Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömille kysymys -vanha ketju jostain syystä poistunut kysytään sit uudestaan -Sinccis

Vierailija
20.02.2019 |

Olenko ymmärtänyt oikein. Sosiaalitoimisto maksaa elatuksen joka tapauksessa vaikka saisi karenssia ynnä muuta.

Eikö olisi siis järkevämpää ottaa sitä karenssia ja heittäytyä sossun asiakkaaksi, kuin pelleillä kaikenmaailman aktivointien kanssa.

Kertokaa, jos jotain olen ymmärtänyt väärin.

Sinccis

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on perusasiatkin ihan sekaisin.

Ensinnäkin aktiivisuuden puutteesta ei karenssia tule. Sitä saa jos kieltäytyy tarjotusta työstä tai irtisanoutuu työstä ilman (todella) hyvää perustetta. Aktiivisuuden puutteesta seuraa vain työttömyysturvan leikkaus, olikohan jotain 5 %. 

Toiseksi se, maksetaanko toimeentulotukea, riippuu siitä onko tuloja tai omaisuutta. Vaikka kuinka olisi saanut karenssia mutta sattuu olemaan omaisuutta (muuta kuin kohtuulliseksi katsottava asunto) niin ei toimeentulotukea tipu. Jos on puoliso niin hänen tulonsa vaikuttava myös.

Vierailija
22/29 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaahas. Herran alkoholismi on edennyt vaiheeseen jossa nämä kysymykset alkavat olla ajankohtaisia....

Ei niinkään, meille tuli 10 vuotta sitten yksi aktivoitunut, tai oikeastaan kaksi hyvin tuohtuneena töihin.

Soskun toimi sitten soitteli perään tai kukalie ja kyseli, ei mua kiinnostanut lässää niiden kaa. Mä vastasin, että ei tuota työnteko vttuakaan kiinnostanut, vaan aktiivisuuden täyttäminen.

Tai voi tuosta olla jo joku 12-13 vuottakin.

Sinccis

Tommy Helsten on oikeassa. Aikaa ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on perusasiatkin ihan sekaisin.

Ensinnäkin aktiivisuuden puutteesta ei karenssia tule. Sitä saa jos kieltäytyy tarjotusta työstä tai irtisanoutuu työstä ilman (todella) hyvää perustetta. Aktiivisuuden puutteesta seuraa vain työttömyysturvan leikkaus, olikohan jotain 5 %. 

Toiseksi se, maksetaanko toimeentulotukea, riippuu siitä onko tuloja tai omaisuutta. Vaikka kuinka olisi saanut karenssia mutta sattuu olemaan omaisuutta (muuta kuin kohtuulliseksi katsottava asunto) niin ei toimeentulotukea tipu. Jos on puoliso niin hänen tulonsa vaikuttava myös.

Kyllä mä sen uskon, että ne varastaa ihmisten töillään säästämät varat, mutta todellakin on perusasiat sekaisin kun olen käynyt työkkärissäkin viimeksi nuorena joskus 15 vuotta sitten.

Ja se keskustelu oli ihan absurdia. Mä menin sinne intin jälkeen ja se täti oletti, että mä niiden säännöt tiedän, enkä mä tiedä vieläkään, kun mä menin töihin ja siitä lähtien olen ollut joka päivä töissä! (enemmän tai vähemmän)

Sinccis

Vierailija
24/29 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaahas. Herran alkoholismi on edennyt vaiheeseen jossa nämä kysymykset alkavat olla ajankohtaisia....

Ei niinkään, meille tuli 10 vuotta sitten yksi aktivoitunut, tai oikeastaan kaksi hyvin tuohtuneena töihin.

Soskun toimi sitten soitteli perään tai kukalie ja kyseli, ei mua kiinnostanut lässää niiden kaa. Mä vastasin, että ei tuota työnteko vttuakaan kiinnostanut, vaan aktiivisuuden täyttäminen.

Sinccis

Kolmetoista vuotta sitten oli joku aktivoitava ja nyt jo rupesi vaivaamaan.

Vierailija
25/29 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinccis

Kolmetoista vuotta sitten oli joku aktivoitava ja nyt jo rupesi vaivaamaan.

Huvittavaa se oli, kun joku pääsi töihin ja oli siitä vihainen.

Sinccis

Sanoin, että lähdeppä vaikka kotiin, jos ei kiinnosta.

Vierailija
26/29 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se noin yksinkertaista olisi että sossun taikaseinästä ilmaista rahaa saisi kun vaan hoksaa pyytää, ei kai täällä kukaan töissä olisi.

Aktiivimalli rokottaa sitä toimeentulotukeakin. Ja saadakseen toimeentulotukea tulee oikeasti olla varaton. Ja jos työttömyyspäiväraha onkin sen suuruinen että siitä jonkun roposen onnistuu säästämään, sitä ei toimeentulotuen kanssa kannata tehdä ainakaan pankkitilille. Ne säästöt miinustetaan seuraavasta toimeentulotuesta.

Tämäkin on kerrottu väärin. Toimeentulotukea haettaessa ei oteta huomioon pieniä säästöjä jotka on kerrytetty toimeentulotuesta. Jos asiakas on saanut vaikkapa vuoden tt-tuloa ja näistä varoista onnistunut säästämään 500e esim. pesukonetta varten niin sitä säästöä ei huomioida käytettävissä olevina varoina.

T. Sossu täti

Ei vaan tämä on oikein! ;)

Sinccis

Vierailija
27/29 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kysyin siltä 13 vuotta sitten, että mikä ihmeen aktivointi?

En ymmärtänyt esimiehenä ollenkaan.

Se kysy multa: etsä seuraa lehtiä

No en mä tulevaisuuden lehtiä seuraa

Sinccis

Vierailija
28/29 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän olen kertonut ennenkin monesti käyneeni tulevaisuudessa.

Sinccis

Vierailija
29/29 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se noin yksinkertaista olisi että sossun taikaseinästä ilmaista rahaa saisi kun vaan hoksaa pyytää, ei kai täällä kukaan töissä olisi.

Aktiivimalli rokottaa sitä toimeentulotukeakin. Ja saadakseen toimeentulotukea tulee oikeasti olla varaton. Ja jos työttömyyspäiväraha onkin sen suuruinen että siitä jonkun roposen onnistuu säästämään, sitä ei toimeentulotuen kanssa kannata tehdä ainakaan pankkitilille. Ne säästöt miinustetaan seuraavasta toimeentulotuesta.

Tämäkin on kerrottu väärin. Toimeentulotukea haettaessa ei oteta huomioon pieniä säästöjä jotka on kerrytetty toimeentulotuesta. Jos asiakas on saanut vaikkapa vuoden tt-tuloa ja näistä varoista onnistunut säästämään 500e esim. pesukonetta varten niin sitä säästöä ei huomioida käytettävissä olevina varoina.

T. Sossu täti

Kokemuksen perusteella en luottais tähän ihan hirveesti. Paras on säästää sukanvarteen niin ei varmasti tule ongelmia. Aikoinaan hain takuuvuokraan rahnaa ja kun olin olemattomista tuloista saanu vähän jäämään tilille niin "mut sul o niiqu tätä rahaa täällä ni ei me niinqu voida sitä antaa" juuh okei meni sitten tili nollaan takuuvuokraa maksaessa. Vieläkin vituttaa kun nehän saa ne hel vetin rahat takaisin kun muutan pois ARGH