Asunnonvuokraus pääkaupunkiseudulla jos ei ole työpaikkaa, mutta on rahaa
Miten kannattaa lähteä hoitamaan asiaa?
Minulla on perinnön takia rutkasti säästöjä, mutta ei tällä hetkellä työpaikkaa. Olen muuttamassa pk-seudulle työnhakuun.
Onko niin että nuo vuokrafirmojen kautta ilmoitetut eivät vuokraa ollenkaan jos ei ole vielä työpaikkaa, vai riittääkö jos on pankkitilillä tarpeeksi rahaa?
Vai onko ainut vaihtoehto yksityiset ilmoittajat jotka päättävät omillaan vuokratako vai ei? Onko Oikotiessä molempia?
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Lumolla saa osan kämpistä vuokrattua heti netin kautta.
Kiitos, tsekkailenpa!
ap
Yksityisiltä saa helposti, jos ehdottaa esim. kolmen kuukauden vuokratakuuta.
Lumosta saat kivan kämpän yhdellä näpäytyksellä :)
Onnea asunnon- ja työnhakuun!
Tarkoittaako nuo Lumon varallisuusrajat siis että jos on liian rikas, ei saa vuokrattua? Jännä systeemi.
Suosittelen yksityistä vuokraajaa. Lumo on todella kallis.
Joskus nuorena kun asuin vuokralla, sanoin vuokranantajalle et maksan vuoden vuokran etukäteen. Helpotti asioita kummasti.
Sama kuin yllä. Jos rahaa löytyy niin helpoimmalla pääsee, kun lyö vuoden vuokrat tiskiin ja sopii samantien 12kk.n määräaikaisen sopimuksen.
No jos maksat vuoden vuokrat etukäteen ja laitat vielä vaikka puolen vuoden takuut päälle, niin varmasti irtoaa. Ei sitä vuokranantajaa kiinnosta onko sinulla töitä, vaan että pystytkö maksamaan vuokrasi.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaako nuo Lumon varallisuusrajat siis että jos on liian rikas, ei saa vuokrattua? Jännä systeemi.
Ilmeisesti
Jos varallisuutesi ylittää haettavan kunnan varallisuusrajan, emme voi huomioida hakemustasi kyseisen kunnan varallisuusrajoitteisten asuntojen asukasvalinnassa.
Heii, ite kans muutin pk seudulle muutama vuos sitte ja eipä oo sen jälkeen kukaan vuokranantaja tutkinu sen tarkemmin missä oon töissä ja paljon tienaan. Eli siis oman kokemuksen kautta voisin sanoa että mahollisuudet on hyvät saada vuokra-asunto. Kokemusta siis mulla sekä yksityisiltä että välittäjien kautta vuokratuista asunnoista.
Sanottakoon siis lisänä että tottakai jokanen on sitä työ/opiskelu asiaa kysyny mutta esimerkiks yksityiset vuokranantajat harvemmin lähtee erikseen selvittelemään (sun sanaa tarkemmin) että kuin hyvin tienaat/tienaatko ollenkaan.
Tsemppiä asunnonhakuun! :) Suosittelen ite kattelemaan Espoosta asuntoja 😊
Madde kirjoitti:
Heii, ite kans muutin pk seudulle muutama vuos sitte ja eipä oo sen jälkeen kukaan vuokranantaja tutkinu sen tarkemmin missä oon töissä ja paljon tienaan. Eli siis oman kokemuksen kautta voisin sanoa että mahollisuudet on hyvät saada vuokra-asunto. Kokemusta siis mulla sekä yksityisiltä että välittäjien kautta vuokratuista asunnoista.
Sanottakoon siis lisänä että tottakai jokanen on sitä työ/opiskelu asiaa kysyny mutta esimerkiks yksityiset vuokranantajat harvemmin lähtee erikseen selvittelemään (sun sanaa tarkemmin) että kuin hyvin tienaat/tienaatko ollenkaan.
Tsemppiä asunnonhakuun! :) Suosittelen ite kattelemaan Espoosta asuntoja 😊
Kiitos :) onhan tämä vähän riskipeliä kun ei tiedä vielä missä tarkalleen tuleva työpaikka olisi, niin pitäisi valita sellainen sijainti että siitä on helppo mennä kaikkialle.
ap
Lisäisin vielä toho omaan viestiini, että sekin on auttanut huomattavasti vuokrakämpän saannissa näin nuorella iällä, jos saa vaikka vanhemmista/masta tai jostain läheisestä takaajan vuokranmaksuun😊
Vierailija kirjoitti:
Miten kannattaa lähteä hoitamaan asiaa?
Minulla on perinnön takia rutkasti säästöjä, mutta ei tällä hetkellä työpaikkaa. Olen muuttamassa pk-seudulle työnhakuun.Onko niin että nuo vuokrafirmojen kautta ilmoitetut eivät vuokraa ollenkaan jos ei ole vielä työpaikkaa, vai riittääkö jos on pankkitilillä tarpeeksi rahaa?
Vai onko ainut vaihtoehto yksityiset ilmoittajat jotka päättävät omillaan vuokratako vai ei? Onko Oikotiessä molempia?
Osta suoraan vain käteisellä
Hyviä paikkoja liikenneyhteyksien kannalta on varmaan paikat jossa kulkee metro :) sillä pääsee kätevästi hki-espoo väliä kulkemaan. Vantaaltakin tietysti junalla pääsee hyvin. Oon ite asunu näistä jokasessa :D siis helsinki, vantaa, espoo. Rauhallisin seutu espoo ja viihtysin. Helsinki siinä mieles hyvä et kaikki lähellä, vantaa vähä ku espoo mutta kyllä espoomun mielestä viihtysämpi. Toki noi mun mielipiteitä. Vuokrahinnat halvempia espoossa ja vantaalla.
Kyllähän toi olis hyvä jos vuoden vuokrat sais heti kättelyssä maksettua. Mutta harvalla siihen varmaan mahikset nuorena/vanhempanakaan on. 😃 Toi takaaja vuokriin on iso plussa yleisesti vuokranantajilla oli ne yksityisiä tai välittäjiä. Sillä saa aika nopeesti homman etenemään. Etenki jos oot nuori. Varsinki sun tilanteessa jos ei vielä työtä oo, niin se vois olla aika ratkasevaa että saisit sen takaajan. Vuokranantajllehan tärkeintä on vaan että vuokrat maksetaan ei kuka ne sitten maksaa ja mistä raha tulee 😀👍
Tsemppiä!
Kyllä saat vuokrattua, jos lyöt pätäkkää pöytään. Maksat vuokrat etukäteen. Jos sinulla on paljon rahaa, niin sinulla ei taida olla vaikeuksia maksaa vuotta etukäteen tai edes aina 3 kuukauden pätkää.
Katso Lumo, Sato, Newsec, oikotie, yksityiset. Lumolla on asuntoja myös 3kk ajaksi, eli jos saa huonon pääset muuttamaan nopeastikin pois, osassa 1kk irtisanomisaika.
En voi suositella Forenomia, sillä ko.firma ei anna nähdä asuntoa etukäteen se on vain maksettava heti netin kautta ja voi saada sian säkissä. Voi saada mistä vain kerroksesta asunnon ilman tietoa etukäteen ja näet asunnon vasta saapuessa ja vaihtaa ei saa. Osa asukkaista tupakoi luvattomasti rapussa ja asunnoissa, jos valittaa firma ei reagoi. Asunnot siivotaan erittäin pikaisesti, siivoojilla kiire. Firma myös majoittaa sosiaalitapauksia koska kaupunki maksaa, jolloin voi saada sos.tapausten jäljiltä asunnon. Asunnot ovat turistien jäljiltä siistimpiä, mutta kun ei anneta etukäteen nähdä ei tiedä mitä saa.
Liliannnn kirjoitti:
Kyllähän toi olis hyvä jos vuoden vuokrat sais heti kättelyssä maksettua. Mutta harvalla siihen varmaan mahikset nuorena/vanhempanakaan on. 😃 Toi takaaja vuokriin on iso plussa yleisesti vuokranantajilla oli ne yksityisiä tai välittäjiä. Sillä saa aika nopeesti homman etenemään. Etenki jos oot nuori. Varsinki sun tilanteessa jos ei vielä työtä oo, niin se vois olla aika ratkasevaa että saisit sen takaajan. Vuokranantajllehan tärkeintä on vaan että vuokrat maksetaan ei kuka ne sitten maksaa ja mistä raha tulee 😀👍
Tsemppiä!
Puolen vuoden vuokran tarjouduin maksamaan heti, kun oli niin paljon hakijoita näytössä ja kämppä oli hyvä. Paperit kirjoitettiin heti.
Lumolla saa osan kämpistä vuokrattua heti netin kautta.