Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäinen on nuori äiti?

17.05.2006 |

Sitä mietin että vaikka olisi kuinka nuorena saanut vauvan voi olla silti erittäin kypsä äidiksi... minkä ikäisenä olette nuoret äidit esikoisenne saaneet? Ite kai oon jo vanha, esikoisen sain 28vuotiaana =)

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisen sain 19 vuotiaana ja toisen vähän sen jälkeen kun täytin 21.

Vierailija
2/13 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en pidä itseäni mitenkään erityisen nuorena äitinä. olen mielestäni ihan " lapsen-teko-ikäinen" , jos niin voi sanoa. itsestäni nuorelle äidille tuntuu 17-18 vuotiaat äidit, mutta en missään nimessä tarkoita sitä pahalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain ensimmäisen, toisen sain ollessani melkein 21v ja kolmannen ollessani 22v...Nyt odotellaan neljättä, jonka LA marraskuussa. =)

Vierailija
4/13 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan lapsen sain 21v, toisen 22v ja kolmannen 24v. Kyllähän ihmiset kauhistelee kun vasta 24v ja jo kolme lasta. Äitiysneuvolassa oottaessani kolmatta neuvolantäti sanoi melkeen joka kerta, että kylläpä oot nuori äiti. Mutta eipä paljon hetkauta, oon ylpeä ja onnellinen kaikista kolmesta;)

Vierailija
5/13 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie olin kanssa 19 kun esikoinen,ja toistaiseksi vielä ainokainen,syntyi. Enkä mielestäni ole edes kovin nuori äiti,tuntui vain niin hyvältä koko perhe ajatus=)

Vierailija
6/13 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan sain 16v toisen 17v kolmannen 19v ja nytneljäs syntyy jos kaikki menee kuten pitäis niin tammikuussa kun täytän 24v.

Vierailija
7/13 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietin ihan samaa. Saan ensimmäiseni heinäkuussa, olen 21 ja mielestäni en ole enää kovinkaan nuori äidiksi. Tai siis miellän nuoreksi äidiksi alle parikymppiset.

Mutta toisaalta tunnen itseni nuoreksi äidiksi, kun tuntuu siltä, että suurin osa ensisynnyttäjistä on minua vanhempia.

Vierailija
8/13 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sai lapsen (ainoan toistaiseksi ;)) 20-vuotiaana, ja olin mielestäni kypsä äidiksi....

Toisaalta, samanikäiset ystäväni olivat aika yllättyneitä....ja olen vieläkin ainut meidän kaveriporukassa jolla on lapsi (poika 2v2kk)

Vierailija
9/13 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se, että kaverit ei oo vielä valmiita lapsentekoon, ovat itse niin sanoneet. Ja muutenkin tykkäävät bilettää jne. Mulla on siis ikää 19v. ja poikani on 4kk. :)

Ja tunnen kyllä olevani nuori äidiksi, mutta kuitenkin kypsä äidiksi. Niin, eiköhän se ole niin, että oli sitten nuori tai vanha, esikoisen kanssa on aina vähän ihmeissään jos ei ole kokemusta lastenhoidosta. =)

Vierailija
10/13 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 23-vuotias ja en tunne itseäni nuoreksi äidiksi. Paitsi tosin pehevalmennuksessa tunsin itseni lähes teineksi kun muut ensisynnyttäjän

olivat melkein kaikki yli 30-vuotiaita.

Nuori äiti on mielestäni n 18-vuotias,mutta ei ikä äidistä huonoa tee,monesti parempia ja valmiimpia äideiksi kuin varttuneemmat.

Vierailija
11/13 |
14.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 18v. täyttämässä just 19v.

Vierailija
12/13 |
15.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

18v kun sain esikoisen ja 21v kun sain toisen. kolmatta haaveilen, mutta puolisoni ei ole siihen suostuvainen. ikää on nyt 24v.

tiesin toki silloin olevani nuori äiti, mutta koin todellakin olevani siihen kypsä. ja olin onnesta soikea kun lapsen sain. nyt olen aloittanut työt. tähän asti olen ollut kotiäitinä.

Vierailija
13/13 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mun mielestä nuori äiti. Ite sain poikamme 22 vuotiaana, enkä tosiaan pidä itseäni niin kovin " nuorena äitinä" , en tietty vanhanakaan... ;)

Just luin tosta uudesta Ilonasta Niina Kurkisen haastattelun ja siinä häneltä kysyttiin, miltä tuntu saada lapsen niin nuorena ku 24 vuotiaana... Se ihmetytti jo! Tietysti huomioiden nykysynnyttäjien keski-iän... Kai tässä kaikki ollaan sit teiniäitejä!! :)