Kyllhän ovis pitäisi tietää etukäteen lämpöjä seuraamalla.
Mietin tässä et lämpöjä seuraamalla tietään vasta sitten jälkikäteen et ovis on tapahtunut.
Mutta kun ne lämmöt laskee ihan pikkusen ennen sitä ovista niin kyllähän se ehkä pitäisi huomata joten sitten kyllä voisi tietää etukäteen milloin ovis on.
Mulla ainakin nyt kahtena aamuna mitä olen mitannut niin lämmöt ollut 36,22. Tietenkin kaksi päivää on vähän ja seuraavanahan saattaa heittää jo sitten vähän kun ei kuitenkaan aina ihan samaa lukemaa saa. Mutta jos laskee ennen ovista 0,25 niin sittenhän mun tapauksessa olisi esim. 35,97 ovista edeltävä lämpö.
Mutta jos lämmöt olisi menkkojen alusta ovikseen asti suunnilleen samat niin kyllähän se pudotus pitäisi huomata. Huomenna varmaan lämmöt näyttää sitten jo ihan muuta ja mun teoria menee pieleen, mutta kaikkea sitä tulee pohdittua.
Ehkä sen pudotuksen kuitenkin huomaa parhaiten kun katsoo käyrää koko kierron ajalta.
Mutta kuitenkin kun tietään kp päätellen et ovis lähestyy ja joku aamu on lämmöt hieman matalemmalla niin voihan sitä jo ruveta pupuilemaan niin on ainakin varmistettu. Ja jos lämmöt pysyy alhaalla eli ei ole ovis ollut niin sitten vaan seuraavaa pudotusta katsomaan.
Ei se pupuilu koskaan hukkaan mene eikä ole turhaa :)
Kaikkea sitä miettii. Onko kukaan miettinyt samaa?
Korjaatkaa jos olen ihan väärillä jäljillä.
Kommentit (3)
kun kahdeksassa mittailukierrossa tuo lämpöjen notkahdus alaspäin on tapahtunut vain kerran. Merkkaan käyrille, joten huomaisin jos se tapahtuisi.
Olisikin ihanaa, jos tuo konsti toimisi. Käytän lämpöjen mittaamisen lisäksi ovistestejä, kun on sen verran epäsäännölliset kierrot (ja pupuilut), että en varmaan koskaan tulisi raskaaksi tjot-meiningillä...
Mutta siis, hyvä jos jollain nuo lämmöt näyttävät oviksen.
Killa
Lääkärit ovat sanoneet, että lämpöjen mittailua ei voida pitää enää luotettavana keinona oviksen pongailussa. Tikutus on varmempi. Sekään ei aina kerro koko totuutta esim. oviksen vahvuudesta. Kannattaa käydä kartoittamassa kierto, ja mitata hormoonit verikokeessa, näkee tarviiko Clomeja tms.
Patovahti 19+4
Ovulaatiollahan tarkoitetaan sitä munasolun irtoamista niin eikö munasolu kuitenkin ole hedelmöittymiskykyinen n.24h ajan irtoamisesta.
Eli jos lämmöt nousee heti kun munasolu irtoaa niin pitäisihän vielä olla mahdollista tulla raskaaksi. Vai nouseeko sitten vasta vähän myöhemmin kun on jo myöhäistä?
Varmaan näihin on jokin järkevä selitys miksi asiat ei mene niinkuin ajattelin, kun joka paikassa sanotaan et kun lämmöt nousee niin on myöhäistä.