Mistä apua penisfobiaan?
En pysty luomaan parisuhdetta kenenkään miehen kanssa tämän ongelman takia. En oikein mielelläni suoraan seksuaaliterapeutillakaan haluaisi selittää, sitäpaitsi se kai maksullinen?
Toivon asiallisia kommentteja.
Kommentit (15)
Penisfobia - siis pelkäät penistä? Mitä luulet sen oikein sinulle tekevän??
Jos seksi ei kiinnosta (joka siis ei ole mitään 'penisfobiaa'), niin voit toki olla ilmankin. Parisuhteen luominen kyllä huomattavasti vaikeutuu, kun useimmat miehet ovat kiinnostuneet seksistä.
Tai yksi vaihtoehto on tietysti että olet lesbo, tai ryhdyt sellaiseksi, sitten ei tarvitse niitä peniksiä pelätä.
Vierailija kirjoitti:
Jos seksi ei kiinnosta (joka siis ei ole mitään 'penisfobiaa'), niin voit toki olla ilmankin. Parisuhteen luominen kyllä huomattavasti vaikeutuu, kun useimmat miehet ovat kiinnostuneet seksistä.
Tai yksi vaihtoehto on tietysti että olet lesbo, tai ryhdyt sellaiseksi, sitten ei tarvitse niitä peniksiä pelätä.
En ole lesbo. Minusta tuntuu, että minulla on jonkilainen mieskammo, koska pojat kiusasivat koulussa ja isällä oli tapana antaa selkään pahoista teoista ollessani lapsi. Ja kun olen lukenut, että yhdyntä voi olla kipeä naiselle. Kauhistuttaa kuvitella mies alasti. Olisi hyvä, jos saisin työstettyä ongelmaani.
Se on niin, että joko hoidat asian yksin tai sitten hankit apua. Jälkimmäinen vaihtoehto edellyttää, että on kanttia puhua suunsa puhtaaksi. Seksuaaliterapeutti tosiaan maksaa. Ymmärrän asian vaikeuden, jos olet vähissä varoissa. Jos olet työssä käyvä ihminen, kyse lienee siitä, mitä pitää tärkeänä. Täältä et tule saamaan mitään tilannetta muuttavaa kommenttia kovinkaan todennäköisesti. Jos haluat hoitaa asiaa, on kyettävä puhumaan siitä jolle kulle varteenotettavalle ihmiselle kasvokkain ja omalla nimellä.
Oletko ylipäätään seksuaalinen? Jos seksi ja seksuaalisuus kaikkineen tuntuvat pysyvästi vastenmielisiltä asioilta, oletko siis aseksuaali? Se ei ole mitään ennenkuulumatonta eikä varsinkaan väheksynnän aihe. Netistä löytyy aseksuaalienkin keskusteluryhmiä. Niistä voi aloittaa kokemusten jakamisen.
Sinällään penistä on turha pelätä. Se ei pure, ei kurista, eikä tee muutakaan ennakoimatonta. Hepit eivät hyppele villeinä kaduilla vastaan. Yleensä ne pysyvät aika hanakasti kiinni kantajassaan. Sen sijaan, jos pelkäät miehiä tai miesten seksuaalisuutta ylipäätään, kannattanee ylipäätään edes joskus käydä juttelemassa. Tai sitten pitää eristäytyä nunnaluostariin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole lesbo. Minusta tuntuu, että minulla on jonkilainen mieskammo, koska pojat kiusasivat koulussa ja isällä oli tapana antaa selkään pahoista teoista ollessani lapsi. Ja kun olen lukenut, että yhdyntä voi olla kipeä naiselle. Kauhistuttaa kuvitella mies alasti. Olisi hyvä, jos saisin työstettyä ongelmaani.
No enemmänhän tuo kuulostaa mies- kuin penisfobialta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin varmaan onkin, mutta en varsinaisesti pelkää miehiä, koska yksi ystäväni on mies enkä karta hänen seuraansa. Eikö miesfobia ole ennemminkin sitä, että vaikea ylipäätään kaikkien miesten kanssa kommunikoida?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minustakin. Ehkä kannattaisi mennä ensin ihan psykoterapeutin tms. juttusille, että saisi hieman käytyä läpi noita aikaisempia kielteisiä kokemuksia ja selvitettyä tuota suhtautumista miehiin yleisemmälläkin tasolla, ja vasta sitten alkaa miettimään mitään seksijuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minustakin. Ehkä kannattaisi mennä ensin ihan psykoterapeutin tms. juttusille, että saisi hieman käytyä läpi noita aikaisempia kielteisiä kokemuksia ja selvitettyä tuota suhtautumista miehiin yleisemmälläkin tasolla, ja vasta sitten alkaa miettimään mitään seksijuttuja.
Onko psykoterapeutti maksullinen?
Harmittaa, kun juuri koulukiusaus saanut kielteisiä ajatuksia, koska suurimmaksi osaksi juuri pojat kiusasivat, nimittelivät ja nauroivat. Ja kun vielä lisäksi kerran nämä pääkiusaajat saivat mukaan johonkin leikkiin sellaiset pojat, jotka eivät muuten koskaan kiusanneet. Siksi tuli mielikuva, että kaikki samanlaisia, että ovatko kaikki pojat ilkeitä ja nauravat minulle.
Vierailija kirjoitti:
Se on niin, että joko hoidat asian yksin tai sitten hankit apua. Jälkimmäinen vaihtoehto edellyttää, että on kanttia puhua suunsa puhtaaksi. Seksuaaliterapeutti tosiaan maksaa. Ymmärrän asian vaikeuden, jos olet vähissä varoissa. Jos olet työssä käyvä ihminen, kyse lienee siitä, mitä pitää tärkeänä. Täältä et tule saamaan mitään tilannetta muuttavaa kommenttia kovinkaan todennäköisesti. Jos haluat hoitaa asiaa, on kyettävä puhumaan siitä jolle kulle varteenotettavalle ihmiselle kasvokkain ja omalla nimellä.
Oletko ylipäätään seksuaalinen? Jos seksi ja seksuaalisuus kaikkineen tuntuvat pysyvästi vastenmielisiltä asioilta, oletko siis aseksuaali? Se ei ole mitään ennenkuulumatonta eikä varsinkaan väheksynnän aihe. Netistä löytyy aseksuaalienkin keskusteluryhmiä. Niistä voi aloittaa kokemusten jakamisen.
Sinällään penistä on turha pelätä. Se ei pure, ei kurista, eikä tee muutakaan ennakoimatonta. Hepit eivät hyppele villeinä kaduilla vastaan. Yleensä ne pysyvät aika hanakasti kiinni kantajassaan. Sen sijaan, jos pelkäät miehiä tai miesten seksuaalisuutta ylipäätään, kannattanee ylipäätään edes joskus käydä juttelemassa. Tai sitten pitää eristäytyä nunnaluostariin.
Aiemmin olin varma, että olen aseksuaali, mutta viime vuosina olen havainnut, etten ole. Ainoastaan pelottaa yhdyntä, koska tuntuu hirveältä aiheuttaa itselle kipua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin varmaan onkin, mutta en varsinaisesti pelkää miehiä, koska yksi ystäväni on mies enkä karta hänen seuraansa. Eikö miesfobia ole ennemminkin sitä, että vaikea ylipäätään kaikkien miesten kanssa kommunikoida?
Se mies on ystäväsi, ei potentiaalinen kumppani. Tuntuu siltä, että pelkäät miehiä juuri parisuhdemielessä. Pystyn kyllä jollain tavalla hahmottamaan kuviosi. Meitä miehiä on niin moneen lähtöön myös parisuhdemielessä, ettei koko sukupuolta kannata pelätä. Ehdotettu psykologin kanssa juttelu olisi varmaan paikallaan. Työterveyden ja opiskelijaterveyden kautta voi päästä alkuun kohtuullisen helposti. Yksityiselle puolelle varmaan myös, mutta siitä tulle äkkiä hintaa. Kunnallisella puolella voi olla pidemmän kaavan matka omalääkärin kautta eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mies on ystäväsi, ei potentiaalinen kumppani. Tuntuu siltä, että pelkäät miehiä juuri parisuhdemielessä. Pystyn kyllä jollain tavalla hahmottamaan kuviosi. Meitä miehiä on niin moneen lähtöön myös parisuhdemielessä, ettei koko sukupuolta kannata pelätä. Ehdotettu psykologin kanssa juttelu olisi varmaan paikallaan. Työterveyden ja opiskelijaterveyden kautta voi päästä alkuun kohtuullisen helposti. Yksityiselle puolelle varmaan myös, mutta siitä tulle äkkiä hintaa. Kunnallisella puolella voi olla pidemmän kaavan matka omalääkärin kautta eteenpäin.
Täytynee varata aika psykologille.
Tähän juttuun liittyy myös se, että mies, joka nykyään ystäväni, oli aiemmin kiinnostunut minusta parisuhdemielessä. Hän kuitenkin arveli, etten minä ole kiinnostunut, koska kieltäydyin aina hänen ehdotuksista, oli sitten risteily tms. Niinpä hän löysi toisen ja vasta myöhemmin kerroin, että syyni oli pelko, mutta enää asialle vaikea tehdä mitään, koska on jo parisuhteessa. En uskaltanut sanoa heti, koska pelkäsin loukkaavani häntä. En tiedä olisivatko asiat nykyisin toisin, jos olisin rehellisesti kertonut heti pelkääväni. Ehkä hän olisi voinut auttaa minua pääsemään yli ongelmastani. Moni sanonut, että ei hän ollut minua varten, jos kerta pelkäsin ja jos olin muutenkin epävarma tunteistani häntä kohtaan, mutta en usko asian olevan sen erilaisempi olipa kuka hyvänsä mies, yhtä lailla pelkäisin.
Aika hyvin olet jo itse hamottanut mahdolliset syyt ongelmaasi. Vielä tarvitse keskusteluapua siihen kuinka opit käsittelemään tuota pelkoasi ja uskallat kohdata mukavia miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Aika hyvin olet jo itse hamottanut mahdolliset syyt ongelmaasi. Vielä tarvitse keskusteluapua siihen kuinka opit käsittelemään tuota pelkoasi ja uskallat kohdata mukavia miehiä.
Yritin tuolle miehellekin selittää, että minua pojat kiusanneet koulussa ja siksi tuntui niin uskomattomalta se, että joku olisi yhtäkkiä kiinnostunut. Hän ei vastannut siihen mitään, koki vain torjuntana. En varmaan tullut ihan ymmärretyksi. Eilen mietin, jos avaisin asiaa uudestaan hänen kanssaan, mutta en tiedä olisiko siinä ollenkaan ideaa tai muutenkaan enää järkeä, koska on jo valintansa tehnyt toiseen suuntaan? Olen hänelle jo aiemmin kertonut, että oli pelkoa, mutta en, että oli miespelko ja olisin silloin toivonut pystyväni jakamaan asian hänen kanssaan päästäkseni eteenpäin.
Ongelma onkin sitten aika iso kun täydennät tekstiä lisää. Mites olisi hakeutuminen lääkäriin tai psy sairaanhoitajalle? Äkkiseltään ei vissiin edes keskustelu auta vaan terapiaa tarvitset. Tässä maailmassa kaikki maksaa jotakin, julkisella puolella vähemmän ja jos kelan terapia niin ei juurikaan mitään. Ongelma ei kyllä ole peniksessä tai edes miehissä vaan ihan sun omassa päässä olevat kokemukset.
Miksi alapeukku ainoastaan? Ongelmani todella vaikeuttaa ihmissuhteita. En ole koskaan harrastanut seksiä eikä kiinnostustakaan siihen sen takia.