Missä kohtaa saa "hermostua" kun huonekaluliike ei toimita tuotetta kun on sovittu?
Tuote ostettu/maksettu 4viikkoa sitten, 13.2 piti tulla liikkeeseen, kun kävin kyselemässä niin ehkä ensi viikolla. No, ei ole tullut tänäänkään eivätkä osaa sanoa koska tulee, ehkä ensi viikolla...
Eli missä kohtaa saan hermostua, ollaan nyt yli viikko nukuttu lattialla patjoilla kun sänkyä ei näy..
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse tuossa tilanteessa uhannut disputella luottokorttiyhtion suuntaan. Laittaa muuten ihmeellisesti vauhtia asioihin. Korttiyhtioiden saantojen mukaan voit reklamoida ostoksen mikali et ole saanut kortillasi tilaamiasi tuotteita tahi palveluita. Vittumaista yritykselle tossa on se, etta luottoyhtiolle on pakko antaa vastaus, ja mikali nain ei kay, sisaantuleviin tilityksiin voidaan koskea luottoyhtion ja kauppiaan valisen sopimuksen mukaisesti. Itse ainakin tekisin tassa tapauksessa ilmoituksen matalalla kynnyksella tietaen huonekalukauppiaiden tavan tehda businesta.
Sänky on ostettu debit puolelta, eli tuskin kiinnostaa luottokorttifirmaa. Ja raha vaihtoi omistajaa jo yli kuukausi sitten, tililtä meni samana päivänä.
Ap
Olkoon tämä sitten oppituntina ettei tuotteita tai palveluita makseta IKINÄ ilman luottokorttia mikäli niiden toimitus ei tapahdu maksuhetkellä.
En osta ikinä mitään luotolla. Miksi maksaisin jollekin omien rahojen käytöstä?
En ymmärrä mitä tarkoitat maksamisesta omien rahojesi käyttämisestä? Vuosimaksuttomia kortteja on useita. Ja vaikka ei olisikaan, ei ilman luottokorttia pärjää. Anttilan ja Air Finlandin konkurssipesässä on vielä monien saamisia. Matkustaminenkin on turhan vaikeaa ilman, ja nettiostaminem varsinkin ulkomailta tyyliltään lähellä venäläistä rulettia.
Ei luottokortin käyttäminen ole ilmaista. Ei luottokorttiyhtiöt ole mitään hyväntekeväisyyslaitos. Vaikka kortista ei perittäisi kk-maksuja, sen käytöstä peritään tietty prosenttimäärä korkoa jonka maksetaan yhtiölle. Eli silloin maksat omien rahojen käytöstä.
En tilaa mitään netistä, en käy ulkomailla. Joten miksi edes maksan rahojeni käytöstä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse tuossa tilanteessa uhannut disputella luottokorttiyhtion suuntaan. Laittaa muuten ihmeellisesti vauhtia asioihin. Korttiyhtioiden saantojen mukaan voit reklamoida ostoksen mikali et ole saanut kortillasi tilaamiasi tuotteita tahi palveluita. Vittumaista yritykselle tossa on se, etta luottoyhtiolle on pakko antaa vastaus, ja mikali nain ei kay, sisaantuleviin tilityksiin voidaan koskea luottoyhtion ja kauppiaan valisen sopimuksen mukaisesti. Itse ainakin tekisin tassa tapauksessa ilmoituksen matalalla kynnyksella tietaen huonekalukauppiaiden tavan tehda businesta.
Sänky on ostettu debit puolelta, eli tuskin kiinnostaa luottokorttifirmaa. Ja raha vaihtoi omistajaa jo yli kuukausi sitten, tililtä meni samana päivänä.
Ap
Olkoon tämä sitten oppituntina ettei tuotteita tai palveluita makseta IKINÄ ilman luottokorttia mikäli niiden toimitus ei tapahdu maksuhetkellä.
En osta ikinä mitään luotolla. Miksi maksaisin jollekin omien rahojen käytöstä?
En ymmärrä mitä tarkoitat maksamisesta omien rahojesi käyttämisestä? Vuosimaksuttomia kortteja on useita. Ja vaikka ei olisikaan, ei ilman luottokorttia pärjää. Anttilan ja Air Finlandin konkurssipesässä on vielä monien saamisia. Matkustaminenkin on turhan vaikeaa ilman, ja nettiostaminem varsinkin ulkomailta tyyliltään lähellä venäläistä rulettia.
Ei luottokortin käyttäminen ole ilmaista. Ei luottokorttiyhtiöt ole mitään hyväntekeväisyyslaitos. Vaikka kortista ei perittäisi kk-maksuja, sen käytöstä peritään tietty prosenttimäärä korkoa jonka maksetaan yhtiölle. Eli silloin maksat omien rahojen käytöstä.
En tilaa mitään netistä, en käy ulkomailla. Joten miksi edes maksan rahojeni käytöstä?
Luottokortin käyttäminen on ilmaista, mikäli maksat laskun kokonaisuudessaan eräpäivän sisällä. Teknisesti ansaitset rahaa sillä saat keskimäärin 14pvää maksuaikaa. Jokainen joka ostaa tuotteita tai palveluita joita ei toimiteta maksuhetkellä tarvitsee luottokortin, simple as that.
Joo, mulle kesti ensin 3kk että toimittivat sängyn. Taisi olla kuukauden myöhässä.
Siitä puuttui osia. Niitten toimittamiseen meni melkein 5kk. Eli mitä nyt meni n. 9kk luvatun 6-8 viikon sijaan.
Vaati lukuisia soittoja maksulliseen aspaan. Kerran taisivat itse ottaa yhteyttä.
Firma oli Finnlandia Kalustemaailma eli Masku. En tiennyt ostohetkellä että olivat sama firmaa.
Tulipa opittua että pitää googlettaa firma aina ennen ostamista.
Luottokortin kanssa ostaminen ei edes taida auttaa kun se reklamointi pitää tehdä yhden kuukauden sisällä ja ne veloittivat ainakin minun tapauksessa sen sängyn heti.
Itse purin kaupan kun ei sohvaa alkanut kuulua. Ensin piti tulla 3 viikon päästä, sitten parin viikon päästä. Lopulta olis tullut lisää vielä 2 kuukautta. Purin kaupan. Muistaakseni olin maksanut vain käsirahan. Näin Maskun huonekaluliike.
Vierailija kirjoitti:
Joo, mulle kesti ensin 3kk että toimittivat sängyn. Taisi olla kuukauden myöhässä.
Siitä puuttui osia. Niitten toimittamiseen meni melkein 5kk. Eli mitä nyt meni n. 9kk luvatun 6-8 viikon sijaan.
Vaati lukuisia soittoja maksulliseen aspaan. Kerran taisivat itse ottaa yhteyttä.
Firma oli Finnlandia Kalustemaailma eli Masku. En tiennyt ostohetkellä että olivat sama firmaa.
Tulipa opittua että pitää googlettaa firma aina ennen ostamista.
Luottokortin kanssa ostaminen ei edes taida auttaa kun se reklamointi pitää tehdä yhden kuukauden sisällä ja ne veloittivat ainakin minun tapauksessa sen sängyn heti.
En ymmärrä mitä tarkoitat kuukaudella ja heti veloittamisella, mutta näillä ei ole mitään tekemistä luottokortin antaman suojan kanssa. Olisit valittanut luottoyhtiöön etkä kärsinyt, MTN JOKU VOI ODOTTAA 9kk??
Meillä todella huonoja kokemuksia Maskusta. Jostain syystä hairahduttiin sinne ensimmäisten huonojen kokemusten jälkeen uudelleen. Enää ei taatusti. Toimituksissa kestää kuukausia. Yhtä mattoa eivät ikinä toimittaneet, mutta palauttivat sentään lopulta etukäteen maksetun rahan.
Minä olen vaatinut sopimukseen myöhästymissakon. Olen sanonut, että koska kaupan arvo on yli 500 e, on minusta pelkästään järkevää, että myyjäliike ottaa vastuuta tuotteen toimittamisesta. Jo tuollainen 20% alkavalta viikolta saa ihmeesti tuotteen tulemaan nopeammin.
Kiva tietää.. eli, taidanpa jättää Finlandia liikkeeseen sen sängyn jonka meinasin ostaa ja ostaa toisen vaihtoehdon Vekeltä.
toimi ulosottolain mukaisesti, muistutukset, oikeudenkäynti, luottorekisterimerkinnät jne
Sinulla on saatava jonka eivät ole maksaneet määräpäivään mennessä.Aivan sama asia kuin aksamaton lasku.