Miksei voisi olla enää orjuutta?
Kommentit (18)
Samaa mieltä. Demokratiaan kuuluu saada pitää orjia kunhan minä en ole orja. Samoin miksi murha on niin paha jos se ei kosketa minua? vaikeita kysymyksiä
Voit ryhtyä orjakseni. Työt alkavat huomenaamulla kello viisi eivätkä pääty koskaan. Palkkasi on kupillinen tattaripuuroa päivässä. Nukut parvekkeella läpi vuoden.
Onko 9 e orjuus suomalainen keksintö? Voittaako sillä finanssinobelin?
Niinpä. Minusta olisi hauskaa katsella kun sinä ap saisit tehdä wc-siivousta joka päivä.
Kyllä nykyään voi ja onkin orjuutta, vaikka se on kiellettyä ja sitä paheksutaan. Myös länsimaissa.
Mutta puuvillapellolla sä et enää orjatyövoimalla menestyisi, koska puuvillankin viljely on koneistunutta ja automatisoitunutta ja tehokkaampaan vlijelyyn päästään nykyään helposti. Orjatyövoiman elättäminen tulisi kohtuuttoman kalliiksi automaattiharvesteriin verrattuna. Et ikinä saisi tuotteestasi sellaista hintaa, että se peittäisi kulut.
Nykyään on orjuutta enemmän kuin koskaan ihmiskunnan historiassa. Sitä kutsutaan vain nimellä ihmiskauppa.
Musta ois kiva olla sokerirukoplantaasin omistaja jossain Karibialla. Siinä sivussa pitäisin tietysti myös rommitislaamoa. Kännissä kuin käki aamusta iltaan ja orjat hoitais hommat. Saahan sitä haaveilla.
Jahka seksi ja kotityöt voidaan kunnolla koneistaa, päästään ihmiskaupasta eroon.
Vierailija kirjoitti:
Jahka seksi ja kotityöt voidaan kunnolla koneistaa, päästään ihmiskaupasta eroon.
Millainen nainen suostuu kumpaankaan, jos ei halua?
Suurin osa ihmisistä on velkaorjia.
Vierailija kirjoitti:
Musta ois kiva olla sokerirukoplantaasin omistaja jossain Karibialla. Siinä sivussa pitäisin tietysti myös rommitislaamoa. Kännissä kuin käki aamusta iltaan ja orjat hoitais hommat. Saahan sitä haaveilla.
Ilman orjia tuo kuvio on helpompi. Miksi siis niitä orjia hingut?
Opettaa orjan kaupan kassalle töihin ja lisää rahaa orjan omistajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsääntöisesti sellainen, jolla ei ole vaihtoehtoja. Joka on kuljetettu kauas tutuista jotka voisivat auttaa, otettu passi pois ja joka on myös pakotettu tekemään jotain sellaisia rikoksia, joiden takia poliisi ei ensisijaisesti vaikuta ystävältä. Jolle selitetään vakuuttavalla tavalla, että jos et tee kuten käsketään, äidillesi ja lapsillesi kotona tapahtuu jotain todella ikävää. Joka itse on vammautettu niin, ettei edes pääse karkuun. Jolla ei ole mitään, mihin paeta.
Ja kyllä, tätä tapahtuu Suomessakin.
Haluaisin jättää jotain jälkeeni kun aika koittaa. Haluan oman pyramidin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Kuka niitä sokeriruokopeltoja hoitaa ja rommia keittelee sitten? Minä vai? t. Mr Candy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orjuuden idea on vähän niin kuin siinä, että suostumusta ei kysytä, eikä pois päästetä, vaan väkivallalla pakotetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Kuka niitä sokeriruokopeltoja hoitaa ja rommia keittelee sitten? Minä vai? t. Mr Candy
Sekä sokerisuokoviljely että alkoholintislaus on nytkyään aika koneistettua. Koneita taas käyttää koulutettu palkkatyövoima paljon halvemmalla kuin kouluttamaton orjatyövoima. Eli sun kannattas palkata hyvä toimari ja pari kunnon duunaria, pääsisist helpommalla ja halvemmalla.
No niinpä, minä haluaisin kaleerin.