"Pettäminen ei aina johdu rakkauden tai SEKSIN puutteesta"
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Ei se pettäminen niin paha asia ole. Sallin kumppanillekin kunhan pitää omana tietonaan.
Aika usein se pettäminen vaan paljastuu jotain kautta. Onko sinua petetty? Tietysti on ihmisiä, jotka eivät välitä jos puoliso valehtelee, käyttää rahaa muihin, on pois kotoa, on poissaoleva, tautien riski kasvaa ja mielialat vaihtelevat päivittäin. Mutta suohan ei haittaa, kun se ei ole niin paha asia.
Vierailija kirjoitti:
Pettämistä tapahtuu myös suhteissa joissa on runsaasti seksiä, tätä vastaan on turha taistella koska tämä on ihan vaan fakta. Rakkauden kohdalla onkin vaikeampi kysymys. Minä koen että pääsääntöisesti rakkaus ja pettäminen on ristiriidassa, ja että niillä jotka sanovat rakastavansa pettämisestä huolimatta on huomattavasti omastani poikkeava määritelmä rakkaudelle. Ja jos onkin olemassa rakkautta ilman välittämistä (itse teko) tai kunnioittamista (valehtelu), niin en koe sellaisella rakkaudella olevan arvoa.
Käsitän otsikon niin että kotona puolisolta saa rakkautta, mutta menee pettämään silti. Miksi? Etenkin selvinpäin olevat ihmiset, joilla ei ole yllykkeenä/rohkaisuna päihteitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei se pettäminen niin paha asia ole. Sallin kumppanillekin kunhan pitää omana tietonaan.
Niin no, minusta tuollaisen ihmisen pettäminen ei olekaan niin paha asia. Tuo on sellainen don't ask don't tell -suhde, eräänlainen välimuoto monogamian ja avoimen suhteen välillä. Mutta sellaisen ihmisen pettäminen on paha asia, joka on alusta asti tehnyt selväksi että uskollisuus on hänelle tärkeä arvo parisuhteessa ja pettäminen havoittaa häntä syvästi. Tästähän koko uskollisuusvouhotuksessa on kyse. Ei sitä ole puolison kiusaksi keksitty.
Vierailija kirjoitti:
itsehillinnän puutteesta
Minusta tämä on aina kummallinen perustelu. Tai ei perusteluna, tavallaan ymmärrän että joskus tämä on todella tilanne, mutta se että tällainen annetaan anteeksi. Minusta ihmiseen, jolla ei oikeasti ole kontrollia siihen kenen kanssa hän harrastaa seksiä ei voi luottaa senkään vertaa kuin ihmiseen joka pettää silkkaa välinpitämättömyyttään. Useinhan tämä toki on pelkkä tekosyy joka vedetään esiin kun kumpikaan ei halua käsitellä todellisia syitä.
Tätä samaa pohdin päivittäin. Olen äskettäin eronnut miehestä, joka petti minua työkaverinsa kanssa.
Kyse ei siis kännisekoilusta, vaan muutaman kuukauden mittaisesta salasuhteesta, jossa tehtiin seksin lisäksi muutakin.
Exäni ei osaa vieläkään selittää miksi petti, kuulemma ei rakastanut naista eikä halunnut vakavaa suhdetta tämän kanssa. Exäni puolusteli pettämistään sillä, että tämän salasuhteen oli tarkoitus pysyä salaisuutena eikä tarkoituksena ollut loukata minua, kuulemma ei olisi halunnut menettää minua mistään hinnasta.
Tämä nainen oli tahoillaan varattu ja noin 15 vuotta miestäni nuorempi.
Mistään kokemuksien puutteesta tms ei voi olla kyse, sillä olemme jo keski-ikäisiä ja molemmat olimme ns toisella kierroksella.
Exäni ei nyt ollut muutoinkaan mikään järjen jättiläinen, mutta nämä selitykset ovat mielestäni jo aivan omaa luokkaansa...
Vierailija kirjoitti:
Tätä samaa pohdin päivittäin. Olen äskettäin eronnut miehestä, joka petti minua työkaverinsa kanssa.
Kyse ei siis kännisekoilusta, vaan muutaman kuukauden mittaisesta salasuhteesta, jossa tehtiin seksin lisäksi muutakin.
Exäni ei osaa vieläkään selittää miksi petti, kuulemma ei rakastanut naista eikä halunnut vakavaa suhdetta tämän kanssa. Exäni puolusteli pettämistään sillä, että tämän salasuhteen oli tarkoitus pysyä salaisuutena eikä tarkoituksena ollut loukata minua, kuulemma ei olisi halunnut menettää minua mistään hinnasta.
Mistään kokemuksien puutteesta tms ei voi olla kyse, sillä olemme jo keski-ikäisiä ja molemmat olimme ns toisella kierroksella.
Exäni ei nyt ollut muutoinkaan mikään järjen jättiläinen, mutta nämä selitykset ovat mielestäni jo aivan omaa luokkaansa...
Sai nuorempaa naista.
Itseäni ihmetyttää kun petetään itseään ja puolisoaan vanhemman naisen kanssa.
Tilaisuus tekee varkaan ihmisestä, joka on sille altis. Varmaan suurin osa miehistä käyttää tilaisuuden hyväkseen - ihminen on eläin ja geenejä pitää levittää jne.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo "luulin etten jää kiinni" -selitys riittää osittain argumentiksi kiintymyskysymykseen, mutta systemaattinen valehtelu kertoo niin syvästä kunnioituksen puutteesta etten näkisi mitään järkeä jatkaa. Ja kiintymiseen/välittämiseenkin vain osittain. Kyllä jokainen täysjärkinen tajuaa, että pettäessä ottaa aina riskin kumppanin syvästä satuttamisesta. Sitä se pettäminen pohjimmiltaan on, että seksi suhteen ulkopuolisen kumppanin kanssa katsotaan tätä riskiä arvokkaammaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo "luulin etten jää kiinni" -selitys riittää osittain argumentiksi kiintymyskysymykseen, mutta systemaattinen valehtelu kertoo niin syvästä kunnioituksen puutteesta etten näkisi mitään järkeä jatkaa. Ja kiintymiseen/välittämiseenkin vain osittain. Kyllä jokainen täysjärkinen tajuaa, että pettäessä ottaa aina riskin kumppanin syvästä satuttamisesta. Sitä se pettäminen pohjimmiltaan on, että seksi suhteen ulkopuolisen kumppanin kanssa katsotaan tätä riskiä arvokkaammaksi.
Kiitos näistä ajatuksistasi. Näin itsekin mietin ja olen yrittänyt työstää tätä asiaa päässäni ja miettinyt, että millainen ihminen toimii tällä tavoin? Pettää ja valehtelee, kun luulee, ettei jää kiinni tai joudu vastuuseen teoistaan. Puolustelee tekojaan sillä, ettei ollut tarkoitus jättää minua?
Ihan kuin hän ei tajuisi miltä tämä tuntuu minusta, vaan minun pitäisi iloita, että minua ei oltu jättämässä tämä salanaisen takia.
Itse en edes pystyisi toimimaan puolisoni selän takana häntä loukkaavasti tai haluaisi pettää hänen luottamustaan, vaikka tietäisin, että asia ei hänelle paljastuisi ikinä. Siksi vaikea ymmärtää mitenkään näitä aivoituksia.
Tämä on varmasti täysin kielletty mielipide ja viesti poistunee pian, mutta minusta puhtaasti itsehillintäkysymyksenä lyöminenkin on ymmärrettävämpää ja vähemmän ristiriidassa rakastamisen kanssa kuin pettäminen. Toisessa itsehillintä pettää sekunnin murto-osaksi ja homma on siinä. Ei mahdollisuutta peruuttaa. Toisessa tyypillisesti juodaan baarissa yhdessä drinksuja, sovitaan jatkoista, jononetaan ensin narikkaa ja sitten taksia, istutaan taksissa, maksetaan taksi, mennään sisälle asuntoon, suudellaan ja riisutaan vaatteet ja SITTEN ihan vaan hetkellisessä itsehillintähäiriössä kuksitaan vierasta. Niin, ja yleensä sitten vielä "hetken huumassa ja vahingossa" valehdellaan asiasta vuosikaudet päin naamaa. Olenko minä ainut, jonka mielestä tässä itsehillintäselityksessä on vaan ihan helkkarin paljon mätää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
itsehillinnän puutteesta
Minusta tämä on aina kummallinen perustelu. Tai ei perusteluna, tavallaan ymmärrän että joskus tämä on todella tilanne, mutta se että tällainen annetaan anteeksi. Minusta ihmiseen, jolla ei oikeasti ole kontrollia siihen kenen kanssa hän harrastaa seksiä ei voi luottaa senkään vertaa kuin ihmiseen joka pettää silkkaa välinpitämättömyyttään. Useinhan tämä toki on pelkkä tekosyy joka vedetään esiin kun kumpikaan ei halua käsitellä todellisia syitä.
Sinulla ei koskaan petä itsehillintä karkkihyllyllä? Tai vaatekaupassa? Autokaupassa? Toiset pitävät eri asioista, joillekin fyysiset aktiviteetit tuottavat samaa mielihyvää mitä joillekin yletön mässäily tai juominen jne. Kyllä, itsehillintä voi pettää myös seksin suhteen, jos siihen tulee tilaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on varmasti täysin kielletty mielipide ja viesti poistunee pian, mutta minusta puhtaasti itsehillintäkysymyksenä lyöminenkin on ymmärrettävämpää ja vähemmän ristiriidassa rakastamisen kanssa kuin pettäminen. Toisessa itsehillintä pettää sekunnin murto-osaksi ja homma on siinä. Ei mahdollisuutta peruuttaa. Toisessa tyypillisesti juodaan baarissa yhdessä drinksuja, sovitaan jatkoista, jononetaan ensin narikkaa ja sitten taksia, istutaan taksissa, maksetaan taksi, mennään sisälle asuntoon, suudellaan ja riisutaan vaatteet ja SITTEN ihan vaan hetkellisessä itsehillintähäiriössä kuksitaan vierasta. Niin, ja yleensä sitten vielä "hetken huumassa ja vahingossa" valehdellaan asiasta vuosikaudet päin naamaa. Olenko minä ainut, jonka mielestä tässä itsehillintäselityksessä on vaan ihan helkkarin paljon mätää?
Pettää ei voi arkisissa tilanteissa ilman känniä? Hetken mielijohteesta hyvän tyypin kanssa? Tunnelma luo tilaisuuden..
Vierailija kirjoitti:
Osa vain haluaa vaihtelua ilman sen suurempaa luonnehäiriötä.
Tämä. Seksi on hauskaa ja sitä iloa tahtoo jakaa mahdollisimman monen kanssa. Ihme keittiöpsykologeja taas palsta täynnä keksimässä mitä ihmeellisempiä selityksiä. Paneminen on hauskaa, thats it.
Julmuudesta, kostonhimosta, välinpitämättömyydesta tai toiveesta saada joltain toiselta arvostusta ja huomiota.
Osa ihmisistä on säälittäviä eivätkä he pysty uskollisuuteen.
Seksin puute parisuhteessa tarkoittaa ehkä eri asioita miehille ja naisille.
Miehelle se tarkoittaa sitä, että nainen ei ota vaatteitaan pois ja koskettele tai edes makaa tarjolla.
Naiselle se voi tarkoittaa sitä, että mies tekee virheen tai jättää jonkun pitkän viettelyketjun osasen väliin ja ei päästä ollenkaan tuohon riisumisvaiheeseen.
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Seksin puute parisuhteessa tarkoittaa ehkä eri asioita miehille ja naisille.
Miehelle se tarkoittaa sitä, että nainen ei ota vaatteitaan pois ja koskettele tai edes makaa tarjolla.
Naiselle se voi tarkoittaa sitä, että mies tekee virheen tai jättää jonkun pitkän viettelyketjun osasen väliin ja ei päästä ollenkaan tuohon riisumisvaiheeseen.
Makaa tarjolla? :D
Sinun viesteissäsi pidän hamsterinkuvista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos näistä ajatuksistasi. Näin itsekin mietin ja olen yrittänyt työstää tätä asiaa päässäni ja miettinyt, että millainen ihminen toimii tällä tavoin? Pettää ja valehtelee, kun luulee, ettei jää kiinni tai joudu vastuuseen teoistaan. Puolustelee tekojaan sillä, ettei ollut tarkoitus jättää minua?
Ihan kuin hän ei tajuisi miltä tämä tuntuu minusta, vaan minun pitäisi iloita, että minua ei oltu jättämässä tämä salanaisen takia.
Itse en edes pystyisi toimimaan puolisoni selän takana häntä loukkaavasti tai haluaisi pettää hänen luottamustaan, vaikka tietäisin, että asia ei hänelle paljastuisi ikinä. Siksi vaikea ymmärtää mitenkään näitä aivoituksia.
Tuohon ikään mennessä elämän värit eivät ole avautuneet? Kaikki ei ole niin mustavalkoista. Olet tehnyt oman osuutesi täydellisesti?
Ei aina johdu siitä ja tästä. No ei johdu. Mutta toisinaan johtuu. On sairaita tapapettäjiä, on ihan tavallisia, hyviä ihmisiä jotka hankkivat sivusuhteen. On kaikkea siltä väliltä. Yhteisenä tekijänä voi kyllä nimittää rakkauden puutteen - jotain siitä toisesta puuttuu, mikä ei riitä. Piste.