Syön kuulemma suklaata usein...(onko tämä mielestänne usein?)
Syön siis suklaata pari kertaa kuussa ja kohtuullisina määrinä n. 50-150g kerrallaan. Eli saatan ostaa sellaisen ohuen suklaalevyn tai jonkun pienen levyn raakasuklaata tmv. yleensä ennen menkkoja ja olen aina ajatellut tämän olevan aika vähäistä. Mutta järkytyin todella kun mies totesi tuossa yhtenä päivänä että syön suklaata USEIN, kun taas itse olin ajatellut syöväni suklaata kohtuullisen harvoin!
Onko mies oikeassa? Mitä mieltä olette?
Kommentit (21)
...Niin ja kun ihmettelin asiaa ääneen ynnäsi mies että jos kuukaudessa on keskimääräisesti 4 viikkoa, niin suklaata tulet syöneeksi niistä kahtena, eli joka toinen viikko.
No et syö usein. Mä syksyllä söin sen 100-200 grammaa suklaata PÄIVÄSSÄ, ja se oli jo aika usein mielestäni. Nyt olen vähentänyt, ja syön 100-150 grammaa suklaata pari kertaa viikossa.
No eihän tuo ole edes usein. Jos päivittäin söisit tai useampana päivänä viikosta, niin sitten voisi ehkä jo sanoa, että usein.
Tuohan on VÄHÄN ja toisaalta sun suklaan syönti ei kuulu muille, ei edes miehellesi.
Mun miehen mielestä mä syön paljon suklaata / karkkia. Itse ei syö makeaa juuri ikinä, joten hänen verrattuna kulutukseni on moninkertainen. Kaikki riippuu siitä, mihin vertaa.
Mielestäni syöt harvoin ja erittäin kohtuullisesti suklaata. Jos joku sulle on sanonut että tuo on paljon, niin pakko olla kyseessä joku terveyshirmu, huh!
Vierailija kirjoitti:
Syön melkein joka päivä, ja se just passelisti.
Varmaan myös huomaa, toisinkuin AP:lla.
No ei ole usein.
Ehkä miehesi vain sattuu aina näkemään ne hetket kun sitä syöt. Sitten hänelle tulee *pim* mieleen se viime kerta josta on viikko tai kaksi. Sitten hänelle tulee mielikuva siitä että syöt sitä usein. Tee hänelle arvausleikki: kuinka usein oikeasti syöt ja montako palaa.
Mä olen lähes koko elämäni ajan syönyt suklaata joka päivä ja usein monta kertaa päivässä. Joskus on ollut herkkulakkoja. Olen 163/68, eli muutama kilo ylipainoa. Olen ollut välillä 56kg ja joskus 77kg ja jotain näiden välillä. Kun aina välillä laihdutan niin en kyllä useinkaan jätä suklaata pois ruokavaliostani. Olen täysin koukussa suklaaseen. AP ei syö suklaata usein vaan mielestä niin melko harvoin.
eli syöt 3-4 kiloa vuodessa? Suomen keskimääräinen määrä on alle 2 kiloa. Tuollaisia määriä syö vain ruotsalaiset, norjalaiset, sveitsiläiset ja britit euroopassa.
Toisaalta jos hyvä keskiverto suomalainen pitäisi olla niin tulisi samalla ryhtyä juopoksi ja dokailla 7 litraa viinaa tai joku puoltoista kossua kuussa ku joku rapajuoppo. Ei mee oikein 2L viiniä a 17% vuodessakaan. Eikä sekään juoden vaan paistamiseen.
Toisaalta tilastot kuvittelevat että niitä viinoja juodaan. Oikeasti kossua käytettäneen haavanpuhdistusnesteenä kun kunnon 80% matskua ei saa mistään.
Vierailija kirjoitti:
eli syöt 3-4 kiloa vuodessa? Suomen keskimääräinen määrä on alle 2 kiloa. Tuollaisia määriä syö vain ruotsalaiset, norjalaiset, sveitsiläiset ja britit euroopassa.
Toisaalta jos hyvä keskiverto suomalainen pitäisi olla niin tulisi samalla ryhtyä juopoksi ja dokailla 7 litraa viinaa tai joku puoltoista kossua kuussa ku joku rapajuoppo. Ei mee oikein 2L viiniä a 17% vuodessakaan. Eikä sekään juoden vaan paistamiseen.
Toisaalta tilastot kuvittelevat että niitä viinoja juodaan. Oikeasti kossua käytettäneen haavanpuhdistusnesteenä kun kunnon 80% matskua ei saa mistään.
Turhan monet miehet hoitavat kossulla vatsahaavojaan.
Suklaatakin on erilaista. Tumma 70-85% kaakaota sisältävä on terveellistä, mutta sitäkään ei pitäisi syödä kuin pala tai kaksi päivässä.
Et syö usein.
Onko miehellä muutenkin tapana kontrolloida syömisiäsi ja muita tekemisiäsi, ja uskotella sinulle että vähän on paljon, ja muuta epätotta.
Oletan, että miehellä on alkoholiongelma, koska hän syyllistää sinua suklaansyönnistäsi.
Vierailija kirjoitti:
Suklaatakin on erilaista. Tumma 70-85% kaakaota sisältävä on terveellistä, mutta sitäkään ei pitäisi syödä kuin pala tai kaksi päivässä.
Ei sitä tarvitsekaan syödä enempää.
Vierailija kirjoitti:
No ei ole usein.
Ehkä miehesi vain sattuu aina näkemään ne hetket kun sitä syöt. Sitten hänelle tulee *pim* mieleen se viime kerta josta on viikko tai kaksi. Sitten hänelle tulee mielikuva siitä että syöt sitä usein. Tee hänelle arvausleikki: kuinka usein oikeasti syöt ja montako palaa.
Ei läheskään aina näe kun syön suklaani, sillä nautin sen aina kahvin ja oman tietokoneeni äärellä. Keskustelun yhteydessä myöskin kysyin onko hän selvillä siitä kuinka usein ja millaisia määriä suklaata kulutan ja kun kertasin hänelle hieman närkästyneenä kerrat ja määrät hän sanoi että se tosiaan on hänen mielestään usein. Hän itse kun ei suklaata syö juuri ollenkaan.
-ap
Jos mun mieheltä kysytään niin tuhlaan rahat, en tee kotona mitään, syön liikaa ja käytän vettä suihkussa liikaa, laitan meikkeihin liikaa, parturiin liikaa, vaatteisiin liikaa, huudan liikaa, nalkutan liikaa ja seksiä on liian vähän.
No ei ole usein. Itse syön joka päivä jonkin suklaapatukan tai kaksi ja viikonloppuisin levyn tai pari. En ole lihava vaan painan 47 kg, mutta muita ”herkkuja” kuten pullaa, kakkuja tai leivoksia en syö ikinä, joten en ajattele ett kovin epäterveellistä on. Mä voisin sit taas ajatella että jos joku syö vaikka vaaleaa leipää kerran kuussa niin se on paljon koska en itse syö sitä kuin ehkä kerran pari vuodessa.
Syön melkein joka päivä, ja se just passelisti.