LIIKUNNAN AIHEUTTAMA VÄSYMYS - ONKO NORMAALIA, MUILLA SAMANLAISTA?
Tänään olen syönyt aamiaisella lautasellisen kaurapuuroa, seassa noin 1 dl pakastemarjoja, raa'an porkkanan ja paistetun (kasviöljyssä ja voissa) kananmunan jozo-suolalla. Juomana vettä.
Lounaalla verilettuja 7 kpl, puolukkasurvoksen ja puolukkahillon sekoitusta reilu 1 desi sekä raejuustoa noin 150 grammaa. Juomana vettä.
Lounaan jälkeen lähdin ulkoilemaan. Kävin testaamassa uusia suksia, hiihdin ehkä 25 minuuttia, loppuaika kului kävelyyn. Yhteensä 45 minuuttia, kaloreita kului sykemittarin mukaan 265, max syke 149, keskisyke 127.
Tämän jälkeen jatkoin vielä puolentoista tunnin kävelylenkille hienossa säässä. Kulutin 350 kaloria, max syke 133 ja keskisyke 115 (jäin ihastelemaan maisemia yms eli hyvin rauhallista menoa). Loppulenkistä olin aivan poikki.
Kotiin päästyäni olo huono, söin ruisleivän jonka päällä oivariinia, muutama juustoviipale, iso kinkkuviipale, paprikaa ja persiljaa. Appelsiinin sekä juomaksi omenamehua.
Vähän myöhemmin vielä lämmin ruoka jossa lihaa, hiilareita ja salaattia + tomaattia + paprikaa oliiviöljyllä ja sitruunamehulla. Juomaksi vettä.
Nyt juon rahkajuomaa, jossa banaania, rasvatonta maitoa, rahkaa, tummaa kaakaojauhetta ja jäitä. Kaikki syömiset noin 11 tunnin sisällä, eli syön säännöllisesti.
Mielestäni olen syönyt hyvin, mutta silti olo on huono. Heikottaa, päätä vähän särkee koska olen niin uupunut liikunnasta. Onko tämä normaalia? Minulle tämä on normaali olotila, mutta onko muilla samanlaista?? On hyvin hankalaa koittaa kohottaa kuntoa, sillä uuvun todella pahasti liikunnasta. Yleensä tällainen uupumus jatkuu vielä seuraavana päivänä, tuntuu että sydämestä ottaisi. Olen normaalipainoinen 38-vuotias nainen. En enää osaa sanoa, mitä voisin tehdä toisin?
Kommentit (42)
Ferritiini 39 on vieläkin liian alhainen. Lue lääkäri Tom Wideniuksen kokemukset ferritiiniarvoista ja käy testaamassa ne uudelleen. Syöthän tarpeeksi isoa rauta-annosta? Esim. Maltofer 100 mg.
Nro 26 palaa asiaan lääkärikäynnin jälkeen. Keuhkot kuunneltiin, imusolmikkeet tsekattiin ja jalkojen pulssit. Nopeassa uloshengityksessä keuhkot vinkui selvästi! Taustalla mulla lapsuuden astma, enkä ole omasta mielestä oireillut.. Spirometriaan lähete, 2 viikon pef-seuranta, kasa labroja, mm. pvk, ferritiini, nestetasapainoarvot, kilpirauhaskokeista tsh, t4v ja t3v, sydänfilmi sekä sokerirasitus. Puhui myös thorax-kuvasta, mut se otettu pari vuotta sitten niin ei tarvi nyt ja ylävatsan uä ehkä myöhemmin tsekataan. Näiden jälkeen sit uusi vastaanotto ja tuloksia kuulemaan. Oon kyllä hyvin yllättynyt että lähti asiaa näin hyvin tutkimaan! Palaan asiaan taas kun tulokset tulee. :)