Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aktiivimalli estää työllistymisen

LosSatsumas
19.02.2019 |

Olen täyttänyt työttömänä ollessani aktiivimallin työskentelemällä mallin minimivaatimuksen mukaisen 18 h kuukaudessa. Nyt saisin työpaikan, mutta minua ei palkata, koska työnantaja ei ole oikeutettu saamaan palkkatukea palkkaamiseeni, koska en ole työtön, vaan osa-aikatöissä. Töitä saa tehdä vain 4 h viikossa, jos aikoo täyttää palkkatuen vaatimukset. Jos siis ajattelet työllistyväsi palkkatuella, älä täytä aktiivimallia töitä tekemällä. Tuli kyllä aika puskista tämä tieto, ei tässä kyllä nenää pidemmälle ole ajateltu, jatkan siis työttömänä.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatuki on harkinnanvarainen. Siihen ei ole tietääkseni olemassa mitään ehdottomia kriteerejä täytettäväksi, vaan katsotaan kokonaistilannetta, ja etenkin nuorille voidaan myöntää aika helposti. Itsekin sain puoltavan palkkatukilausunnon "pitkäaikaistyöttömyyden kohonneen riskin takia ennaltaehkäisevästi" tai jotain sinne päin, vaikka olen ollut pätkissä välillä töissä ja välillä työttömänä. Sekin auttaa, jos on jo tiedossa työpaikka, johon olisi saumoja päästä jos saisi palkkatuen. Kannattaa siis tehdä oma asioinnissa soittopyyntö palkkatuesta, niin asian oikeasti tietävä ja päättävä henkilö katsoo tilanteen ja tekee päätöksen.

Vierailija
22/22 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin siinä sitten kävi. En saa palkkatukea. Olen nyt kokonaan työtön ja sosiaaliavun varassa. Syrjäytyminen on tällä keinoin taattu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi