Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HOMETALOISSA ASUNEEET, millasia oireita teille tuli ? Epäilen välillä että täällä on hometta vaikka mies tyrmää "ettei tiilinen talo homehdu"

Vierailija
19.02.2019 |

Tämä on siis rivari. Miehen astmaoireet pahentuneet, joutuu vetämään lääkkeitä kun keuhkoissa tulehduksia. Minä en meinaa jaksaa treenata , aamuisin ääni pois ja päänsärkyä. Lapsella jatkuvaa nuhaa.
Mitään seinissä ei näy, eikä täällä myöskään haise. Olen pariltakin kaverilta kysynyt haisevatko vaatteeni vintiltä tai joltain ja vastaus on ollut kieltävä.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, että modernissa maailmassa ihmiset haluavat asua muovipussissa, jonne tuodaan 10cm putkella ilmaa sisään ja toisesta ulos. Järki hoi. 

Vierailija
42/42 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai tiilitalo voi homehtua, ne on niitä pahimpia (yli seitsemän vuoden vuoden sisäilmaremontointikokemuksella).

Just telkusta tuli, että tiilen huokosissa voi kasvaa vaikka mitä rihmastoja. Näytettiin jotain kapselointia vanhaan tiilitaloon, ettei tarvitsisi purkaa.

Suomessa kaikki homehtuu, mutta muualla maailmassa ei mikään. Kuinka on mahdollista?

Kyllä muuallakin homehtuu ja pahasti, sitä vain pidetään välttämättömänä pahana tai ei osata yhdistää oireita asuntoihin, kuten meillä. Muutamia esimerkkejä maailmalta:

- Asuin Virossa venäläisen naisen kämppiksenä. Hän oli asunnut asunnossa 6kk ennen minun muuttoani sisään. Yski jatkuvasti ja silmänsä vuosi. Ihmetteli kovasti sitkeää "allergiaansa". Löysin asunnosta useista kohdista ihan näkyviä mustia homepilkkuja. Minullakin alkoi yskä viikon asumisen jälkeen ja viikon päästä muutinkin jo pois. Kerroin kyllä avoimesti miksi, mutta ei kiinnostanut virolaisia vuokranantajia eikä tämä kämppiskään halunnut uskoa, että oireensa saattaisi johtua asunnosta.

- Ystäväni on opettaja Englannissa. Siellä on järjestäen joka kämpässä hometta seinillä ja ikkunankarmit vähintään turvonneita ja vettyneitä, siellä vaan tapana on, että näkyvä home pestään pois ja mitä ei nähdä, niin sitä ei ole olemassa. Siellä ovat monen koulut ihan yhtä lailla homeessa kuin meillä, mutta vasta ihan viimeisten vuosien aikana asiasta ollaan edes varosvasti alettu puhua.

-Toinen esimerkki Virosta. Olin pari vuotta sitten leirikeskuksessa, joka oli rakennettu vuonna 2004. Suihkussa jälleen kerran näkyvää hometta. Enkä ihmettele, viemäriaukko oli pieni ja kaatoja ei ollut. tämä tarkoitti, että vesi seivoi suihkussa tuntikausia jo yhden ihmisen jälkeen, saati kymmenien. Tämäkin tuntui olevan sellainen olankohautusjuttu, jolle kukaan ei tehnyt mitään.

- Japanissa on aivan yleistä, että sateisina kuukausina asunnoissa on niin kosteaa, että esim lakanat saattavat homehtua kaapeissa. Asia mainitaan esim. konmari -kirjoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla