Näytön paikka - kuullaanko kansalaista oikeasti? 140 944 allekirjoitusta halutaan pyyhkiä pois?
Kansalaisaloite aktiivimallia vastaan keräsi historian toiseksi eniten allekirjoituksia.
Huomenna tiistaina kansalaisaloite on eduskunnan täysistunnon käsittelyssä.
Kommentit (125)
ILTA-SANOMAT
Pääkirjoitus : Kalliiksi käy!
Aktiivimallin viisi turhaa virhettä pysäyttää Suomen
Itse olen tällä hetkellä todella huolissani aktiivimalli kakkosesta. En usko että eduskunta ottaa järkeä käteen ja pakittaa, jonka jälkeen voisi rauhassa katsoa asioita uudestaan.
Nyt olen onneksi löytänyt kaksi osa-aikaista työtä (alle 15h/kk) ja nekin oli kiven alla, entä sitten kun olen myös velvoitettu hakemaan neljää täysaikaista työpaikkaa kuukaudessa että saan sovitellun päivärahan? Siivous firmoihin en pääse koska selkä on kapput ja muihin työpaikkoihin missä saisi 37,5h/viikko ei ole koulutusta laisinkaan enkä ole edes pääsyt kouluhin vaikka olen hakenut.
T. Vanha ja ei niin fiksu.
Kauppalehti
Mielenosoittaja Senaatintorilla : "Jollei aktiivimalli muutu, laitetaan parin viikon yleislakko"
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/mielenosoittaja-senaatintorilla-joll…
Miksi nykyhallitus haluaa jääräpäisesti lisätä eriarvoisuutta, eripuraa ja turvattomuutta.
Mitä järkeä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti aktiivimallin kaltaisia kannusteita tulee lisää. Kannatan todellakin.
Kaikilla meillä veronmaksajilla ei ole niin paljoa ylimääräistä, että ilahtuisimme, kun verorahoja valutetaan turhaan kyttämiseen ja pupukursseihin ja byrokratiaan. Te aktiivimallin kannattajat saisitte itse maksaa ruoskintahuvinne.
Tämä on niin totta! Kelakin on jo ihan sekaisin ja aivan törkeän alibudjetoitu. Pyörii noin vielä jotenkuten, mutta kone yskii jo niin pahasti, että tarvitsevat kohta miljoonia lisärahaa, sillä rampa ei juokse vaikka kuinka raippaisi eikä työtön taio tyhjästä työpaikkaa. Kyllä porvarit on hölmöjä näissä puusilmäisissä "säästötalkoissaan". Itseäkin suututtaa tämä kunnollisten veronmaksajien rahojen haaskaus ja sitten hölmöimmät syyttävät vielä meitä tästä!
Vierailija kirjoitti:
Miksi nykyhallitus haluaa jääräpäisesti lisätä eriarvoisuutta, eripuraa ja turvattomuutta.
Mitä järkeä?
Saadakseen rikkaille lisää rahaa. Luulevat tuon olevan sen arvoista. Voi olla melkoinen yllätys kun ei onnistukaan, ei näin pienessä maassa pysty viemään tuota loppuun asti. On ne hölmöjä, ei voi muuta sanoa.
Milloin saadaan tietää, kuinka käy?
KOUVOLAN SANOMAT
Noin 10 000 vastusti aktiivimallia Senaatintorilla - Juhana Vartiaisen puhe lähes peittyi buuaukseen
https://kouvolansanomat.fi/uutiset/lahella/f7974d5b-eff5-4255-91ae-da0c…
Miten muka kaikki mennyt unohdetaan yhtäkkiä? Kansalaisaloite? Mielenosoitus ? Lakon uhka?
Runtataan vaan sokeana eteenpäin? Ja ihmiset kärsii nykypäättäjien tyhmyydestä.
Suomi saadaan vielä pahasti sekaisin vielä ellei nuo päättäjät saa jostain järkeä päähänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin osoittamassa mieltä aktiivimallin vastaisessa mielenosoituksessa.
Viha on suuri voima ja se kasvaa päivä päivältä.
Mitä ajattelit vihata? Minä ajattelin vihata ihmisiä jotka vihaavat. Olen tosi vihainen. Mur.
(Siellä taas joku peräkammarin poika väkivaltafantasioi...)
No, nämä asiat selviävät ajan kanssa. Nauti hyvästä olostasi, kun vielä voit.
Ei kannata uhota ihmisille, joista ei tiedä mitään.
Se on typeryyden, ja -heikkouden-, merkki.
Eikä ole, vaan täysin oikeutettu ja luonnollinen seuraus nöyryytyksistä ja kaltoinkohtelusta. Jos ihmistä kohdellaan kuin roskaa, ei mene kauaa kun viha tulee esiin ja joskus se ryöpsähtää yli. Niin se vain on, halusitte tai ette.
Auto kuuluu teille, mutta työttömyysturva ja perusturvallisuus ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti aktiivimallin kaltaisia kannusteita tulee lisää. Kannatan todellakin.
Kaikilla meillä veronmaksajilla ei ole niin paljoa ylimääräistä, että ilahtuisimme, kun verorahoja valutetaan turhaan kyttämiseen ja pupukursseihin ja byrokratiaan. Te aktiivimallin kannattajat saisitte itse maksaa ruoskintahuvinne.
Tämä on niin totta! Kelakin on jo ihan sekaisin ja aivan törkeän alibudjetoitu. Pyörii noin vielä jotenkuten, mutta kone yskii jo niin pahasti, että tarvitsevat kohta miljoonia lisärahaa, sillä rampa ei juokse vaikka kuinka raippaisi eikä työtön taio tyhjästä työpaikkaa. Kyllä porvarit on hölmöjä näissä puusilmäisissä "säästötalkoissaan". Itseäkin suututtaa tämä kunnollisten veronmaksajien rahojen haaskaus ja sitten hölmöimmät syyttävät vielä meitä tästä!
Juuri näin!
Suomi ei kuulu vain hyvätuloisille.
Bisnesmiehet omii suomen---- ja työttömän on vastaanotettava työtä palkatta.
Tämäkö on päämäärä.
Miksi päätöksissä ei näy kansalaisten kuuleminen ja huomioiminen?
Miksei suoraselkäiesti myönnetä että keisarilla ei ole vaatteitta. Aktiivimalli kuuluu romukoppaan ja äkkiä.
Ensi vaalien jälkeen toivottavasti sinne kuuluu muutama nykypäättäjistäkin....
Vierailija kirjoitti:
Auto kuuluu teille, mutta työttömyysturva ja perusturvallisuus ei.
Kokoomuksen ureapohjainen totuus. Kykypuolueen rehellinen vaalimainos olisi me välitämme rahoistasi.
Kun suomessa oli aikoinaan jotain 60 000 työtöntä, niin Kekkonen julisti "kansallisen hätätilan".
Mites paljon meillä onkaan nykyään tuohon verrattuna ihmisiä palkkatyötä vailla?
Suurtyöttömyys!
Ja mitäs meille tähän tarjotaan ratkaisuksi? Työttömyysturva heikennystä?.
Työttömien minimityöttömyyysturvasta vähennetään koka työttömille ei ole töitä.
Meillä on suurtyöttömyys , sipilä, lindström, vartiainen....
Työttömille tarjotaan leikkuria.
HELSINGIN SANOMAT
Aktiivimallin vastainen mielenooitus laajenee:
akavalainen Insinööriliitto lähtee Senaatintorille SAK:n rinnalle
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000005534268.html