Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä työtä minä voisin tehdä? (Te jotka teette aloituksia työttömistä)

Vierailija
20.02.2019 |

-Olen 33-vuotias pitkäaikaistyötön
-Koulutuksena lukio
-Viimeksi olen ollut töissä vuonna 2008 kahden viikon pestissä jakamassa puhelinluettoita
-työhistoriaa yhteensä alle puoli vuotta

Mitä töitä minunlaiseni miehen muka olisi mahdollista saada? Minuthan naurettaisiin ulos joka haastattelusta.
Parempi siis vain hyväksyä kohtaloni syrjäytyneenä. Työpaikkoja ei kuitenkaan riitä kaikille, sillä onhan meillä jatkuvasti 400 000 työttömän reservi.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tässä maassa oikeasti töitä kaikille ihmisille? Jos kaikki olisivat hyvin koulutettuja niin.niin töitä kehkeytyisi sitten lisää?

Vierailija
22/59 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli 30v. Taustalla hyödytön amispaperi viestinnästä ja vuosien työttömyys. Sitten opiskelin aikuiskoulutuksessa kokiksi ja nyt olen kolmatta vuotta vakituisessa työssä. Kouluttaudu, äläkä nirsoile!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käsi sydämellä oikeasti kokeillut laittaa hyvät hakemukset esim. kassa/varastohommiin? Hygieaniapassi on tosiaan hyvä investointi ja sitten vaan hakemusta Heseen, Mäkkäriin yms. Jos olet reipas, niissä hommissa voi ihan lukiopohjalta edetä vuoropäälliköksi asti. Itse tein Hesessä opiskeluajan hommia ja yksi vuoropäälliköistä oli peruskoulupohjalta, lukio jäänyt kesken.

Mun lähiseudun Koti-Pizzan ovessa on ollut pikään lappu, että etsitään työntekijää, vaatimus suomen kielen taito ja ajokortti. Joko se a4-kokoinen lappu on vaan unohtunut siihen viikkokausiksi tai sitten ei vaan ole löytynyt työntekijää. Samoin yhdellä R-kiskalla oli pitkään työntekijää etsitään ilmoitus ja vaatimuksena siinäkin oli vain suomen kielen taito.

Taloustutkimus ja muut tutkimuslaitokset tarvii koko ajan tutkimushaastattelijoita. Joo tiedän, varmaan tympeää työtä mutta töitä kuitenkin josta lähteä liikkeelle.

Vierailija
24/59 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hyvä mies vanhoilla päivilläsi työhon sekoa. Hakeudu eläkkeelle.

Maassa on puoli miljoonaa työtöntä ja osa hyvin koulutettuja, joten älä kysy mitää maasi voi tehdä sinun hyväksesi, vaan kysy mitä sinä voit tehdä maasi hyväksi.

Sinun avustuksellasi, jättäytymällä ikuisiksi ajoiksi työttömäksi, annat paikkasi jollekin muulle sitä paremmin tarvitsevalle. 

Ei vanha koira opi uusia temppuja, joten parasta olisi pikku hiljaa alkaa petailemaan eläkepapereita itsellesi. Mielenterveystoimistoon vaan aikaa ja viikon valvomisen jälkeen valittelet masennusta ja nukkumisvaikeuksia. Opettele joitakin maneereita, räpyttele silmiäsi, anna syljen valua toisesta suupielestäsi, hiero tupakanpuruja silmiisi kyyneleiden valumisen takaamiseksi ja muista täristä.

Eli kesätamineissa odottelet toimsiton edessä tunnin, että tärinä tulee autenttisena ja uskottavana.

Siitä se lähtee, kunhan muistat hakea lääkkeet apteekista, joita en kyllä suosittele nauttimaan, tekevät nimittäin oikeasti hieman hitaaksi ja pulleaksi. Haet siksi että Kela voi katsoa oletko syönyt lääkkeesi kiltisti.

Sitten vain aina enemmän pökköä pesään joka käynnillä, mutta muista ettei mitään täydellistä flippaamista, eikä väkivaltaisia tai tsetuhoisia ajatuksia.

Eläkkeelle pääset muutamassa vuodessa ja takuueläke, melken 800 euroa kuussa, sossun avustukset ja pimetät työt ja olet loppoelämäsi vapaa kuin taivaan lintu.

Voi vaatia muutaman viiko käynnin lataamossa, mutta se on pieni hinta loppuelämän vapaudesta.

Kyllä se siitä.

Vierailija
25/59 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko käsi sydämellä oikeasti kokeillut laittaa hyvät hakemukset esim. kassa/varastohommiin? Hygieaniapassi on tosiaan hyvä investointi ja sitten vaan hakemusta Heseen, Mäkkäriin yms. Jos olet reipas, niissä hommissa voi ihan lukiopohjalta edetä vuoropäälliköksi asti. Itse tein Hesessä opiskeluajan hommia ja yksi vuoropäälliköistä oli peruskoulupohjalta, lukio jäänyt kesken.

Mun lähiseudun Koti-Pizzan ovessa on ollut pikään lappu, että etsitään työntekijää, vaatimus suomen kielen taito ja ajokortti. Joko se a4-kokoinen lappu on vaan unohtunut siihen viikkokausiksi tai sitten ei vaan ole löytynyt työntekijää. Samoin yhdellä R-kiskalla oli pitkään työntekijää etsitään ilmoitus ja vaatimuksena siinäkin oli vain suomen kielen taito.

Taloustutkimus ja muut tutkimuslaitokset tarvii koko ajan tutkimushaastattelijoita. Joo tiedän, varmaan tympeää työtä mutta töitä kuitenkin josta lähteä liikkeelle.

Mäkkäri tai hese eivät ole ihmisarvoisia työpaikkoja. Sopivat kehareilla ja m amuille.

Luulen kotipizzankin maksavan aivan umpisurkeaa palkkaa työntekijöilleen, R-kioskista puhumattakaan.

Jos työhön ei löydy tekijää, on sille yleensä hyvä syy tänä suurtyöttömyyden aikakautena.

Vierailija
26/59 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Olen 33-vuotias pitkäaikaistyötön

-Koulutuksena lukio

-Viimeksi olen ollut töissä vuonna 2008 kahden viikon pestissä jakamassa puhelinluettoita

-työhistoriaa yhteensä alle puoli vuotta

Mitä töitä minunlaiseni miehen muka olisi mahdollista saada? Minuthan naurettaisiin ulos joka haastattelusta.

Parempi siis vain hyväksyä kohtaloni syrjäytyneenä. Työpaikkoja ei kuitenkaan riitä kaikille, sillä onhan meillä jatkuvasti 400 000 työttömän reservi.

Et mitään ennenkuin hommaat koulutuksen itsellesi. Fakta.

Vierailija
27/59 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et ole opiskellut mitään?

Yhdelle alalle hain, mutta en päässyt.

Ei ole sen lisäksi ollut muita tarpeeksi kiinnostavia.

ap

ei sen työn mitään kauhean kiinnostavaa ja innostavaa tarvitse ollakaan, jotain suorittavaa yksinkertaista, johon on lyhyt koulutus. Ideoita tässä ketjussa onkin jo aika lailla. Ansaitset sitten sen verran rahaa, että voit vapaa-ajallasi tehdä jotain mikä kiinnostaa ja satsata vaikka johonkin harrastukseen tai matkusteluun, haet sen merkityksellisyyden sitten sieltä elämääsi.

Aika ankealta kuulostaa jos noin nuorena jo heittää pyyhkeen kehään ja heittäytyy yhteiskunnan elätiksi.

Vierailija
28/59 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkkäri tai hese eivät ole ihmisarvoisia työpaikkoja. Sopivat kehareilla ja m amuille.

Luulen kotipizzankin maksavan aivan umpisurkeaa palkkaa työntekijöilleen, R-kioskista puhumattakaan.

Jos työhön ei löydy tekijää, on sille yleensä hyvä syy tänä suurtyöttömyyden aikakautena.

Työpaikkoja kyllä löytyy mutta kermaperseille ei mikään kelpaa. Uskon että todella moni on työuransa aloittanut aika surkealla palkalla. Eikai sitä nyt heti hypätä johtajan pallille tienaamaan tuhansia euroja.

Vierailija
29/59 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki: googlaa, missä on paikkakuntasi lähin Ohjaamo. Se on yhden luukun palvelu, jossa neuvotaan sinua kaikessa. Sieltä saa opon palvelut, erityisopettaja testaa tarvittaessa, psykologi- ja muuta terveysapua, neuvotaan Kelan hakemuksissa ja työhakemusten tekemisessä. Ja selvitetään yhdessä, mikä olisi se sun opiskelualasi ja laitetaan yhdessä kädestä pitäen yhteishakupaperit menemään.

Go baby, go!

Sinuna opiskelisin vaikka jonkun amistutkinnon, jolla pääsee nopeasti töihin. Asiakaspalveluunkin tarvitaan nykyään paperit. Merkonomi, lähihoitsu, koulunkäyntiavustaja, suurtalouskokki... kaikkea löytyy.

Vierailija
30/59 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu, ap?

Nämä keskustelut perustuvat vastavuoroisuuteen. Sinun vuorosi.

Vierailija
31/59 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen yksi työkyvyttlmyyseläkeläinen, keski-ikäinen mies. Reippaasti ulkoilee ja tekee pikku lisätienestejä. Matkailee jne. Mielenterveydeltään elinvoimaisempi kuin minä, tyhmänä yhä töissä raatava.

Vierailija
32/59 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monenlaista työtä voit ja saat tehdä, mutta et Suomessa.

Vierailija
33/59 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovellut sanomalehtien varhaisjakajaksi. Jos sinulla on ajokortti ja ehjät polvet ja muutenkin hyvä fyysinen kunto.

Vierailija
34/59 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei mies! Mulla on vähän samanlainen työhistoria. Uskalsin vielä vanhalla iällä hakeutua kouluun. Alku työhaastatteluissa oli todella nöyryyttävää työhistoriani vuoksi, mutta kun sijaisuuksia kertyi, ei millään tällä ollut enää väliä. Varmaan on muitakin joilla on olematon työhistoria ja rekryäjä on näihin varmasti törmännyt :)

se on rekrytoija 😂

Vierailija
35/59 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellinen mielikuva! Tienaan edellä mainitussa enemmän kuin perus-sairaanhoitaja, työ on mielekästä ja kiinnostavaa. Opiskeluaikainen työpaikka vaihtui vakkarityöpaikaksi ja maisterin paperit opiskelin "turhaan".

Vierailija
36/59 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellinen mielikuva! Tienaan edellä mainitussa enemmän kuin perus-sairaanhoitaja, työ on mielekästä ja kiinnostavaa. Opiskeluaikainen työpaikka vaihtui vakkarityöpaikaksi ja maisterin paperit opiskelin "turhaan".

Jonkunhan noissa on paperityötkin tehtävä.

Vierailija
37/59 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhuu, ap?

Nämä keskustelut perustuvat vastavuoroisuuteen. Sinun vuorosi.

Huhuu? Viestisi ei sisältänyt järkevää kysymystä.

ap

Vierailija
38/59 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sovellut sanomalehtien varhaisjakajaksi. Jos sinulla on ajokortti ja ehjät polvet ja muutenkin hyvä fyysinen kunto.

Minä olen itse asiassa tehnyt varhaisjakelijan työtä nuoruudessani, ja todennut ettei se sovellu minulle pitkäaikaiseksi vaihtoehdoksi.

ap

Vierailija
39/59 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutukimushaastattelijaksi, hyllyttäjäksi? Kaupan kassa? Nuo kaksi jälkimmäistä kyllä ovat nykyään aika vaikeita päästä.

Vierailija
40/59 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteistönvälittäjän työhön ei tarvita ammattitutkintoa