Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies pettyi lahjaani

Vierailija
19.02.2019 |

Mieheni palasi juuri matkoilta. Päätimme viettää myöhästynyttä ystävänpäivää/Valentinea, sillä hän oli reissussa varsinaisena päivänä. Mies toi minulle lahjan reissusta. Käväisin itse yhtenä päivänä ostoksilla, enkä olisi muuhun ehtinytkään, mutten löytänyt mitään mikä tuntuisi sopivalta lahjalta miehelle. Minulla on sellainen ajatus lahjoista, että niiden tulisi aina olla sellaisia joille on käyttöä, enkä halua koskaan ostaa jotain vain siksi että pitää antaa jotakin.

Kun lahjaa ei löytynyt, päätin sen sijaan tarjota miehelle illallisen tunnelmallisessa ravintolassa.

Nyt mies on tähän ”lahjaan” pettynyt, ja penää miksi minulla ei ollut viime viikolla muka aikaa käydä ostoksilla. Hän inttää, etten edes yrittänyt, kun hän sentään osti minulle jotain.
Minusta annettu aika/elämys on aina hyvä lahja. Mutta ei auta. Mies kokee, etten yrittänyt tarpeeksi, ja ihmettelee miksen voinut mennä vapaapäivinäni shoppailemaan, kun minulla sellaisia oli useampia viime viikolla. Minä en nauti shoppailusta, enkä koskaan mene kaupoille viettämään aikaa.
Nyt olen sitten halpa ja huono avopuoliso.

Loukkaantuisitteko te, jos saisitte puolisoltanne lahjan sijaan ravintolaillan?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pelle mies. Siis oikeasti?!

Vierailija
2/24 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko ihan aikuisia ihmisiä? Oikeesti? Mies rutisee lahjasta ja sinä sitten tänne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin lahja on konkreettinen asia, toisille ei. Ensi kerralla tiedät.

Joku toinen olisi ilahtunut yhteisestä ajasta, varsinkin matkan jälkeen, mutta tämä yksilö ei. Osta ensi kerralla vaikka käsiraudat.

Vierailija
4/24 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa neitimäinen ”mies”, yäk.

Vierailija
5/24 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vaan pakko päästä närkästyksissäni purkautumaan jonnekin. Ehkä olen sitten pelle minäkin.

Ap

Vierailija
6/24 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo nyt varsinaisesti ei munkaan mielestä lahja ole, mutta kelpaa lahjan sijasta silloin kun yhteinen aika on kortilla jo valmiiksi tai ette muuten vaan harrasta ravintolassa käymistä.

Meillä esimerkiksi on ihan tapana käydä yhdessä syömässä, joten ei sitä lahjaksi voisi kutsua. En nyt kuitenkaan loukkaantuisi tai pettyisi, sillä puolison kanssa vietetty aika ei olisi mulle pettymys ja hyvä ravintolaillallinen on aina mukava. Tai vaikka pettyisinkin niin en kyllä puolisolle siitä alkaisi vinkumaan koska se on asiatonta. 

Vierailija
7/24 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että. No seuraavan kerran muistat tämän.

Vierailija
8/24 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin itselleni semmoiset stringi -kalsarit puolisolle ystävänpäivä lahjaksi.

M45

Vierailija
9/24 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme ukko sinulla. Minäkään en tykkää turhasta krääsästä. Olisin ollut ikionnellinen, jos mieheni olisi muistanut minua tuollaisilla yhdessäololahjoilla. Miehesi näköjään tykkää ihan konkreettisista lahjoista. Jos siitä tulee liikaa stressiä sinulle, niin sopikaa, ettette osta lahjoja toisillenne, kun kerran niistä tulee vain paha mieli ja riitaa. Me tehtiin näin. Ei ostettu lahjoja jouluna, syntymäpäivinä, eikä muulloinkaan. Kukkia sain joskus ja pari kertaa hääpäivänä korun. Muuten ostimme vain tarpeellisia juttuja ja nekin yleensä itse itselle. Hyvin toimi, kun kumpikaan ei halunnut stressata itseään lahjojen miettimisellä.

Vierailija
10/24 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa miehistä olisi ollut tyytyväinen siitä että saa edes jonkun lahjan tai huomionosoituksen en oikein ymmärrä häntä,tosin olen lähes viiskymppinen mies ehkä ajat ovat muuttuneet.

Vierailija
11/24 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä "olen varannut meille yhteisen pöydän ravintolasta ja maksan illan kulut", vai "me voidaan lähteä johonkin ravintolaan joku ilta ja minä maksan kulut"

Toinen on selkeästi harkittu lahja ja toinen osoittaa välinpitämättömyyttä ihmisestä.

Vierailija kirjoitti:

Mieheni palasi juuri matkoilta. Päätimme viettää myöhästynyttä ystävänpäivää/Valentinea, sillä hän oli reissussa varsinaisena päivänä. Mies toi minulle lahjan reissusta. Käväisin itse yhtenä päivänä ostoksilla, enkä olisi muuhun ehtinytkään, mutten löytänyt mitään mikä tuntuisi sopivalta lahjalta miehelle. Minulla on sellainen ajatus lahjoista, että niiden tulisi aina olla sellaisia joille on käyttöä, enkä halua koskaan ostaa jotain vain siksi että pitää antaa jotakin.

Kun lahjaa ei löytynyt, päätin sen sijaan tarjota miehelle illallisen tunnelmallisessa ravintolassa.

Nyt mies on tähän ”lahjaan” pettynyt, ja penää miksi minulla ei ollut viime viikolla muka aikaa käydä ostoksilla. Hän inttää, etten edes yrittänyt, kun hän sentään osti minulle jotain.

Minusta annettu aika/elämys on aina hyvä lahja. Mutta ei auta. Mies kokee, etten yrittänyt tarpeeksi, ja ihmettelee miksen voinut mennä vapaapäivinäni shoppailemaan, kun minulla sellaisia oli useampia viime viikolla. Minä en nauti shoppailusta, enkä koskaan mene kaupoille viettämään aikaa.

Nyt olen sitten halpa ja huono avopuoliso.

Loukkaantuisitteko te, jos saisitte puolisoltanne lahjan sijaan ravintolaillan?

Vierailija
12/24 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provo.

Vierailija
13/24 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi että. No seuraavan kerran muistat tämän.

Voivotellaan kaikki yhdes koos!!

Vierailija
14/24 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saakeli. Itse sain kasvohoitoon lahjakortin, ostin miehelle autolehden. Oli tyytyväinen.

Vierailija
15/24 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ravintolaillallinen ei ole lahja, vaan yhteinen nautinto. Okei, jos kyseessä on ravintola jota toinen on erityisen pitkään ja hartaasti halunnut kokeilla, niin ehkä sitten... muttei oikein sittenkään.

Mutta toisaalta, se että miehesi vetää tästä herneet nenään on kyllä varsin lapsellista. Eli jos nyt sattuukin saamaan lahjan (tai ei-lahjan) josta ei tykkää, niin fiksu mies kiittää kauniisti, on kuin ei olisikaan, ja pitää muut mölyt mahassaan.

Ja sitten puolestaan vaimo joka on moisen ei-lahjan antanut, ei tule tänne palstoille natisemaan, vaan sanoo mieluummin miehelleen että voi kultsi, anna anteeksi, voinko mitenkään hyvittää tämän sulle (samalla kun polvistuu miehensä eteen ja alkaa avata tämän sepalusta)...

Ja ihan selvyyden vuoksi, tämä ei ole sukupuolisidonnaista, eli voit vaihtaa ylläolevassa rooleja päittäin, ja sama pätee edelleen.

Vierailija
16/24 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli vaan pakko päästä närkästyksissäni purkautumaan jonnekin. Ehkä olen sitten pelle minäkin.

Ap

Kyllä, ostit lahjan mistä oli iloa vain sinulle eli olit itsekäs. Asiat on hyvin yksinkertaisia, ei kannata tehdä draamaa suurempaa.

Vierailija
17/24 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies antoi lahjaksi maistelumenun Michelin-ravintolassa. Olin todella otettu siitä, joten kyllä minusta ravintolaillallinen oli paljon parempi lahja kuin tavaralahja. 

Vierailija
18/24 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat seuraavalla kerralla lehmä Ambomaahan -lahjan, tai jotain muuta yhtä hyödytöntä.

Vierailija
19/24 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis aikuinen mies kitisee, että lahja ei ollut mieleinen? :D Tuommosesta joku riita aikaan? :D Ei h*lvetti :DDDDDDDDD

Vierailija
20/24 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä aikuisempi nainen kitisee sitten täällä, hyvin pyyhkii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi