Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teidän 8v poikanne tekee, kun luette esim. lehteä tai maksatte laskuja? Meillä vikisee, vinkuu ja ulisee vieressä ja jankkaa, ellei saa pelata

Vierailija
19.02.2019 |

Hermot meni jo. Käytän myös kuulosuojaimia. Toinen vaihtoehto on antaa kännykkä tai pädi käteen, niin johan hiljenee. Ei leiki yksin ja omaehtoisesti mitään. Ei mitään. Ei myöskään osallistu mihinkään kotitöihin, vaan huutaa, ettei ole mikään mun palvelija. Jos on kaveri, juoksevat pyssyt kädessä ja huutavat (sekin tietysti parempi kuin ainainen pelaaminen). Yhtään kohtalotoveria? t. Nimim. murrosikää odotellessa Ps. Ei ole ainoa lapsi ja kyllä: rajat on. Enkä ole yh.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sille lma kone niin saat maksaa laskusi pa palstailla itse rauhassa.

Vierailija
2/35 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkii, on kavereillaan, lukee, katsoo TV:tä, tekee kotitehtäviä, ...

Pelata voi 4:nä päivänä viikossa, jokaisena enintään tunnin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pa-pa-palstailetko pa-paljonkin?

Vierailija
4/35 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun lasta jo miten tutkittu, että mikä hänellä on?

Vierailija
5/35 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä rajat teillä on?

Vierailija
6/35 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaa tietokoneella. Niillä on omat koneet toki, jotta kaikki pääsee pelailemaan yhtä aikaa. Me vanhemmatkin kun ollaan kovia peliharrastajia ja koneella illat pitkät.

Vierailija
7/35 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukee kirjaa tai sarjakuvaa hetken aikaa. Joskus suostuu piirtelemään tai leikkimään legoilla tai sotaukoilla. Usein pistän ulos leikkimään, mutta narisee tästä. Mieluiten katsoisi piirrettyjä tai pelaisi pleikalla. Jos oikein alkaa ulisemaan ruutuaikaa niin laitan siivoamaan omaa huonettaan. Loppuu ulinat.

Vierailija
8/35 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pa-pa-palstailetko pa-paljonkin?

Ethän ihan oikeasti luule olevasi hauska?

Vierailija
9/35 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tulisi tuollaisesta heti loppupäivän pelikielto. Ja jos huono käytös jatkuisi vielä, tulisi viikon. Nyt ei kyllä ap mieti lasta ollenkaan.

Vierailija
10/35 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa yhtä typerältä kuin äitinsäkin. muista, että omenat eivät putoa kauaksi puusta.

Vierailija
11/35 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojallasi on riippuvuus, josta ei seuraa mitään hyvää.

Vierailija
12/35 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herää kysymys millaiset nämä mainitut rajat ovat, jos 8-vuotias kieltäytyy mistään kotitöistä, huutaa vanhemmilleen jankaten? Arvelen, että hän on oppinut kokemuksesta, että kun tarpeeksi jankuttaa niin sen pädin tms saa.

Vierailija
13/35 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos lapsi joskus sen vikinän, vinkumisen, jankkaamisen ja ulinan jälkeen saa sen kännykän tai padin jolla pelata niin hmmmm, miksiköhän se lapsi aina vikisee ja vinkuu? Olisikohan vaikka siksi että sen lapsen kannattaa tehdä niin kun siitä seuraa jotain kivaa?

Ei se lapsi voi tietää mikä päivä kitinällä saa jotain kivaa ja mikä päivä kitinä johtaa aikuisen hermon menemiseen vaan totta kai yrittää kitistä aina niin kauan että ne kivat juttunsa saa.

Huoh. Väittäisin ap.ta provoksi mutta onhan näitä. Toimitaan itse ihan älyttömän epäjohdonmukaisesti ja sitten valitetaan kun lapset ei tottele/ei kuuntele/käyttäytyy huonosti, mitä vikaa siinä lapsessa nyt on, vertaistukea, sniif.

Vierailija
14/35 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että tämäkin lapsi on pienestäpitäen opetettu pädin avulla hiljaiseksi tai esimerkiksi syömään. Eräässä tuttavaperheessä toimittiin samalla tavalla ja nyt ovat helisemässä lapsen kanssa kun ikää on tullut lisää. 

Vierailija
15/35 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut sellaista tilannetta aikoinaan koska oli 2 tietokonetta mutta toki rajoitukset oli lapsella. 

Vierailija
16/35 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pienestä pitäen opetettu lapsille että marisemalla ja vinkumalla EI saa mitään ikinä.

Lapset osaavat myös odottaa vuoroaan. Poika tuon ikäisenä värkkäsi jatkuvasti legojen kanssa tai pelasi jalkapalloa.

Vierailija
17/35 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos mulla on 2 tyttöä. Uskovat kun sanotaan sekä auttavat kotitöissä, leipomisessa jne.

Vierailija
18/35 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on pienestä pitäen opetettu lapsille että marisemalla ja vinkumalla EI saa mitään ikinä.

Lapset osaavat myös odottaa vuoroaan. Poika tuon ikäisenä värkkäsi jatkuvasti legojen kanssa tai pelasi jalkapalloa.

Tämä. Jos kauniisti osaa kerran pyytää ja uskoo kun sanoo että esim iltapäivällä saa pelata, niin sitten saa. Jos alkaa huutaa ja vinkua niin ei saa ollenkaan.

Vierailija
19/35 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vähän samaa ongelmaan, koska poika ei suostu nykyään juuri koskaan tekemään mitään muuta kuin pelaamaan yksin. Hänen kanssaan pitäisi aina tehdä kaikki yhdessä, piirrellessäkin mun pitäisi istua vieressä katsomassa. Kavereiden kanssa kyllä leikkivät kaikenlaista ja ovat ulkona, mutta ei niitä kavereitakaan joka hetkeksi riitä ympärille. En ymmärrä mistä se johtuu, koska pienempänä oli kyllä varsin innokas leikkimään ihan itsekseen.

Vierailija
20/35 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luojan kiitos mulla on 2 tyttöä. Uskovat kun sanotaan sekä auttavat kotitöissä, leipomisessa jne.

No tämä ei ole sukupuolesta kiinni oleva asia. Ihan vastaavasti olen törmännyt kieroon kasvatettuihin tyttölapsiin, jotka eivät kuuntele mitä sanotaan. Ja vastaavasti on paljon poikia, jotka uskovat puhetta. Mutta valitettavan paljon on vanhempia, joilla ei ole mitään käsitystä lasten kasvattamisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän