Mitä järkeä on hiekoittamisessa?
Ostin Prismasta suomalaiset nastakengät ja nyt pysyy pystyssä vaikka peilijäällä. Kävellessä sitä oikein etsii mahdollisimman liukkaita kohtia koska ne eivät haittaa mitään. Näillä kengillä on lähes mahdotonta kaatua.
Ihan järjetöntä kaataa tonnikaupalla hiekkaa maahan ja sitten kerätä ne pois kesällä. Hirveä pöly ja polttoainetta kuluu. Kaikki vain sen takia, että ihmiset eivät voi ottaa itse vastuuta pystyssä pysymisestään.
Koko ajan pitää holhota.
Kaikki on aina jonkun muun syytä ja aina jonkun muun pitäisi maksaa.
Menkää ihmiset itseenne!
Kommentit (32)
Mitä järkeä on aurata? Kaikille vaan tarpeeksi pitkät saappat ja vettä pitävät housut
Nastakengät on ihan surkeat. Ennemmi irrotettavat nastat. Joo ulkona nastakengät toimii, mut ei niiden kanssa viitsi ostarille tai kauppaan kävellä ja sit liukastella siellä sisätiloissa, ku nastoista ei saa pitoa laattalattiaan. Ja ne semmoset, missä nastat saa piiloon sisälletultaessa on epäkäytännölliset ja hajoo helposti.
Nimim. Rahat meni muutama vuosi sitten ihan hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla meni jalat ja selkä pilalle nastakenkien takia. Ei ikinä nastoja enää!
Mää en kestä! En vain kestä, että voi jalat JA selkä mennä pilalle kun laitat muutaman millin nystyrät kengänpohjan alle. Miten olet voinut kävellä hiekoitetulla alueella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka maksaa ne kaikki lattiarempat jotka on keväällä edessä kun ihmiset kävellyt nastakengillä koko talven pilaten lattiapinnoitteet?
No meillä otetaan sisällä kengät pois. Suurimassa osassa kaupoista jne on kivilattiat eikä niihin tule jälkiä.
Yläkouluissa, lukioissa ja yliopistoilla ollaan kengät jalassa koko ajan.
Itse asun täällä kuopiossa ja olen 3 kertaa turvalle lentänyt ihan keskustan alueella. Talvi kengät on myöskin. Ja yleensä en ole kaatuillut, enkä myöskään ole vanha.
Vierailija kirjoitti:
Ostin Prismasta suomalaiset nastakengät ja nyt pysyy pystyssä vaikka peilijäällä. Kävellessä sitä oikein etsii mahdollisimman liukkaita kohtia koska ne eivät haittaa mitään. Näillä kengillä on lähes mahdotonta kaatua.
Ihan järjetöntä kaataa tonnikaupalla hiekkaa maahan ja sitten kerätä ne pois kesällä. Hirveä pöly ja polttoainetta kuluu. Kaikki vain sen takia, että ihmiset eivät voi ottaa itse vastuuta pystyssä pysymisestään.
Koko ajan pitää holhota.
Kaikki on aina jonkun muun syytä ja aina jonkun muun pitäisi maksaa.
Menkää ihmiset itseenne!
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä on aurata? Kaikille vaan tarpeeksi pitkät saappat ja vettä pitävät housut
Auraamista ei tarvitse keväällä siivota pois..
Vierailija kirjoitti:
Nastakengät on ihan surkeat. Ennemmi irrotettavat nastat. Joo ulkona nastakengät toimii, mut ei niiden kanssa viitsi ostarille tai kauppaan kävellä ja sit liukastella siellä sisätiloissa, ku nastoista ei saa pitoa laattalattiaan. Ja ne semmoset, missä nastat saa piiloon sisälletultaessa on epäkäytännölliset ja hajoo helposti.
Nimim. Rahat meni muutama vuosi sitten ihan hukkaan.
Monissa kengissä on kumia nastojen ympärillä sillä tavalla, että pitää kivilattialla. En itse ainakaan ole huomannut mitään liukkautta sisällä.
Itse ostit nastakemgät nyt, tietenkin hiekoitus tulee lopettaa koko Suomessa.
Nyt heti.
https://www.aamulehti.fi/a/201474809?c=1522737894164
"Tien pinnalle satanut vaarallinen jääkansi toi kaatuneita ensiapuun jopa viiden minuutin välein"
Olisiko kannattanut olla nastat kengissä..?
Vierailija kirjoitti:
Kevyen ihmisen alla nastat eivät uppoa teräsjäähän. Minulla on nastat, eikä niistä ollut mitään iloa toissapäivänä, kun jää ei ollut täällä etelässä vielä pehmennyt. Eilen oli eri juttu, kun oli satanut ja jää sellaista juustomaista.
Terävämmät nastat ja varmasti uppoaa. Vaihtoehtoisesti voi kantaa mukana painoja ja kunto kohoaa.
Vierailija kirjoitti:
Autoillakin homma on hoidettu nastarenkailla. Ei tuolla enää asfalttia hiekoiteta.
Kyllä muuten hiekoitetaan. Mm. risteykset, mäet ja esim. nelostietä Äänekoskelta ylöspäin. Mutta joo, itse ostin joskus vuosia sitten sellaiset nastakengät, mistä ne nastat sai käännettyä pois jos ei niitä tarvinnut. Aivan älyttömän hyvät!
On. Ja suutarit voivat asentavat nastoja tavallisiin talvikenkiin jos mieluisia nastakenkiä ei löydy.
Meillä tosin yksi lapsi käyttää liukkaalla kelillä mieluummin irrotettavia, kenkien päälle vedettäviä liukuesteitä joissa nastat kuin nastakenkiä, koska hän haluaa käyttää juuri niitä omia talvisaappaitaan eikä kuitenkaan ole järkevää että ainoissa talvikengissä on pysyvät nastat.
Liukuesteet toimii muuten hyvin myös kumisaappaiden kanssa keväällä kun on sekä vettä että jäätä.