Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päättämisapua tarvitaan, mitä tekisit? (remonttiasiaa..)

Vierailija
17.05.2006 |

Mulla on vaikeuksia päättää, mitä tuolle keittiölle tekisi... Se on äkkiä katsottuna ihan siisti, remontoitu n. 10 vuotta sitten. Mutta remontti on tehty vähän sinne päin huitaisten, esim. kaappien ovet ovat erikorkuisia (ero ehkä 5-.. mm, kuitenkin sen huomaa ihan selkeästi kun sen on kerran hoksannut) ja varsinkin alakaappien ovet ovat saaneet vaurioita tiskipöydältä tulleesta vedestä, yläkaappien ovissa on maalipinnassa paljon himmeämpiä kohtia hankauksen jäljiltä. Työtasot ovat suht siistit (joitain kolhuja ja tummempiä kohtia on), mutta ne ovat eri korkeudella, taso siis on lieden toisella puolella eri korkeudella kuin toisella. (Ihmettelin muuton jälkeen että miksei tuota hellaa saa suoraan, kunnes hoksasin mistä kiikastaa.) Muitakin pieniä outouksia noissa keittiön kalusteissa on muttei mitään sen kummempaa. Itse kaappien rungot ovat tosi siistissä kunnossa ja ovat myös ihan toimivassa järjestyksessä.

Isoon kaikenkattavaan keittiöremonttiin ei ole varaa pitkään aikaan, kun muu kämppä mm. kylppäri/sauna on vienyt remonttivarat.

Minkähän näistä seuraavista vaihtoehdoista tekisimme:

a) odotetaan muutama vuosi keittiön kanssa tuollaisenaan ja tehdään sitten täysremontti.

b) maalataan ja korjataan vanhat kaapinovet, on kyllä aika iso urakka (ovia on 13 + 8 laatikonpäätyä)

c) vaihdetaan ovet uusiin mutta halpoihin, että raaskii sitten myöhemmin laittaa pois jos joskus muutaman vuoden päästä iskee remonttikuume ja uusitaan koko keittiö (ja jos on rahaa silloin)

d) vaihdetaan samantien myös työtasot, mutta sitten tulee mieleen että pitäisikö myös vaihtaa kaakelit ym. eli lopulta kaikki.

Itse olen nyt kallistumassa tuohon c-vaihtoehtoon, mutta mieli vaihtuu jatkuvasti.

Ruokailutilaa ollaan juuri nyt aloittelemassa, siis tapetointia. Ja tiskikone sekä kylmäkalusteet menevät vaihtoon loppukesästä.

Terveiset remontin keskeltä. :)

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä