Kattelin tuossa noita mallitoimistojen sivuja..
ja mietin että pääsisinköhän mäkin malliksi kun ei siellä kaikki mitään kaunottaria ole.. Kasvoni ovat kauniit, mutta vartalo jotain L-kokoa..ehkä sitten xl-malliksi. Lähinnä johonkin mainoskuvauksiin. Kuka tietää, onko sinne millaiset vaatimukset ja pääseekö helpolla? Pitääkö olla valmiina joku mallikansio vai riittääkö jos laittaa vaan naamakuvan sinne?
Kommentit (5)
mulla pituutta 160, vaan.. onko noilla mallitoimistoilla eroja, minne kannattaa pyrkiä ja minne ei? entä kuinka paljon se vie aikaa, ajattelin opintojen lomassa? onko se rahallisesti miten kannattavaa? ap
Mainosmalleiksi pääsee vaikka ei olisi niin kauniskaan, kropallakaan ei ole väliä. Mainostajat sitten valitsevat sieltä mainokseen sopivia kasvoja (usein etsivät myös rumia ja happamannäköisiä).
minun mies tekee näitä mainosmalli keikkoja joskus, hän on kyllä pitkä 189cm ja joihinkin toimistoihin liiankin pitkä. Se riippuu millasia tyyppejä missäkin toimistossa haetaan ja marrkkinoidaan.
jotka on tarkoitettu " tavallisille ihmisille" . Kuten just toi Azzurro, ja sinne tosiaan etsitään ihan kaikenlaisia ihmisiä, vauvasta vaariin. Nuo perinteiset mallitoimistot on ehkä vähän tarkempia kriteereissään... Ihan hyvin pystyy joidenkin opintojen ohessa tekemään töitä, sehän on vaan sivujuttu. Toki jos oikein suosituksi tulee, voi siitä ihan " kunnon" työnkin tehdä, mutta harvemmin näin enää aikuisiällä :-).
Sieltä sit soitettiin, ja menin kuvauksiin (antoivat sellaisen tyypin nimen ja ajan milloin mennä), se otti kamalan kasan niitä kuvia (aikaa hurahti pari tuntia), ja sit kun kuvat valmistui tuli kuvani nettiin toimiston sivuille. Mitään varsinaista mallikansiota mulla ei ollut, mutta en siis ollutkaan mikään ammattimalli vaan mainosmalli yli 30v (silloin olin tasan 30). Nyt olen jo jättänyt sen ajan taakseni, ihan hauskaa oli lastenhoidon vastapainoksi, kun ammattilaiset meikkasi ja kampasi, ja sai olla kuvauksissa :-).