Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harkitsen eroa, mutta pelkään olenko sitten onnellisempi.

Vierailija
20.02.2019 |

Meillä on 2 päiväkoti-ikäistä. Ollaan juuri saamassa ensimmäinen laina, sellaiseen taloon josta on haaveiltu.

Meillä kuitenkin on lievää väkivaltaa, mies haukkuu lihavaksi (olen kyllä lihonut alkuajoista, mutta en viime vuosina, haukkuminen on alkanut tänä vuonna). Mies on tuhlari, ja koko asp on minun säästämääni.

Hyvää on ydinperhe, mies osallistuu lastenhoitoon, ja yhteinen huumori. En itsekään ole täydellinen.

Unelmani liittyvät meihin. En halua taloa viikko viikko vanhempana ilman miestä.

Joka toinen viikko mietin onko ero oikea ratkaisu.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt ainakaan osta sitä asuntoa, ennenkuin olet varmempi tilanteesta ja siitä että haluat jäädä tähän suhteeseen. 

Kaikilla pariskunnilla on joskus hankalaa, mutta itse eronneena sanoisin että kyllä sä sen sitten tiedät kun on aika erota. Ei vaan ole enää muuta vaihtoehtoa, toista ei halua koskettaa edes enää. 

Vierailija
22/26 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala kuvitella, että tilanteenne paranisi. Kannattaa ainakin talon ostaminen pistää nyt jäihin siksi aikaa, että tiedät, mikä tulevaisuutenne on.

Sinun mahdollinen lihomisesi ei tässä selvästikään ole se varsinainen ongelma. Ehkä mies tietää, että ärsyynnyt huomauttelusta, ja käyttää sitä hyväkseen. Mikä jo sekin kertoo, että ongelmia suhteessanne todellakin on.

Kannattaa selvittää miehen todellinen tahtotila avioliittonne suhteen ihan kunnon keskustelulla. Molemmilla pitää olla motivaatiota pitää suhde kasassa, ja tehdä myös töitä sen eteen. Erolla ei myöskään kannata uhkailla, ellei sitä ole valmis tarvittaessa tekemään. Aika pahalta kuulostaa, jos sinulla on tunne, että mies itse asiassa vihaa sinua. Miksi ihmeessä haluaisit jäädä suhteeseen sinua vihaavan ihmisen kanssa? En ymmärrä tätä muutenkaan, saati kun teillä on vielä pieniä lapsia.

Usein pariskuntia pitää yhdessä vain tottumuksen voima ja pelko muutoksesta. Nuo pienet asiat, jotka ovat mielestäsi suhteen plussia, eivät voi välttämättä kannatella koko avioliittoa. Eräs eronnut mies kertoi eron jälkeen kaipaavansa entisestä suhteestaan sitä, kun he puolisonsa kanssa katsoivat yhdessä televisiota. Hellyttävää, mutta eihän pelkästään tuollaisen asian varaan voi perhettä ja tulevaisuutta rakentaa.

On selvää, ettei kukaan voi saada kokonaiskäsitystä suhteenne tilasta pelkästään keskustelupalstan kirjoittelun perusteella. Omia tunteita voi olla hankala saada kirjalliseen muotoon, eikä kaikkea jaksa juurta jaksain vieraille ihmisille selittää. Puhumattakaan siitä, ettei palstan lukijoilla ole toisen osapuolen näkemyksistä mitään tietoa. Tämän vähäisen tiedon perusteella hälytyskellot kuitenkin soivat. Toivotan jaksamista asioiden selvittämiseen. Tämä selvitystyö kannattaa tehdä mieluusti enemmin kuin myöhemmin. Se on kirjoituksesi perusteella kuitenkin jossakin vaiheessa edessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavan totta nämä sivun 2 viestit.

Yritin puhua täälläkin mainitut, että haukkuminen pahenee, ei olla onnellisia ja molemmat varmasti haluavat turvallisen, vakaan ja hyvän suhteen. Että helpompi erota nyt kuin tuhlata seuraavat 10 vuotta. Rauhallisesti ja surullisesti nämä totesin, vastaukseksi sain hiljaisuutta. Onko se myöntymistä?

En jaksa aikuiselta lypsää toivomani vastauksia.

Ap

Vierailija
24/26 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, lähde. Ei ole muuta vaihtoehtoa. Väkivalta tulee pahenemaan. Itse olin liian pitkään tuollaisessa suhteessa, lapset ehtineet jo kouluikään, ja nyt oireilevat kovasti tuota huonoa parisuhdetta mikä isänsä kanssa minulla oli. Ammattiapua ovat lapset tarvinneet. Ainoa asia mitä erossa kadun, on se että odotin liian pitkään. Olisi pitänyt lähteä vuosia aiemmin.

Vierailija
25/26 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, lähde. Ei ole muuta vaihtoehtoa. Väkivalta tulee pahenemaan. Itse olin liian pitkään tuollaisessa suhteessa, lapset ehtineet jo kouluikään, ja nyt oireilevat kovasti tuota huonoa parisuhdetta mikä isänsä kanssa minulla oli. Ammattiapua ovat lapset tarvinneet. Ainoa asia mitä erossa kadun, on se että odotin liian pitkään. Olisi pitänyt lähteä vuosia aiemmin.

Voisitko vielä kertoa tarkemmin? Kuinka pahaa väkivalta oli? Oliko alkoholilla osuutta?

Ap

Vierailija
26/26 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt paljastui taas uusi petos. Mies on tuhlannut yhteisiä varojamme. Jättänyt laskuja maksamatta yms.

Mies väittää nyt katkaisseen tunnukset kaikkiin pelisivuihin.

Tulostin töissä eropaperit. Kirjoitettiin ne, ja mies vei postiin.

En tiedä miten edetä. Ehkä vaan eletään, ja jos sama jatkuu niin virallinen ero syksyllä. Tavallaan tuntuu helpottavalta.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän