Moni mannersuomalainen on KUVITELLUT VOIVANSA OSTAA maata Ahvenanmaalta - EI ONNISTU
Vain KOTISEUTUOIKEUDEN omaavat saavat ostaa maata Ahvenanmaalta. Sinä et!
Per, Mariehamn
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Eikös sen kotiseutuoikeusen saa viiden vuoden asumisella?
Tähän on ihan yleisesti tiedossa oleva juttu.
Saaristossa on kivaa ehkä heinä-elokuussa ja muun ajan vittumainen viima.
Eli viisi vuotta joudut asumaan siellä ilman oikeuksia äänestää, ostaa asuntoa, ostaa maata tai harjoittaa yritystoimintaa. Sitten viiden vuoden jälkeen voit yrittää saada kotiseutuoikeuden jos osaat ruotsia. Suomen väitetään olevan kaksikielinen mutta Ahvenanmaalla suomen kieli on kielletty etkä sen avulla saa kotiseutuoikeutta.
Niinpä.
Mutta venäläiset ostavat Suomen tontti kerrallaan. Väärin!
Myydään Ahvenanmaa Venäjälle! Kinutkoon sitten Putinilta erivapauksiaan, kuten omaa kieltä, vapautusta asevelvollisuudesta ja kiellot maakauppoihin muun Venäjän osalta. :D
Hei Per! Minä hallitsen myös ruotsinkieltä - olen työskennellyt Tukholmassa vuosia ruotsinkielisessä monikulttuurisessa sosiaali- ja terveysalan toimesssa. Yhteistyökumppanimme toimi Maarianhaminassa, maakuntahallinnossa. Mitenkäs Maarianhaminan kaupungin vuokra-asunnot, löytyykö? Olisin heti valmis muuttamaan. Olen aikaansaava, olen syntynyt täl pual jokke ja pulikoinut penskana optarilla mm. Eckerössä. ;) Kelpaisiko 59-v. seniorikansalainen, naispuolinen sellainen, sulostuttamaan Maarianhaminan ruutukaava-aluetta? Minä olen muuten ihan tosissani. Tämä ei ole provo (kuten aloitus ilmeisesti on).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän siellä ole mitään. Kuka sinne haluaisi?
Hyvin moni mannersuomalainen haaveilee mökistä saarellemme. EI ONNISTU!
Per
Per Se?
Kukaan ei ole kiinnostunut rasistisaarista. Pysykää siellä keskenänne.
Tämähän on De Facto.