Mitä tuotteita ostat säilykkeinä?
Itse ostan papuja, tomaattimurskaa ja -pyrettä, ananasta, herneitä, maissia, linssejä, tonnikalaa ja sieniä.
Kommentit (15)
En normaalisti käytä säilykkeitä. Niitä tulee lähinnä ostettua kotiin kotivaraksi ja kesäksi mökille siltä varalta, että tulee niin kova ja pitkä myrsky, ettei saarelta pääse päiväkausiin pois.
Tuubissa oleva tomaattipyre on muuten paljon kätevämpi kuin säilykepurkissa oleva. Ja tomaattimurskaa saa pahvipakkauksessakin. Sienet kerään itse.
Tomaattimurskaa kuluu tosi paljon, kikherneitä ja papuja myös jonkin verran, ja tomaattipyreetä. Maissia ja ananasta joskus. Muut tulee yleensä ostettua joko kuivattuna tai tuoreena.
Pavut sekä tonnikala. Paseerattu tomaatti ja jalapenot.
Oluen ostan purkissa, muut juomat pullossa.
Tomaattimurskaa, papuja, ananasta ja tonnikalaa. Sekä hätävaraksi nötköttiä. Etenkin tomaatit on hyviä säilykkeenä, koska ne on säilötty kasvatusmaassa ja melkein parempia kuin tuoreet.
Säilykepurkit voi kierrättää metallinkeräykseen ja monet säilykkeet on jo pahvitetroissa. Ai niin, ja lasipurkeissa parsaa.
Hernekeitto,lihapullat,tomaattimurska.
Jalostajan hernekeittoa, jonka joukkoon lisään tavallisesti naudanlihasäilykettä pilkottuna. Muita tavallisia säilykkeitä, joita tulee käytettyä ovat tonnikala paloina, ananasmurska ja joskus persikanpuolikkaat. Tonnikalaa tulee käytettyä joko nuudelien ja herne-maissi-paprikan sekoituksen kanssa tai pakastepizzan ylimääräisenä lisätäytteenä.
Vierailija kirjoitti:
En normaalisti käytä säilykkeitä. Niitä tulee lähinnä ostettua kotiin kotivaraksi ja kesäksi mökille siltä varalta, että tulee niin kova ja pitkä myrsky, ettei saarelta pääse päiväkausiin pois.
Tuubissa oleva tomaattipyre on muuten paljon kätevämpi kuin säilykepurkissa oleva. Ja tomaattimurskaa saa pahvipakkauksessakin. Sienet kerään itse.
Eikö pahvipakkauksessakin oleva ole säilyke, vai lasketaanko saäilykkeiksi vaan metallissa olevat? :D
Artisokkaa ja oliiveja. Sekä.papuja, syön niitä paljon mutta en halua keittää itse kuivatuista koska sen jälkeen koko huusholli haisee p*erulta.
Useimmiten tonnikala on se säilyke, jota ostan.
Erityisesti pidän Rainbow:n tillillä maustetusta tonnikalasta.
Ruuanlaittoon ostan silloin tällöin ananasta, mandariinia ja persikkaa sekä kondensoitua maitoa.
Hätätilaratkaisuna voin sortua ostamaan kasvishernekeittoakin.
Vierailija kirjoitti:
Tomaattimurskaa kuluu tosi paljon, kikherneitä ja papuja myös jonkin verran, ja tomaattipyreetä. Maissia ja ananasta joskus. Muut tulee yleensä ostettua joko kuivattuna tai tuoreena.
Niin, ja kookosmaitoon/-kermaan, tuli vasta nyt mieleen kun joku toinen sanoi.
Hernekeitto, tomaattisekoitusta, joskus hedelmäviipaleita. Mukavaa vaihtelua tuokin ruoka.
Sardiineja ja makrillifileitä