Kateelliset ihmiset. Miten te siedätte kateellisia ihmisiä? Entä kateellisia ystäviä?
Miten toimitte, jos huomaatte ystävän olevan erittäin kateellinen?
Kommentit (5)
Minulla herää paha mieli siitä, että joku, josta välitän, kokee minut uhaksi. Silloin koetan olla provosoimatta kateutta yhtään enempää.
Eläessäni taannoin elämäni vaikeinta aikaa huomasin parin kaverin kadehtivan ja suhtautuvan minuun jotenkin alistuvasti. Silloin suhtautumiseni itse tuntemaani kateuteen ja muihin ihmisiin muuttui: näin konkreettisesti, että ihmiset näkevät vain pinnan ja illuusion toisen elämästä, eivät totuutta. Ilmeisesti elämäni vaikutti ulospäin upealta ja kadehdittavalta, vaikka todellisuudessa elin väkivaltaisessa suhteessa, jossa kumppani polki minua maahan, ja olisin mieluummin ollut kuolllut.
Täytyy myöntää, että enää en jaksa kateellisia ihmisiä lähipiirissäni. Yleensä otan heihin etäisyyttä mutta vaikeimpien tapausten kohdalla on ollut pakko katkaista välit. Kateellisissa ihmisissä on erityisen inhottavaa se, ettei heille voi koskaan paljastaa omia murheitaan tai heikkouksiaan. Muuten he tarraavat heti kiinni kyseiseen asiaan ja aukovat päätään siitä joka välissä. Ilmeisesti heidän on pakko repostella toisten heikkouksilla, jotta tuntisivat olonsa paremmaksi.
Kateellisilla ihmisillä en muuten viittaa esim. toisten parisuhteita, työpaikkaa tai matkoja positiivisesti kadehtivia ihmisiä, siis tyyliin "vitsit mäkin oon aina halunnu käydä New Yorkissa". Myrkyllisesti ja tuhoavasti kateelliset ihmiset, joihin viittasin, eivät usein itse asiassa edes tiedosta kateellisuuttaan ja sitä, kuinka ikävästi se ilmenee.
En ole tekemisissä ihmisten kanssa jotka tuovat negatiivisuutta elämääni. Positive vibes only over here 👍🏻
Vierailija kirjoitti:
En ole tekemisissä ihmisten kanssa jotka tuovat negatiivisuutta elämääni. Positive vibes only over here 👍🏻
Sama täällä.
En tunne yhtään ihmistä, joka olisi mulle kateellinen.