Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Moni mannersuomalainen on KUVITELLUT VOIVANSA OSTAA maata Ahvenanmaalta - EI ONNISTU

Vierailija
23.02.2019 |

Vain KOTISEUTUOIKEUDEN omaavat saavat ostaa maata Ahvenanmaalta. Sinä et!

Per, Mariehamn

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei riitä että Ahvenanmaa on yksikielinen ruotsinkielinen. Sen lisäksi Ahvenanmaa on rasistinen jossa suomen kieli on kielletty vaikka siellä asuu 5% suomenkielisiä.

Maa jossa suomen kieli on kielletty ei voi olla kaksikielinen. Suomen kieli on kielletty että ruotsin kieli säilyisi, mutta se osoittaa että Suomi ei ole kaksikielinen vaan yksikielinen maa jossa on ruotsinkielinen vähemmistö.

Ahvenanmaalla toimineen suomenkielisen poliisipäällikön yhteydenotot mantereelle suomenkielisten kollegojen kanssa, olisi pitänyt käydä ruotsiksi. Hänen katsottiin toimineen väärin puhuessaan puhelimessa suomea suomenkieliselle poliisille tai virkamiehelle tms.

Suomenkielisen poliisin Ahvenanmaalla pitää käyttää tulkkia jos hän asioi Suomen poliisin kanssa mantereella.

Jos sama poliisi puhuu englantilaisen poliisin kanssa hän saa puhua englantia ilman tulkkia.

Et voi koskaan aliarvioida ruotsinkielisten tahojen vihaa suomen kieltä kohtaan. Voit myös itse arvioida vaikuttaako heidän asenteensa kielen lisäksi suomenkielisiin ihmisiin.

Jos ruotsinkieliset tahot vihaavat jotain kieltä noin paljon niin miten paljon he voivat vihata saman kielen puhujia ihmisinä?

Ruotsinkieliset hyväksyvät suomalaiset vain jos nöyristelemme ja toimimme heidän kielellään.

Vuonna 1809 tapahtunut onnellinen tapahtuma jossa Ruotsi menetti Suomen on ruotsalainen tragedia josta ruotsinkielinen maailma ei ole vieläkään päässyt yli.

uutinen täällä

http://vastranyland.fi/opinion/ledare/2013-04-05/435691/finskan-forbjud…

Ahvenanmaalla vaali-info seitsemällä kielellä, mutta ei suomeksi, vaikka suomenkieliset ovat suurin vähemmistö Ahvenanmaalla.

Englanti, eesti, thai, romania, venäjä, ja latvian kieli ovat sallittuja mutta suomen kieli on vainottu kieli Ahvenanmaalla.

http://hbl.fi/nyheter/2015-10-01/772647/alandsk-valinfo-pa-sju-sprak-me…

Ahvenanmaan suomenkieliset vaikenevat

http://gamla.hbl.fi/nyheter/2014-01-17/555701/ahvenanmaan-suomenkielise…

Tämähän on De Facto.

Vierailija
22/27 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös sen kotiseutuoikeusen saa viiden vuoden asumisella?

Tähän on ihan yleisesti tiedossa oleva juttu.

Saaristossa on kivaa ehkä heinä-elokuussa ja muun ajan vittumainen viima.

Eli viisi vuotta joudut asumaan siellä ilman oikeuksia äänestää, ostaa asuntoa, ostaa maata tai harjoittaa yritystoimintaa. Sitten viiden vuoden jälkeen voit yrittää saada kotiseutuoikeuden jos osaat ruotsia. Suomen väitetään olevan kaksikielinen mutta Ahvenanmaalla suomen kieli on kielletty etkä sen avulla saa kotiseutuoikeutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä.

Mutta venäläiset ostavat Suomen tontti kerrallaan. Väärin!

Vierailija
24/27 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myydään Ahvenanmaa Venäjälle! Kinutkoon sitten Putinilta erivapauksiaan, kuten omaa kieltä, vapautusta asevelvollisuudesta ja kiellot maakauppoihin muun Venäjän osalta. :D

Vierailija
25/27 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Per! Minä hallitsen myös ruotsinkieltä - olen työskennellyt Tukholmassa vuosia ruotsinkielisessä monikulttuurisessa sosiaali- ja terveysalan toimesssa. Yhteistyökumppanimme toimi Maarianhaminassa,  maakuntahallinnossa. Mitenkäs Maarianhaminan kaupungin vuokra-asunnot, löytyykö? Olisin heti valmis muuttamaan. Olen aikaansaava, olen syntynyt täl pual jokke ja pulikoinut penskana optarilla mm. Eckerössä. ;) Kelpaisiko 59-v. seniorikansalainen, naispuolinen sellainen, sulostuttamaan Maarianhaminan ruutukaava-aluetta? Minä olen muuten ihan tosissani.  Tämä ei ole provo (kuten aloitus ilmeisesti on).

Vierailija
26/27 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän siellä ole mitään. Kuka sinne haluaisi?

Hyvin moni mannersuomalainen haaveilee mökistä saarellemme. EI ONNISTU!

Per

Per Se?

Vierailija
27/27 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole kiinnostunut rasistisaarista. Pysykää siellä keskenänne.