Miten pääsitte yli siitä, että suhteenne kariutui lapsettomuutesi takia?
Miesystävä päätti sitten 5 vuoden suhteemme, koska saimme tiedon, että en voi saada lasta. Yritimme viimeiset vuodet tuloksetta, kunnes selvisi, että lapsettomuus johtuu minusta. Miesystävä ilmoitti tänään, että kerää tavaransa eikä enää halua olla kanssani. Rakastin miestä yli kaiken.
Tekisin mitä vaan, että voisin antaa miesystävälleni kalleimman aarteen, mutta kun en pysty siihen !:(
En haluaisi erota. Miten ikinä selviän tästä? Pääseekö näiden asioiden yli koskaan? Tuntuu vaikealta käsittää. Muilla on useitakin lapsia ja raskautuvat heti ja mä en saa pitkän yrittämisen jälkeen edes yhtä lasta😭
Lääkkeet eivät tehoa kyseiseen ongelmaan.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viha auttaa yli tuosta. Ajattele, että on hyvä, että pääsit eroon miehestä, jolle lapsi on tärkeämpi asia kuin parisuhde. Löydät jonkun paremman
Mies sanoi minulle, että viha ei ei auta minua eteenpäin. Sanoi myös, että tämä on hyvä syy suhteen lopettamiseen .
ApÄlä usko miestä. Viha antaa voimaa ja energiaa, mutta ei siihen pidä toki ikuisuuksiksi juuttua. Mutta kyllähän tuollainen herättää vihaa ja se tunne kannattaa elää, pohjia myöden.
Olipa umpisurkea neuvo. Vihaaminen vain pitkittää toipumista.
Höpö, höpö. Mies sanoi niin vain päästäkseen helpolla, ei suinkaan ajatellakseen ap:n parasta. Kuka vain olisi vihainen, pettynyt, surullinen jne. tällaisessa tilanteessa. Ensin kuulet olevasi steriili ja sitten vielä puoliso jättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viha auttaa yli tuosta. Ajattele, että on hyvä, että pääsit eroon miehestä, jolle lapsi on tärkeämpi asia kuin parisuhde. Löydät jonkun paremman
Mies sanoi minulle, että viha ei ei auta minua eteenpäin. Sanoi myös, että tämä on hyvä syy suhteen lopettamiseen .
ApÄlä usko miestä. Viha antaa voimaa ja energiaa, mutta ei siihen pidä toki ikuisuuksiksi juuttua. Mutta kyllähän tuollainen herättää vihaa ja se tunne kannattaa elää, pohjia myöden.
Höpö, höpö. Mies sanoi niin vain päästäkseen helpolla, ei suinkaan ajatellakseen ap:n parasta. Kuka vain olisi vihainen, pettynyt, surullinen jne. tällaisessa tilanteessa. Ensin kuulet olevasi steriili ja sitten vielä puoliso jättää.
Minähän en kylläkään sanonut ettei vihaa saisi tuntea, minusta se päin vastoin on kovin inhmillistä tuossa tilanteessa. Kommentoin vain tuohon kommenttiin että viha nimenomaan kannattaisi elää, pohjia myöten. Ei kannata, toipuminen ei ala ennen kuin vihasta pääsee irti. Mitä nopeammin, sen parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omasi on. Vihaan juuttuminen pitkittää toipumista samoin kuin vihan tunteen kieltäminen. Eron alkuvaiheessa viha antaa voimaa irrottautua henkisesti suhteesta. On kyllä naisille tyypillistä ettei uskalleta tuntea ja tunnustaa omaa vihaa. Tukahdutettu ja kielletty viha tulee sitten näkyviin masennuksen, fyysisinä oireina jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApSuhteen saa lopettaa mistä tahansa syystä. Mutta on parempiakin miehiä, sellaisia jotka pysyvät naisensa rinnalla myötä- ja vastamäessä.
On myös monia sellaisia syitä joiden takia erominen on kaikkien osapuolien kannalta parempi kuin rinnalla pysyminen.
Tietysti on. Mutta puolisoaan rakastavalle lapsettomuus ei ole syy erota.
Vierailija kirjoitti:
Miesystävä päätti sitten 5 vuoden suhteemme, koska saimme tiedon, että en voi saada lasta. Yritimme viimeiset vuodet tuloksetta, kunnes selvisi, että lapsettomuus johtuu minusta. Miesystävä ilmoitti tänään, että kerää tavaransa eikä enää halua olla kanssani. Rakastin miestä yli kaiken.
Tekisin mitä vaan, että voisin antaa miesystävälleni kalleimman aarteen, mutta kun en pysty siihen !:(
En haluaisi erota. Miten ikinä selviän tästä? Pääseekö näiden asioiden yli koskaan? Tuntuu vaikealta käsittää. Muilla on useitakin lapsia ja raskautuvat heti ja mä en saa pitkän yrittämisen jälkeen edes yhtä lasta😭
Lääkkeet eivät tehoa kyseiseen ongelmaan.
Tasan ei käy onnen lahjat. Minä taas olisin onnesta soikio jos löytyisi sellainen sinunlainen nainen joka EI VOI edes saada lasta, vaikka kuinka haluaisi. Minä kun en missään nimessä halua lasta riesoikseni. Mutta en taas halua olla sellaisen naisen kanssa joka haluaa saada lapsen, koska sellainen asetelmakaan ei taas ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viha antaa voimaa ja energiaa, mutta sumentaa järjen jolloin se voima ja energia kovin usein aiheuttaa vain lisää vahinkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApSuhteen saa lopettaa mistä tahansa syystä. Mutta on parempiakin miehiä, sellaisia jotka pysyvät naisensa rinnalla myötä- ja vastamäessä.
On myös monia sellaisia syitä joiden takia erominen on kaikkien osapuolien kannalta parempi kuin rinnalla pysyminen.
Toki voi olla, mikäli kokee lapsien saamisen riittävän tärkeäksi. Jos joutuu luopumaan liian paljosta kumppaninsa eteen on kovin vaikea rakentaa onnellista suhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omasi on. Vihaan juuttuminen pitkittää toipumista samoin kuin vihan tunteen kieltäminen. Eron alkuvaiheessa viha antaa voimaa irrottautua henkisesti suhteesta. On kyllä naisille tyypillistä ettei uskalleta tuntea ja tunnustaa omaa vihaa. Tukahdutettu ja kielletty viha tulee sitten näkyviin masennuksen, fyysisinä oireina jne.
Vihan tunteminen, tunnistaminen ja käsittely vie eteenpäin. Viha sinänsä on vahingollista eikä sitä kannata elää "pohjia myöten".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihan tunteminen, tunnistaminen ja käsittely vie eteenpäin. Viha sinänsä on vahingollista eikä sitä kannata elää "pohjia myöten".
Vihan on defenssi ja ne todelliset tunteet joita olisi syytä käsitellä liittyvät omaan riittämättömyyteen, avuttomuuteen, häpeään ja epäoikeudenmukaisuuden kokemukseen. Siksi se vihaan keskittyminen on vahingollista, koska ratkaisuja harvoin löytyy eksternalisoimalla. Hetkellinen helpotus toki voi löytyä.
Vierailija kirjoitti:
Minulle se oli tavallaan helppo ero. Suhde kariutui syyhyn jolle en mahda mitään, joten ei tarvinnut jossitella mitä olisin voinut tehdä toisin jne tai pettyä kumppaniin tai omaan arvostelukykyynsä kumppanin valinnassa. Toki steriiliksi paljastuminen oli iso isku omille haaveille.
Mulle tuollainen kumppani olisi kyllä pettymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viha antaa voimaa ja energiaa, mutta sumentaa järjen jolloin se voima ja energia kovin usein aiheuttaa vain lisää vahinkoa.
Tuossa puhutaan jo vihanhallintaongelmasta. Eri asia kuin viha joka toimii positiivisena voimana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki voi olla, mikäli kokee lapsien saamisen riittävän tärkeäksi. Jos joutuu luopumaan liian paljosta kumppaninsa eteen on kovin vaikea rakentaa onnellista suhdetta.
Ja jos kokee kumppanin riittävän tärkeäksi, tätä ei hylkää siksi ettei tämä voi saada lapsia.
Minusta kyllä on lapsen haluaminen hyvä syy lopettaa liitto. Se on ihan ihmisen perustarpeita.
Varmaan nämä kitkerät kommentit, että puolison pitäisi riittää, ovat ihmisiltä jotka ei ole ikinä edes halunnut lapsia.
Silti olen todella pahoillani puolestasi ap.
Vierailija kirjoitti:
Minusta kyllä on lapsen haluaminen hyvä syy lopettaa liitto. Se on ihan ihmisen perustarpeita.
Varmaan nämä kitkerät kommentit, että puolison pitäisi riittää, ovat ihmisiltä jotka ei ole ikinä edes halunnut lapsia.Silti olen todella pahoillani puolestasi ap.
Mä olen yksi kommentoija, joka onnistui saamaan lapsen kumppaninsa kanssa pitkän yrittämisen ja monien keskenmenojen jälkeen. Kyllä siinä tuli kumppanin kanssa sekin vaihtoehto puhuttua läpi että entä jos lasta emme saakaan. Muunlaisen kanssa en olisi voinut jatkaa yrittämistä. Olisi ollut kamalaa menettää unelma lapsesta ja puoliso, molemmat. Minusta kumppaninsa tahattoman lapsettomuuden vuoksi hylkäävä on todella alhainen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan nämä kitkerät kommentit, että puolison pitäisi riittää, ovat ihmisiltä jotka ei ole ikinä edes halunnut lapsia.Silti olen todella pahoillani puolestasi ap.
Mä olen yksi kommentoija, joka onnistui saamaan lapsen kumppaninsa kanssa pitkän yrittämisen ja monien keskenmenojen jälkeen. Kyllä siinä tuli kumppanin kanssa sekin vaihtoehto puhuttua läpi että entä jos lasta emme saakaan. Muunlaisen kanssa en olisi voinut jatkaa yrittämistä. Olisi ollut kamalaa menettää unelma lapsesta ja puoliso, molemmat. Minusta kumppaninsa tahattoman lapsettomuuden vuoksi hylkäävä on todella alhainen ihminen.
Täydellisesti kerrottu!
Ehkä välien kylmeneminen johtui siitäkin, että mies väsyi tikutukseen ja täsmäseksiin lapsensaannin takia ja epätoivoisiin purkauksiin, kun ei tärpännyt taaskaan.
Jos halusi isäksi, koko tämä sotku ei enää kiinnostanut ja rakkauskin oli kuollut niihin tikutuksiin ja pettyneisiin itkuihin, kun kuukautiset tuli
Aika luonnollinen reaktio mieheltä, joka haluaa lapsia. Moniko äidiksi haluava sukukypsässä iässä oleva lapseton nainen ei jättäisi steriiliä miestä?
Miksi haluaisit vielä itse olla tuollaisen miehen kanssa? Oikeasti hyvä mies ei jättäisi sinua tuon asian takia. Samainen mies varmasri olisi jättänyt, jos olisit saanut vammaisen lapsen hänen kanssa. Olisit vaan ollut hänelle väline saada lapsi ja kun et pysty sitä täyttämään niin tässä tulos.