Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monta tuntia teidän tarvitsee nukkua että ootte saaneet tarpeeksi unta?

Vierailija
18.02.2019 |

Oon yrittäny muokata omaa unirytmiä että menisin nukkumaan aikasemmin ja heräisin aikasemmin, mutta aikojen päättäminen on vaikeaa kun en tiedä kuinka monta tuntia tarvitsisin!
Jos nukun niin kauan kuin nukuttaa niin yleensä menee joku 10-11 tuntia, mutta en kai mä nyt niin paljon unta voi tarvita joka yö? Oon aatellu et se on vaan univelkaa, mut en sit tiiä ku sitä on jatkunu kauan.

Olen siis entinen yövalvoja, enne valvoin ainakin 2-3 asti ja myöhempäänkin 5-6. Nyt en oo kuitenkaan pitkään aikaan tehnyt niin. Välillä kuitenkin lipsuu, mutta haluaisin lopettaa sen!

Mites teillä? Ja mitään vinkkejä jos joku on siirtyny aikasempaan rytmiin tai muuta!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdeksan tuntia. Viikolla nukkumaan 21.30 ja sänkyyn rauhoittumaan puolta tuntia ennen. Herätys siis 05.30.

Viikonloppuisin valvon (tietysti) myöhempään ja pyrin silti nukkumaan sen kahdeksan tuntia - tämä vaan ei aina onnistu kun sisäinen kello on sitä mieltä, että puoli yhdeksän on jo ihan sikamyöhä aika herätä :D 

Vierailija
2/17 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle riittää 6-7 tuntia. Koskaan en nuku pitempään kuin kahdeksan tuntia, ja silloinkin olen joko sairas tai ylirasittunut ja valvonut, ja sitä tapahtuu ehkä kerran vuodessa. Menen nukkumaan puolenyön aikaan, ja herään klo 6-7 ilman herätyskelloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Kahdeksan tuntia. Viikolla nukkumaan 21.30 ja sänkyyn rauhoittumaan puolta tuntia ennen. Herätys siis 05.30.

Viikonloppuisin valvon (tietysti) myöhempään ja pyrin silti nukkumaan sen kahdeksan tuntia - tämä vaan ei aina onnistu kun sisäinen kello on sitä mieltä, että puoli yhdeksän on jo ihan sikamyöhä aika herätä :D 

Miksi tietysti viikonloppuna pitää valvoa myöhempään? Minusta se on kaikkein helpointa kun pitää saman rytmin koko ajan. Miksi kikkailla eri aikoja, jos oma kroppa sanoo toisin?

Vierailija
4/17 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 tuntia riittää ihan hyvin.

Vierailija
5/17 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 tuntia.

Eikä sekään oikeestaan riitä.

Kolotukset ja vaivat vastii veronsa vaikka tässä ollaan vielä alle 6-kymppisiä.

Tosin pumppu vastaa 7-kymppisen, jos kalsiumscoree on uskominen.

Ei oo vanhaks tuleminen.

Vierailija
6/17 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Miksi tietysti viikonloppuna pitää valvoa myöhempään? Minusta se on kaikkein helpointa kun pitää saman rytmin koko ajan. Miksi kikkailla eri aikoja, jos oma kroppa sanoo toisin?

No en mä viitsi sanoa mun "viikonloppumiesystävälle" kello yhdeksältä perjantai-iltana että heippa, meitsi menee nyt nukkumaan. :D

Jos puolilleöin valvon ja kahdeksalta nousen seuraavana päivänä niin ei tuo vielä niin iso muutos ole, etteikö kroppa sopeutuisi taas sunnuntai-iltana viikkorytmiin. 

7/17 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa parin kuukauden ajan kirjata säännöllisesti ylös unen tuntimäärät per vuorokausi ja lopuksi laskea tuntimäärien keskiarvo. Minulla se oli vähän alle kahdeksan tuntia viimeksi kun laskin.

Pärjään jos olen nukkunut edellisenä yönä 6 tuntia, mutta 4 tunnilla en oikein pärjää seuraavaa päivää, vaan teen paljon virheitä ja tarvitsen päiväunet.

Vierailija
8/17 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riittää 7 tuntia. Sillä pärjäisin oikein hyvin. Käytännössä nukun kuitenkin noin 5-6 tuntia yössä, sillä mies kuorsaa ihan älyttömästi ja heräilen siihen.

Vierailija
9/17 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun siirryin vegeksi, niin unenmäärä ja tarve väheni 2 tunnilla. Nukun 5 tuntia, ennen 7 tuntia.

Vierailija
10/17 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 tuntia. vähintään ihan minimissään 8. olen vähän alle 30

Vierailija
11/17 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjään hyvin 5 tunnillakin, mutta jos saa nukkua niin kauan kuin vaan nukkuu, 9-10 tuntia menee. Mutta tosiaan tuon 5 tunnin jälkeenkään ei ole ollenkaan väsynyt olo aamulla, eikä missään vaiheessa päivää. Viikolla yleensä nukun vain viitisen tuntia per yö, koska olen iltavirkku ja kuitenkin menen aamulla aikaisin töihin. 

Vierailija
12/17 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-6 tuntia, mutta unenlaatuni onkin keskimääräistä laadukkaampaa.

Vierailija
13/17 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 tuntia riittää, mutta vapaapäivinä voin nukkua 8-9 tuntia siis jos kello ei herätä.

Vierailija
14/17 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se 9h tekee suuren eron, jos verrataan 7-8h uniin.

Lihakset palautuu kasvaa ihan erimalliin. Jotenkin pitäisi sacrifice jostain muusta ja saada enemmän unta, kaikki elämässä kiittää jos näin tekee.

Vierailija
15/17 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

7-8 tuntia tarvitsen unta. Viikonloppuisin saatan joskus nukkua 9 tuntia, se on ihan luksusta. Puhun nyt siis syvästä unesta. Sänkyyn menen rauhoittumaan ja lukemaan kirjaa noin puoli tuntia ennen kuin on tarkoitus nukahtaa. En saa koskaan heti unta. Muutoinkin iltarutiinit ovat itselleni hyvin tärkeitä näin vanhemmiten. Viikolla en enää kymmenen jälkeen pyöri ollenkaan jalkeilla. Olen huomannut, että ainoa tapa saada riittävästi kunnon unta, on yksinkertaisesti mennä tarpeeksi ajoissa nukkumaan. Mikään muu ei kohdallani tepsi.

Vierailija
16/17 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun joka toinen yö ja silloin nukun 7 tuntia. Tarvitsen olla todella todella väsynyt jotta pystyn nukkumaan.

Vierailija
17/17 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukun joka toinen yö ja silloin nukun 7 tuntia. Tarvitsen olla todella todella väsynyt jotta pystyn nukkumaan.

Voi kumpa mäkin voisin. Sulla mahtaa sit olla paljon aikaa tehdä kaikenlaista :o