Työkyvyttömyyseläkkeelle väsymyksen takia?
Mitä pitää tehdä? Olen 30v ja aina ollut työelämässä ja onnistunut saamaan töitä. Kirous tässä on se että en jaksa työelämää, minulla ei vain kertakaikkiian riitä energiaa. jaksan päivät niin että kun tulen kotiin töistä romahdan sängylle, nukun 3-4h, herään, syön, sitten meen taas nukkumaan. 12h jälkeen vasta on hetken pirteänä.
Ei ole masennusta, ei stressiä, ei ahdistusta. Tämä nykyinen paikka on aivan ihana ja viihtyisä. Ongelma tässä on se että oma jaksaminen on aina ollut käsittämättömän huono vaikka kuinka iloinen olisi.
Viikonloppuna makaan 2 päivää putkeen, välillä teen jotain. Koti kuin kaatopaikka, oon niin vihainen ja kärttyinen väsymyksestä että heitän vain kaikki vaatteet lattialle ja pistän heti pyjaman päälle kun tulen kotiin. Saan just ja just pidetty asunnon puhtaana, sotku näkee vain niissä vaatevuorissa.
Raskasta on elää yhteiskunnassa joka ei jotenkin sovi omille arvoille. Minua ei voisi pätkäkään kiinnosta raha, ei ostaminen, en halua tehdä mitään, en ole masenuntunut mutta haluan vain olla tekemättä yhtään mitään, olen silloin onnellisimmillaan. Onneksi ei ole edes perhettä, lapset olisivat pahin painajainen.
Mitä vanhemmaksi tulen sitä enemmän olen alkanut tästä kärsiä. En halua mitään harrastuksia. En tasantarkkalleen mitään. Minulle olisi aivan pirun sama asuisinko teltassa vai kodissa, pärjään niin vähällä.
Kommentit (24)
Mä olen ollut vuosikausia osatyökyvyttömyyseläkkeellä ms-taudin aiheuttaman voimakkaan uupumuksen (fatiikki) vuoksi. Ennen ms-tautidiagnoosia olin niin uupunut, etten muista oikeastaan mitään parista-kolmesta vuodesta, töiden lisäksi varmaan vain nukuin tai makasin sohvalla keräillen voimia suihkua tai syömistä varten. Diagnoosin jälkeen pääsin melko nopeasti osaeläkkeelle ja sain lääkityksen sekä ms-tautiin, että uupumukseen. Nyt jaksan käydä töissä (22h/vko), siivota silloin tällöin ja vähäsen jo harrastaakin.
Mullakin on usein väsymystä vaikken ole töissä.
Mä olen kuin ap mutta sinnittelen töissä, nyt 2v. Miten kuulovamma voi vaikuttaa? Mä en myöskään tiedä mikä on minussa vikana kun en vaan jaksa. Liikuntaa harrastan pakolla välillä, rautaa syön mutta en vaa JAKSA työelämää. Mutta jaksan kun on pakko. Tunnen kyllä etten ole samanlainen kuin muut. Etäpäivät vähän helpottaa ja koitan suhtautua positiivisesti. Lopputulos on kuitenkin kuormittuminen. Itse epäilen voisiko olla add asperger yms poikkeama mulla. Terapeutti ei ole samaa mieltä eikä kukaan tunnu tajuavan että tämä on oikeasti ongelma. Oon saanut muutaman pienen burnoutin aina säännöllisin väliajoin. Ja en edes tee töitä mitenkään hulluna vaan normaalin määrän.