RV 32-33 vaivat
Näitä aloituksia on varmaan jonkun verran mut kuitenkin. Tekee mieli valittaa :D
Muhun on iskenyt ihmeellinen väsymys, samanlainen kun alkuraskaudesta. En nuku hyvin, herään jo aamuyöstä. Äitiyslomaan enää vajaa pari viikkoa, mutta tuntuu etten meinaa jaksaa viimeisiä työpäiviä. Väsymys alkoi aika yllättäen, ja samaan syssyyn alkoi myös närästys ja hengittäminen tuntuu raskaalta.
Minulla ei ole ollut supistuksia tai mitään särkyjä, mutta pari päivää sitten alkoi satunnainen menkkamainen jomottelu, tai semmoinen "menkkakuumotus"? Mitähän tämäkin on? Viime yönä heräsin tähän kipuun, aamulla ei tuntunut onneksi enää mitään.
Miten tuntuu että nää vaivat tuli ihan yllättäen, keskiraskaus oli niin energinen ja mukava. Mistä saisin energiaa viimeisiin työpäiviin, kun olo on ihan rätti?
Kommentit (7)
Koita ulkoilla niin paljon kun jaksat. Rauhallisia kävelylenkkejä ja paljon venyttelyä. Syö kevyesti mutta paljon! Älä välttele hiilareita.
Heräämiset aamuyöllä voi olla kropan valmistautumista öisiin herätyksiin kun vauva on syntynyt :)
Erilaiset kivut ja jomotukset kuuluu nyt asiaan. Liikkeessä pysyminen ja tekeminen auttaa, uni tulee myös paremmin. Syö herkkuja!
Kävin just pidemmän iltakävelyn koiran kanssa. Nyt yritän käydä nukkuu, rouskutin pari rennietä mutta närästys/pahoinvointi vaivaa. Sikiö potkii kovasti ja hikkailee, mikä on sinäänsä ihanaa, mutta tuntuu että noi sikiön puuhat pahentaa tätä oloa ja mua ihan ällöttää.
Missä on se raskauden hehkeys? Tuntuu että olo on vaan epämiellyttävä..
Vierailija kirjoitti:
Kävin just pidemmän iltakävelyn koiran kanssa. Nyt yritän käydä nukkuu, rouskutin pari rennietä mutta närästys/pahoinvointi vaivaa. Sikiö potkii kovasti ja hikkailee, mikä on sinäänsä ihanaa, mutta tuntuu että noi sikiön puuhat pahentaa tätä oloa ja mua ihan ällöttää.
Missä on se raskauden hehkeys? Tuntuu että olo on vaan epämiellyttävä..
-Ap
Mä luulen, että siksi sen nimi on raskaus eikä keveys...jatkuvasti jotain ketutusta tai vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen, että siksi sen nimi on raskaus eikä keveys...jatkuvasti jotain ketutusta tai vaivaa.
Joo.. ja tuntuu vähän epäreilulta valittaa, kun tiedän että omassa lähipiirissäni kärsitään lapsettomuudesta jne. Siksi tuntuukin että ainoa paikka avautua ja valittaa raskausvaivoista on anonyyminä netissä. Mutta tänä aamuna olin niin väsynyt että itkin sängyn reunalla hetken ennenkuin nousin ja lähdin aamuaskareisiin ja töihin. En yleensä ole kovin tunteellinen saati itkeskelevä ihminen. Hormonit? Univelka?
En osaa sanoa, kun minun vauvani oli jo tuolla raskausviikolla syntynyt ja kotona. Pienenpieni parikiloinen nyytti.
Kohtalontovereita, kokemuksia?
-AP