Kysy 17-vuotiaalta punavihreältä nuorelta mitä vain
Jos nyt nimeni ja tilinumeroni voisin jättää kertomatta. Muuten sana vapaa.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa punavihreys?
Punavihreys viittaa politiikassa yleensä vasemmistolaisuuden sekä vihreän ideologian yhdistelmään. Punavihreät ovat yleensä myös arvomaailmaltaan liberaaleja ja yhdenvertaisuus on politiikassa tärkeä teema.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistoliitto vai Vihreät?
Juuri nyt en äänestäisi kumpaakaan, sillä mielestäni tällä hetkellä kummastakin puolueesta löytyy liikaa sellaista asiaa, jonka kanssa en ole samaa mieltä. En tosin vielä edes ole kevään vaaleissa äänioikeutettu, joten sikäli helppoa. Ehkä tällä hetkellä saattaisin kallistua Vasemmistoliiton puolelle aktiivimallin ja soten ollessa keskustelun alla.
ap
Mitä opiskelet? Oletko jonkun puolueen jäsen? Haluaisitko itse joskus eduskuntaan?
Miksi punavihreä?
Entä kumman sinusta olisi pitänyt voittaa vapaussota, punaisten vai valkoisten?
Kannatatko perustuloa? Pitäisikö perustulon olla vastikkeellinen vai vastikkeeton? Mitä mieltä olet maksuttomasta toisesta asteesta, hyvä vai huono asia? Pitäisikö autoilua verottaa enemmän? Mitä mieltä sähköautoista? Oletko vegaani?
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Jos kysyt, että miksi kysyisit minulta mitään, niin jaa-a. Tämä on yleinen keskustelupalsta, en tiedä miksi vietät täällä aikaasi mutta varmaan samoista syistä kirjoittaisit minulle kysymyksen kuin ihan mihin tahansa keskusteluun nettipalstalla. Tylsyyden lievitystä, luettavaa kahvihetkelle, velvollisuuksien pakoilua, mitä ikinä. Sellaisia nettipalstat ovat.
Jos taas kysyt, miksi olen punavihreä, niin vastaus on helppo. Haluaisin maailman olevan kaikille turvallinen ja tasa-arvoinen paikka, jossa jokaiselle taataan oikeus samanlaisiin mahdollisuuksiin ja oikeuteen olla oma itsensä ja samalla muiden kanssa yhdenvertainen. Uskon ihmisten väliseen tasa-arvoon sekä luonnon ensisijaiseen välttämättömyyteen hyvinvointimme kannalta.
ap
Miksi et vastaa kysymyksiin? Mitä vanhempasi tekevät työkseen? Mitä ajattelet EU:n liittovaltiokehityksestä?
Punavihreät ovat yleensä myös arvomaailmaltaan liberaaleja ja yhdenvertaisuus on politiikassa tärkeä teema.
Liberaalit uskovat vapauteen - eivät rajoittamiseen. Punavihreille vapaus tarkoittaa viime kädessä vapautta markkinataloudesta.
Pidätkö punavihreää ihanneyhteiskuntaa realistisena vaihtoehtona? Mistä ottaisit rahat vähentämättä ihmisten työhaluja?
Vierailija kirjoitti:
Mitä opiskelet? Oletko jonkun puolueen jäsen? Haluaisitko itse joskus eduskuntaan?
Opiskelen taidepainotteisessa lukiossa Helsingissä.
En ole minkään puolueen jäsen, vaikka olen aikaisemmin harkinnut liittymistä sekä Vasemmistonuoriin että Vihreisiin nuoriin. Toistaiseksi haluan pysyä sitoutumattomana.
Tuskin haluaisin. Intressini ovat muualla, vaikka politiikka onkin kiinnostavaa. En luultavasti kestäisi olla poliitikkona.
ap
Teitä on ikäluokassasi kolmetoista tusinassa, joten aika perusnuori olet. Itsekinnolin sinun iässäsi ja tiedän, että sillä tarkoitetaan hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö ydinvoimaa lisätä?
Ydinvoima voi olla vaihtoehto kivihiilen tilalla, mutta pääsääntöisesti tulisi pyrkiä uusiutuvien luonnonvarojen tuottamaan energiaan, kuten tuuli- ja aurinkovoimaan.
ap
Vihervasurinuoret ovat liian mainstream. Keskusta olisi raikas vaihtoehto. Oletko koskaan harkinnut?
Mitä tarkoittaa punavihreys?