Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aktiivimalli estää työllistymisen

LosSatsumas
19.02.2019 |

Olen täyttänyt työttömänä ollessani aktiivimallin työskentelemällä mallin minimivaatimuksen mukaisen 18 h kuukaudessa. Nyt saisin työpaikan, mutta minua ei palkata, koska työnantaja ei ole oikeutettu saamaan palkkatukea palkkaamiseeni, koska en ole työtön, vaan osa-aikatöissä. Töitä saa tehdä vain 4 h viikossa, jos aikoo täyttää palkkatuen vaatimukset. Jos siis ajattelet työllistyväsi palkkatuella, älä täytä aktiivimallia töitä tekemällä. Tuli kyllä aika puskista tämä tieto, ei tässä kyllä nenää pidemmälle ole ajateltu, jatkan siis työttömänä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vastaavasti joku toinen siis saa työpaikan.

Vierailija
2/22 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti ei saa, kunpa saisikin. Olen täyttänyt aktiivimallin ko. työnantajan töissä ja nyt hän on katsonut voivansa työllistää minut vakituisesti, koska olen vuoden aikana oppinut työt ja talon tavat. Toista tällaista henkilöä ei ole, joten hän ei palkkaa ketään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

LosSatsumas kirjoitti:

Olen täyttänyt työttömänä ollessani aktiivimallin työskentelemällä mallin minimivaatimuksen mukaisen 18 h kuukaudessa. Nyt saisin työpaikan, mutta minua ei palkata, koska työnantaja ei ole oikeutettu saamaan palkkatukea palkkaamiseeni, koska en ole työtön, vaan osa-aikatöissä. Töitä saa tehdä vain 4 h viikossa, jos aikoo täyttää palkkatuen vaatimukset. Jos siis ajattelet työllistyväsi palkkatuella, älä täytä aktiivimallia töitä tekemällä. Tuli kyllä aika puskista tämä tieto, ei tässä kyllä nenää pidemmälle ole ajateltu, jatkan siis työttömänä.

Ei ihan pidä paikkaansa. Jos on yli 4 tuntia viikossa katsotaan työssäolevaksi, mutta ei vielä evää palkkatukioikeutta. Palkkatukioikeuteen on jos on esimerkiksi 24 kk työttömön 28 kk tarkastelujakson aikana. Siihen mahtuu jonkin verran 18 h/kk, nopeasti laskettuna 4 kk.

Vierailija
4/22 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LosSatsumas kirjoitti:

Ei ihan pidä paikkaansa. Jos on yli 4 tuntia viikossa katsotaan työssäolevaksi, mutta ei vielä evää palkkatukioikeutta. Palkkatukioikeuteen on jos on esimerkiksi 24 kk työttömön 28 kk tarkastelujakson aikana. Siihen mahtuu jonkin verran 18 h/kk, nopeasti laskettuna 4 kk.

Olen täyttänyt "valitettavasti" aktiivimallin viimeisen vuoden ajan, ollut siis töissä 12 kk:n ajan joka kuukausi tuon 18 h, joten palkkatukioikeutta ei ole.

Vierailija
5/22 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä työnantajan pitäisi palkata ilman tukeakin. Ihme hommaa.

Vierailija
6/22 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän kertoo vain työnantajista. Ei riitä, että he saavat ilmaiseksi koulutetut työntekijät, pitäisi saada vielä valtion kustantama palkkakin niille. Yrittäjät ovat maan työttömyysongelman takana.

Vierailija
7/22 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivimalli vaatii vain 18h kolmessa viikossa, ei suinkaan viikossa.

Vierailija
8/22 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivimallin täyttämiseksi riittää 18h työtä 65pvän aikana.

Vierailija
9/22 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai oikeastaan 18 h/ n 3 kk tarkastelujakson aikana.  Joten ap on tietämättömyyttään tehnyt "liikaa" töitä ja menettänyt palkkatukioikeutensa.

Vierailija
10/22 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

LosSatsumas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LosSatsumas kirjoitti:

Olen täyttänyt "valitettavasti" aktiivimallin viimeisen vuoden ajan, ollut siis töissä 12 kk:n ajan joka kuukausi tuon 18 h, joten palkkatukioikeutta ei ole.

Olet noin paljon jo työllistynyt ko työhön, olisi jopa väärin antaa enää tässä vaiheessa palkkatukea työnantajalle.

Vierailija
11/22 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän kertoo vain työnantajista. Ei riitä, että he saavat ilmaiseksi koulutetut työntekijät, pitäisi saada vielä valtion kustantama palkkakin niille. Yrittäjät ovat maan työttömyysongelman takana.

Pienehkö uusi yritys, joten ei muuten varaa palkata. Paljon mieluummin tekisin töitä, kuin olisin puoli vuotta - vuoden työmarkkinatuella, sosiaaliavustusten varassa ja ilman tuota pientäkin 18 h / kk palkkaa. 

Vierailija
12/22 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai oikeastaan 18 h/ n 3 kk tarkastelujakson aikana.  Joten ap on tietämättömyyttään tehnyt "liikaa" töitä ja menettänyt palkkatukioikeutensa.

Tämä on totta, tyhmä minä. Ei ollut kyllä mitään tietoa, että töitä olisi saanut tehdä vain sen 16 h / kk, ei 18 h. Puoli tuntia viikossa liikaa duunia ja tämä on lopputulos.

Vierailija
13/22 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä nyt sitten on ongelma? Jatkat osa-aikaisena ja teet sen verran kuin työnantajalla on varaa teettää työtä ja nostat jatkoksi soviteltua työttömyyskorvausta.

Vierailija
14/22 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

LosSatsumas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienehkö uusi yritys, joten ei muuten varaa palkata. Paljon mieluummin tekisin töitä, kuin olisin puoli vuotta - vuoden työmarkkinatuella, sosiaaliavustusten varassa ja ilman tuota pientäkin 18 h / kk palkkaa. 

Palkkaisi sitten pienemmillä tunneilla. En hyväksy tätä, että valtion pitää maksaa osa työntekijöiden palkasta. Ottakoon vaikka oppisopimukseen ennemmin. 

Vierailija
15/22 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä nyt sitten on ongelma? Jatkat osa-aikaisena ja teet sen verran kuin työnantajalla on varaa teettää työtä ja nostat jatkoksi soviteltua työttömyyskorvausta.

Ongelma on se, että olen jo sen ikäinen, että tuskin saan vakiduunia ilman palkkatukea mistään firmasta. Joten pitänee pudottautua sosiaalipuolen asiakkaaksi, seuraavan vuoden, puolen vuoden ajan tehdä töitä 18 h joka kolmas kuukausi ja pitää sormet ristissä, että joku yritys palkkaisi sitten puolen vuoden tai vuoden päästä, jolloin palkkatukea saisi sen 30 - 40 % palkasta. Halu tehdä kokopäiväduunia olisi kuitenkin kova.

Vierailija
16/22 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP!

Jos tätä ihmiset lue, ovat asiat aika huonosti.

Vierailija
17/22 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firmat "palkkaavat", jos enää voivat vanhojen "palkkaamisten" vuoksi, uutta jengiä tukityöllistettynä ja viskaavat pihalle, kun "kokeiltu" on.

AKTIIVIMALLI -ihmiset: turha uskoa siihen, joka sut muka palkkasi.

Se on kai se 9 €/ päivä...

Vierailija
18/22 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

LosSatsumas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti ei saa, kunpa saisikin. Olen täyttänyt aktiivimallin ko. työnantajan töissä ja nyt hän on katsonut voivansa työllistää minut vakituisesti, koska olen vuoden aikana oppinut työt ja talon tavat. Toista tällaista henkilöä ei ole, joten hän ei palkkaa ketään.

Miksi työnantajasi ei maksa palkkaa omasta pussistaan?

Vierailija
19/22 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

LosSatsumas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on totta, tyhmä minä. Ei ollut kyllä mitään tietoa, että töitä olisi saanut tehdä vain sen 16 h / kk, ei 18 h. Puoli tuntia viikossa liikaa duunia ja tämä on lopputulos.

TE-toimiston asiantuntijan olisi tullut informoida sinua tuosta. 

Vierailija
20/22 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LosSatsumas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi työnantajasi ei maksa palkkaa omasta pussistaan?

Pieni, reilut vuosi sitten aloittanut yritys, ei vielä varaa maksaa, liikeidea kuitenkin mielestäni hyvä ja uskon 100 % tuotteeseen ja olen tehnyt kauppaa tuloksellisesti tuon pienen työtuntimäärän ja palkan puitteissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme