Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olet yrittänyt parantaa aknea? Toimiko mikään? Roaccutan?

Vierailija
19.02.2019 |

Itsellä akne alkanut noin 13 vuotiaana nuorena miehenä, nyt 18v eikä muutosta mihinkään ole tapahtunut. Tällä hetkellä kokeilussa Bios - akne kosmetiikka jonka ohjeita orjallisesti noudatan. 3vkoa olen käyttänyt ja kyllä siitä apua on, mutta tuskimpa ulkopuolinen edes huomaisi.

Ihoa on nyt hoidottu ulkopuolelta vaikka kuinka kauan ja erilaisin tuottein. Olen vältellyt myös maitoa ja vehnää ja rasvaisia ruokia ja herkkuja. Siitä on ollut apua, mutta edelleen , tuskimpa ulkopuolinen edes huomaisi. Akne mikä akne.

Mietin kannattaako roaccutan- kuuri ottaa, lähinnä sivuvaikusten takia. Olisihan se hienoa kokeilla miltä elämä ilman aknea tuntuisi edes se muutama kuukausi, mutta onko se niiden sivuoireiden arvoista, jos akne kuitenkin palaa ja kroppa sen jälkeen sekaisin.

Kauanko siis olit ilman aknea?
Mikä sinulla on auttanut parhaiten (menen vaikka enkelihoitoon jos siitä on apua. Niin rikki jo olen).
Mainitse vielä oletko nainen vai mies, kun hoito saattaa olla silloin vähän eri ja alkoiko sinun aknesi suht samassa iässä.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roaccutan on tehokas, ei liene mitään muuta lähellekään yhtä tehokasta olemassa.

Vierailija
2/32 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen, 27v. Alkoi noin 24-vuotiaana. Söin Roacuttanin lopulta, se oli pelastus ja auttoi erinomaisesti mutta sen jälkeen tilanne heikkeni. Olen saanut hallintaan valelemalla kasvot suolavedellä 5 minuutin ajaksi aamuin ja illoin, se desinfioi kasvoja. Roacuttanin sivuvaikutukset on sen verran kovat, että tällä nyt menen. Ajattelin aloittaa myös lymfaterapian, sen sanotaan auttavan akneen. Mutta tilanteeni on nyt jo siis ihan hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Clindoxyl-voide. Olen parikymppinen nainen ja olen kärsinyt varhaisteini-iästä asti aknesta, tämä on ainoa joka on vähentänyt aknea ja lopulta sen poistanut kokonaan. Se on toki ulkoinen hoito ja sanot jo useita sellaisia kokeilleesi, mutta ajattelin kuitenkin heittää korteni kekoon. :)

Vierailija
4/32 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kokeilin kaikki maailman kuurit, voiteet ja rasvat, mutta aina tuli akne pahempana takaisin. Sitten vihdoin sain sen roaccutanin mitä olin vältellyt pitkän aikaa haittavaikutusten vuoksi. Selvisin onneksi pelkällä ihon ja huulten kuivumisella ja akne lähti ihan kokonaan. Ihon ja huulten hilseily oli ihan älyttömän pieni hinta siitä että enää naamaan ei satu jatkuvasti eikä iho rasvoitu ja jos ikinä tulisi tarvetta niin alottaisin sekuntiakaan miettimättä ton kuurin uudestaan. 

Vierailija
5/32 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin roaccutan-kuurin muistaakseni ainakin kolmesti että auttoi.

Se on kuitenkin rankka, suosittelisin kokeilemaan sokeritonta ruokavaliota, myös valkoiset vehnät pois, lisäksi tyynyliinan vaihto usein. Voi myös kokeilla että vaihtaa kaikki kasvorasvat jojoba/oliivi/kookosöljyyn, liuottavat talikertymät huokosista eivätkä pääse tukkeutumaan. Ja muistaa juoda riittävästi vettä.

Vierailija
6/32 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kokeilin kaikki maailman kuurit, voiteet ja rasvat, mutta aina tuli akne pahempana takaisin. Sitten vihdoin sain sen roaccutanin mitä olin vältellyt pitkän aikaa haittavaikutusten vuoksi. Selvisin onneksi pelkällä ihon ja huulten kuivumisella ja akne lähti ihan kokonaan. Ihon ja huulten hilseily oli ihan älyttömän pieni hinta siitä että enää naamaan ei satu jatkuvasti eikä iho rasvoitu ja jos ikinä tulisi tarvetta niin alottaisin sekuntiakaan miettimättä ton kuurin uudestaan. 

Lisäyksenä vielä että olen nainen ja kuurin aloituksen aikaan olin suunnilleen 20 vuotias, aknesta kärsinyt siihen mennessä jo useamman vuoden. 

Vierailija
7/32 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kuitenkin rankka, suosittelisin kokeilemaan sokeritonta ruokavaliota, myös valkoiset vehnät pois, lisäksi tyynyliinan vaihto usein. Voi myös kokeilla että vaihtaa kaikki kasvorasvat jojoba/oliivi/kookosöljyyn, liuottavat talikertymät huokosista eivätkä pääse tukkeutumaan. Ja muistaa juoda riittävästi vettä.

Kookosöljy on kyllä komedogeeninen eli tukkii ihohuokosia ja sitä ei suositella jos iho on tukkeutumiin taipuvainen ja varsinkaan akneiholle. On olemassa paljon parempia öljyjä iholle kuin kookosöljy koska kookosöljy on kovaa rasvaa. 

Vierailija
8/32 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lymecyclin akneen tarkoitettu antibiootti auttoi. Söin kaksi kuuria, ei sivuvaikutuksia, reseptin sain koululääkäriltä, olen poika 17v

Vierailija
9/32 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen. Finnejä alkoi tulla noin 11 tai 12-vuotiaana. Ensin kävin kosmetologeilla ihonpuhdistuksissa ja sain voiteita ja yritin juoda paljon vettä päivässä.  Kasiluokalla menin ensimmäiselle ihotautilääkärille, kun finnejä oli myös paljon rintakehässä ja selässä. Hän määräsi jonkin voidehoidon, jota olisi pitänyt laittaa 4 kertaa päivässä, eli jollain välitunnillakin olisi pitänyt mennä pesemään kasvoja, rintakehää ja selkää, ja laittamaan sitä voidetta. Ei onnistunut eikä toiminut.

Toinen ihotautilääkäri määräsi eri voidetta, jota laitettiin vain aamulla ja illalla ja tuo voide haalistutti vaatteista ja petivaatteista värit pois, eli aika hankalaa oli sekin ja piti vähän miettiä mitä vaatteita viitsii käyttää, mutta toimi sentään vähän. Lisäksi sain antibioottivoiteen, jota voi laittaa yksittäisille finneille. Myöhemmin söin myös muutaman antibioottikuurin, joiden aikana finnit vähenivät tai jopa katosivat, mutta tulivat sitten heti takaisin, kun kuuri oli ohi.

Kolmannella ihotautilääkärillä sain sitten taas yhden antibioottikuurin, mutta sen jälkeen kokeiltiin jo Roaccutania, joka oikeasti auttoikin. Olin tuolloin 17-vuotias. En oikein muista mitä kaikkia sivuvaikutuksia siitä tuli, ainakin iho ja huulet kuivuivat kovasti - ehkä myös limakalvot kuivuivat. Minulla sivuvaikutukset eivät kai olleet kovin pahat. Roaccutan kuurin jälkeen akne ei tullut takaisin, vaikka joitain yksittäisiä finnejä saattoi tulla ja tulee edelleenkin, vaikka olen yli 30-vuotias.

Vierailija
10/32 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikuisiän akne, ja aika pahakin. Olen jo pian 42-vuotias kurppana, ja otsa oli kuin teinillä. Ainoa, mikä on auttanut, on Ordinaryn retinoli. Sitä voi helposti tilata mm. verkkokaupoista, ja jossain vaiheessa tuotesarjaa myydään muistaakseni Sokoksellakin.

Toinen, mikä on selkeästi auttanut kosteuttamaan ihoa, on luonnollinen jojoba-öljy. 

Olen tosi huojentunut, kun löytyi apu, en missään tapauksessa halunnut Roaccutan-kuuria tai hormonihoitoa vaivaan. 

Vierailija
11/32 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä kosmetologilla säännöllisesti ihonpuhdistuksessa.

Vierailija
12/32 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spironolactone 50 mg 2 kertaa päivässä.Ei mitään sivuvaikutuksia.Googlettakaa vaikka spironolactone akne.Oon syönyt jo 4 vuotta enkä luovu lääkkeestä.Täysin finnitön iho.Oon syönyt 4 roa kuuria,6 antibiootti kuuria,rrassvoja ,ehkäisypillereitä, mutta Spinot oikeasti auttaa ja voi syödä vuosia.

Vierailija
13/32 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akne lähti kun lopetin epilepsialääkkeet. Meni 2 viikkoa ja iho oli täysin sileä. Lääkäri ei sanonut sanallakaan, että nuo lääkkeet voisivat vaikuttaa ihoon. Kannattaa oikeasti käydä läpi lääkityksensä ja katsoa, voisiko joku niistä aiheuttaa aknea.

Vierailija
14/32 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitin kaikki, sitten tein lapsia ja akne parani. Eli hormonit..

Pesen rexonan palasaippualla huolellisesti ja käytän erioilia, hajusteetonta, juon vettä ja käytän raskausajan kalaöljykapseleita, maitohappoa ja syön vitamiineja.

Noillla pysyneet poissa, ja mulla jäätävän paha oli tuo akne, naama vuosi usein verta kun paiseet mäjähtelivät, näytin joltain mutantilta. Nyt ikää 34 ja olen viimein parantanut.

Vierailija
15/32 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin Roaccutan-kuurin ekaa kertaa 13 v. teinityttönä, ja todellakin kannatti. Mun kohdalla ei antibioottikuurit tai apteekista reseptillä ostetut aknevoiteet auttaneet yhtään. Tämän jälkeen pahin akne pysyi pois kohtalaisesti eikä koskaan mennyt enää niin huonoon kuntoon kuin ennen lääkekuuria.

Aikuisiällä olen joutunut syömään Roaccutania vielä pari kertaa, kun naama on räjähtänyt täydellisesti eikä alkanut muuten rauhoittua - tämä siis ehkäisypillerien lopetuksen jälkeen yli kolmekymppisenä. Naisena tähän liittyy vielä ehkäisypakko ja sen seuraaminen, joten lääkettä saa vain kuukaudeksi kerrallaan jne. Tämän suhteen miehenä pääset vähän helpommalla. Myös mm. maksa-arvoja seurataan tarkasti ja kolesteroliarvotkin tarkistetaan. Eli muutamaan labrakeikkaan joudut varautumaan. Muita sivuvaikutuksia voi olla myös masennus, näiden yleisempien limakalvojen kuivumisen lisäksi. Jos päädyt siis ihotautilääkärille niin kannattaa kunnolla jutella tämän lääkkeen sopivuudesta. Alkoholinkäyttöä tulee rajoittaa kuurin ajaksi, esimerkiksi, koska lääke ns . rasittaa maksaa.

Vierailija
16/32 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jojobaöljy on paras akneiholle, ei tuki ihohuokosia.

Vierailija
17/32 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin n. 2kk sitten isotretinoin actavis kuurin. Söin 12kk ja ei ainakaan vielä ole näppyjä tullut (koputtaa puuta). Mulla oli kystinen akne, varmaan 2 antibiootti kuuria söin aika turhaan. Kaduttaa etten aiemmin ottanut. Haitta vaikutuksia ei kummoisia, kuivat silmät periaatteessa vain. Alku kuukausina oli kauheaa selkäkipua et hyvä jos sohvalta pystyin nousta. Tottakai tuli myös se kuuluisa räjähdys naamaan alussa kun puski esiin. Se oli raskasta, onneks helpotti loppua kohti. Ainakin tähän asti oon tyytyväinen paitsi et mulle tuli keloidi arpia. Ne paranevat vielä.

N26

Vierailija
18/32 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voe veikkonen! Roaccuta minkä roaccutat!

Vierailija
19/32 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani sai armeijassa lääkäriltä Roaccutan kuurin akneensa ja se auttoi, eikä akne ole uusinut.

Mikään muu ei hänellä ollut auttanut.

Vierailija
20/32 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä söin kolmekymppisenä Roaccutan-kuurin ja todellakin auttoi! Ei tullut mitään kummempia sivuvaikutuksia. Harmittaa etten hakenut kuuria jo 10 vuotta aiemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan