Tuli mieleen tuosta yhdestä ketjusta sellainen että tunnetko yhtään parisuhdetta, jossa on suomalainen ateisti mies ja nainen muslimiperheestä?
Kun tuota yhtä ketjua ei enää ole niin yritetään jatkaa täällä.
Miksi tuo yhtälö ei ole näkyvillä niin usein ihan katukuvassakaan, vaan juuri toisinpäin. Eli miehet voivat vapaasti deittailla ateistinaisia...
Minä tunnen vain yhden vanhemman pariskunnan (+50v), jossa tuo yhdistelmä on toteutunut.
Kommentit (21)
Suomessa oli paljon juutalaisten ja muslimien välisiä avioliittoja 1920-ja -30-luvulla.
Nasima Razmyar esimerkiksi näistä kuuluisammista. Ei kannata yleistää kaikki muslimit samaan muottiin, osa heistäkin on ihan maallistuneita,
Tunnen viisi sellaista paria, eli ei kovin yleistä.
En tiedä kaikista tutuistani ovatko ateisteja tai muslimeita.
Kristittyjen ja muslimien väliset avioliitot ovat yleisiä, mutta ateisti miehen ja musliminaisen välisiä suhteita en tiedä kuin parikymmentä.
Itse olen agnostikko ja naimisissa musliminaisen kanssa.
Kaikki tällaiset liitot ovat islamin vastaisia.
Vierailija kirjoitti:
Nasima Razmyar esimerkiksi näistä kuuluisammista. Ei kannata yleistää kaikki muslimit samaan muottiin, osa heistäkin on ihan maallistuneita,
Juu ei kaikkia kannata yleistää. Tiedän suvustakin pariskunnan jossa näin on, mutta valitettavasti pitää yleistää, koska onhan tuo vielä liian harvinaista.
Ap tässä. Tuota haluaisin kuulla perustelun sille miksi tästä aiheesta ei saa keskustella, vai oliko tuo ihan vitsillä klikattu.
Vitsillä nimitäin laitoin tuon kolmannen vaihtoehdon.
Muslimimaissa nainen ei saa mennä kristityn tai kristityn agnostikon kanssa naimisiin. Suomessa tiedän useamman kristityn naisen, jotka ovat naimisissa muslimin kanssa. Lapset eivät ole kastettu seurakuntaan. Lapsuuden suomi-perhe elää tavallista kristillistä juhlia noudattaen ja koko muu suku. Olisi tosi kurjaa kieltää lapsilta joulun vietto. Suvun kaikki muut lapset on kastettu ja rippikoulun käyneet.
Vierailija kirjoitti:
Muslimimaissa nainen ei saa mennä kristityn tai kristityn agnostikon kanssa naimisiin. Suomessa tiedän useamman kristityn naisen, jotka ovat naimisissa muslimin kanssa. Lapset eivät ole kastettu seurakuntaan. Lapsuuden suomi-perhe elää tavallista kristillistä juhlia noudattaen ja koko muu suku. Olisi tosi kurjaa kieltää lapsilta joulun vietto. Suvun kaikki muut lapset on kastettu ja rippikoulun käyneet.
Eli juurikin uskonto rajoittaa mahdollisuuksien vapautta.
Sääli sinällään.
Minusta tuo on todella huono asia että rajoitetaan mahdollisuutta saada hyvä suomalainen mies.
Suomalaiset ateistiset miehet ovat todella hyviä vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tällaiset liitot ovat islamin vastaisia.
Islamin uskoisia on ihan yhtä erilaisi kuin kristittyjäkkin. Ei kaikki ota sitä kirjaimellisesti niin kuin ei kristitytkään omaa uskontoaan.
Eipä näy katukuvassa käsistä pitelemässä, vaikka toivoisin. Enemmän näkee suomalaisia vanhempia naisia kävelemässä nuoren miehen kanssa.
Eli ei näy katukuvassa tuo äänestäjien prosentit.
Puhutteko nyt tätä huivia käyttävää naista? Ei ole ei.
Vierailija kirjoitti:
Puhutteko nyt tätä huivia käyttävää naista? Ei ole ei.
Ei ole ei. Sääli kun suomalaiset miehet ovat hyviä ja tulisi kauniita lapsia.
Ei toteudu oikeus tässä asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Eipä näy katukuvassa käsistä pitelemässä, vaikka toivoisin. Enemmän näkee suomalaisia vanhempia naisia kävelemässä nuoren miehen kanssa.
Mutta ethän sinä kadullä kävellessä voi tietää kuka on muslimi, kuka ateisti, kuka kristitty jne.
Itse tunnen useita muslimi-ateisti/kristitty pareja, mutta ei heistä päälle päin näy mitä kukakin sydämessään uskoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ethän sinä kadullä kävellessä voi tietää kuka on muslimi, kuka ateisti, kuka kristitty jne.
Itse tunnen useita muslimi-ateisti/kristitty pareja, mutta ei heistä päälle päin näy mitä kukakin sydämessään uskoo.
Plääh.
Tässä asiassa tapahtuu vääryyttä.
Suomalaisten ateisti miesten ja musliminaisten liittoja pitäisi tukea ihan kuntatasolla. Vaikka tutustuttamalla heitä työttömien toimintakeskuksissa yhteen.
Työpajatoiminnassa?
Ei tässä muuten integroituminen toteudu.
Tunnen ainakin yhden: me. Eli vaimoni on (ainakin nimellisesti, joskaan ei harjoita) muslimi, ja itse olen ev.lut. kirkosta aikoinaan eronnut ateisti.
Tiedän useita.