Lue keskustelun säännöt.
voiko terolutin syömisestä olla haittaa jos onkin jo raskaana?
17.05.2006 |
eli sain reseptin terolutiin 3kk satsin, kun ei ole keskenmenon jälkeen kuukautisia kuulunut, tänään pitäisi alkaa syömään niitä, mutta mitäs jos olenkin jo raskaana, kävin kyllä muutama päivä sitten siis ultrassa eikä mitään tietty näkynyt mutta jos olisi niin alussa ettei siksi näy, uskaltaakohan tässä nyt sitten aloittaa tuota kuuria, jotenkin järki kyllä sanoo että ettei mitään vaaraa ole, mutta tuoteselosteessa kehoitettiin puhumaan lääkärin kanssa jos terolutin käyttämisestä raskauden aikana..?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Hei!
Mulla venähti kuukautiskierrot yritellessämme kolmatta lastamme, ja sain Lugesteronia kiertojeni tasoittamiseksi.
On vastaavanlainen keltarauhashormooni kuten Terolut.
En muista mitkä olivat kp:t, kun gynen (lapsettomuuden hoitoon erikoistuneen) puoleen käännyin, ja muutamat negatestit olin jo kerennyt tekemään.
Ultrasi kohtua ja sivuelimiä, ja määräsi Lugesteron-kuurin.
Kuurista huolimatta vuodot eivät alkaneet, ja otin uudelleen yhteyttä gyneen, joka suositteli raskaustestin tekemistä ;O
Epäluuloisena ja epäuskoisena tein gynen kehotuksesta testin, mikä suureksi iloksemme ja yllätykseksemme olikin kauan kaivattu +++ ;)
Soitin tietty hädissäni gynelle, että " haittaako että otin sen kuurin, vaikka olenkin raskaana?" .
Ei haittaa, keltarauhashormooniahan käytetään joidenkin lapsettomuushoitojen " tukimuotona" , se on hormooni mikä " ylläpitää" raskautta.
Kävimme sitten alkuraskauden ultrassa (yksityisesti), sillä pitkän kierron takia oli tosi vaikea tietää raskauden kestoa...paljastui laskutoimituksen jälkeen, että olinkin raskaana jo kuuria aloittaessani ;) Oli vaan niin alussa, ettei näkynyt edes ultrassa, eikä raskaustesteissä ;)
Suloinen poikalapsi syntyi ajallansa :)
Mutta...lapsemme ei ole täysin terve :( Hänellä on synnynnäinen poikkeama selkärangassa ja kylkiluissa :(
Tuosta tulikin heti oitis pelko, että olisiko tuo kuuri voinut vaikuttaa tuohon, mutta ei kuulemma...
kävimme siis perinnöllisyyslääkärin vastaanotolla, jolle kerroin tuosta kuurista. Kaiketi muutoinkin tutkittiin, ja todettiin, etten millään tavalla ole itse voinut vaikuttaa tuohon poikkeamaan.
Iso leikkaus tehtiin, ja poikamme viettää nyt aivan tavallista elämää, ja voi mitä parhaimmin :)
Väitän siis kuulemani mukaan, että kuurista ei ole mitään haittaa.
Ja tämän hetkinen tilanteemme on se, että olen taas Lugesteron-kuurilla, toivoessamme neljättä lapsukaista perheeseemme, ja taas olen " apro-poo" olossa, että ´olla vaiko eikö olla` ;)...pieninpäin siis :)
Kannustavana esimerkkinä Lugesteron-kuurista voin kertoa, että keskimmäinen poikamme sai alkunsa välittömästi yhden Lugesteron-kuurin päätteeksi :) (tämä poika pian 4 v)
Nyt siis odotan, josko tämäkin kuuri toisi meille kauan kaivatun, iloisen lopputuloksen ;)
Samaa toivon sinullekkin! :)