Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko epätavallista että 10-vuotias lapsi uskoo joulupukkiin?

Vierailija
19.02.2019 |

Lapsi oli jouluna 10,5 vuotias.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se silleen outoa kun yleensä viimeistään ekaluokkalaisena joulun alla sitä koulussa kuulee isommilta lapsilta totuuden, jos ei oo sitä jo aikaisemmin älynnyt.

Vierailija
2/12 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman, mutta eipä tuo vaarallistakaan ole. Itse uskoin vielä eskarissa ja sain kyllä kuulla kuittailua muilta siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika haluaa uskoa ja käsittääkseni leikkii, että on totta. 11v. Ja kiukustuu aina kun pari vuotta nuorempi sisko tärkeilee, että ei ole totta. Ärsyttää lapset, eikö toinen voi antaa toiselle edes joulupukkiin uskomisen onnea. Ja taas toisaalta se uskova, eikö jaksa ymmärtää, ettei toinen halua hänen mielikuvitusleikkejään kuunnell ääneenjauhettuna.

Vierailija
4/12 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös 10 v. uskoo yhä joulupukkiin ja hammaskeijuun. Sen uskon syvyydestä en sitten osaa varmaksi sanoa.

Vierailija
5/12 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on pakanallinen juhla joka perustuu pelkkiin valheisiin.

Vierailija
6/12 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää väittäkö, ettei joulupukkia muka ole olemassa. Näin hänet ensimmäisen kerran omin silmin jo yli 40 vuotta sitten.

Vierailija
7/12 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se joulupukki ei kuitenkaan ole se kaikkein uskomattomin juttu, mitä tulee jouluun...

Vierailija
8/12 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskooko kuitenkaan ihan oikeasti? Jos vaan haluaa kovasti uskoa vaikka tietää pohjimmiltaan ettei ole totta. Kuten mun 9-vuotias poikani, on kerrottu muutama vuosi sitten että joulupukkia ei oikesti ole, mutta aina puhuu joulupukista niin että ihan kuin se olisi oikea. Viime jouluna kirjoitti pukille ja jätti kirjeen ulos että tontut voi sen lukea ja kertoa toiveet pukille. Lapsista tuollanen on hauskaa. 

Vierailija
9/12 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin luulin 10-vuotiaastani, että hän uskoo joulupukkiiin ja päätin kertoa hänelle totuuden.

Lapsi katsoi minua silmät pyöreinä kuin hölmöä (sehän minä olinkin) ja sanoi jo monta vuotta sitten lukeneensa lehdestä "tilattavissa raittiita pukkeja."

Lapset osaavat mennä mukaan aikuisten leikkeihin ;D

Vierailija
10/12 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 10- ja 11-vuotiaat haluaa edelleen uskoa joulupukkiin vaikka selvästi tietävät että pukkia ei ole olemassa. Tämä joulu oli ensimmäinen jolloin pukki ei enää tullut meille sisälle asti vaan jätti lahjat eteiseen. Hyvin kelpasi tämäkin, tosin lahjojen mukana oli joulupukilta kirje jossa hän pahoitteli että ei ehtinyt käymään. Toisaalta meillä isotkin lapset (nyt 14 ja 16) leikkivät iloisesti joulupukkileikissä mukana ja kirjoittivat kukin oman kirjeensä joulupukille :)

Meillä koko suku mun isovanhempia myöten haluaa pitää kiinni joulupukkiperinteestä. Mun vaari esimerkiksi kertoo meidän tytöille kuinka löysi mökiltä tontun jäljet... koko joulupukkijuttu on kiva leikki jota voi hyvin leikkiä vaikka tietää ettei pukkia olekaan.

Vierailija
11/12 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulis että on harvinaista.

Vierailija
12/12 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoohan moni aikuinenkin Jeesukseen, joten ei se nyt siihen nähden niin ihmeellistä ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän