Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valtio maksaa Matti Nykäsen hautajaiset!

Vierailija
18.02.2019 |

Tuki välitetään opetus- ja kulttuuriministeriön kautta.
VALTIO on valmis korvaamaan mäkihyppääjälegenda Matti Nykäsen hautajaiskustannuksia 20 000 euroon asti, Eurooppa-, kulttuuri- ja urheiluministeri Sampo Terhon (sin) avustaja Toni Ahva viestittää Ilta-Sanomille.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000006005563.html

Kommentit (411)

Vierailija
381/411 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa kun katsoin kuvahaulla Kai Merilä niin lähes jokaisessa yhteisessä kuvassa pitää omistavasti Matista kiinni.Yök!

Iilimato.

Vierailija
382/411 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maan korvessa kulkevi lapsosen tie

Eikä eksynyt tiedä minne se vie

Vain varjot tummana rinnalla käy

Eikä enkelin enkeliä missään näy.

Kun ystävää hetkeksi hain (Kun ystävää hetkeksi hain)

Niin silloinkin siipeeni sain (Niin silloinkin siipeeni sain)

Ei auttanut enkeli (Ei auttanut enkeli)

Poliisi vain (Poliisi vain)

Ja syyttäjälaki (Ja syyttäjälaki)

Pykälät, lait (Pykälät, lait)

Maan korpea kiertäessäin (Maan korpea kiertäessäin)

Mä tuttujen häipyvän näin (Mä tuttujen häipyvän näin)

Hain lohtua siihen (Hain lohtua siihen)

Säikehtiväin (Säikehtiväin)

Vain kiiltävänappisten (Vain kiiltävänappisten)

Haaviin mä jäin (Haaviin mä jäin)

Maan korvessa kulkevi (Maan korvessa kulkevi)

Lapsosen tie (Lapsosen tie)

Eikä eksynyt tiedä (Eikä eksynyt tiedä)

Minne se vie (Minne se vie)

Vain varjot tummana (Vain varjot tummana)

Rinnalla käy (Rinnalla käy)

Eikä enkelin enkeliä (Eikä enkelin enkeliä)

Missään näy (Missään näy)

Mä tuttavaa etsiessäin (Mä tuttavaa etsiessäin)

Näin lauloja siipeilijäin (Näin lauloja siipeilijäin)

Kun loppuivat fyrkat (Kun loppuvat fyrkat)

Niin lähtevän näin (Niin lähtevän näin)

Mä viimeisen kapakkaystävistäin (Mä viimeisen kapakkaystävistäin)

Jos jossakin enkeli ois (Jos jossakin enkeli ois)

Hän ystävät valita vois (Hän ystävät valita vois)

Kun siivet ja lierot (Kun siivet ja lierot)

Hän karkoittais pois (Hän karkoittais pois)

Ja viimeinkin rauha (Ja viimeinkin rauha)

Mun mieleeni tois (Mun mieleeni tois)

Maan korvessa kulkevi (Maan korvessa kulkevi)

Lapsosen tie (Lapsosen tie)

Eikä eksynyt tiedä (Eikä eksynyt tiedä)

Minne se vie (Minne se vie)

Vain varjot tummana (Vain varjot tummana)

Rinnalla käy (Rinnalla käy)

Eikä enkelin enkeliä (Eikä enkelin enkeliä)

Missään näy (Missään näy)

Tästä voi kuunnella:

https://www.is.fi/musiiki/art-2000006022707.html

Muuten kaunis sävelmä, mutta Matin lausunta ja sähkökitaraosuus liian mahtiopontisia. Menevät vähän komedian puolelle,.

Loistavat sanat sorvasi Salmi!

Matti sanoi, että jos hän lähtee täältä ennen sinua, laula tämä kappale hänen hautajaisissaan, Jussi Niemi kertoo.

Biisin valmistuttua kävi niin, ettei Matti pystynyt laulamaan sitä.

– Hän itki koko ajan. Se oli liian lähellä hänen elämäänsä. Matti sanoi, että jos hän vain puhuu.

Vexi Salmi kuunteli muistotilaisuudessa kuullun äänitteen maanantaina 4.3.

– Eihän se teknisesti ole onnistunut, mutta eivät kuuntelijat sitä odotakaan, Vexi Salmi kertoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/411 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa kun katsoin kuvahaulla Kai Merilä niin lähes jokaisessa yhteisessä kuvassa pitää omistavasti Matista kiinni.Yök!

Koska pyrki tällä luomaan kuvaa, että ovat muka oikeasti ystäviä. Ja joka kuvassa alkoholia mukana.

Vierailija
384/411 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matti ei muuten enää muutamaan vuoteen antanut Merilälle haastatteluja Seiskaan. Jos Seiskassa oli Matista juttua niin joku muu toimittaja ne kävi tekemässä, kuten se viimeinen vierailu pikkuisen ennen Matin menehtymistä. Kyllä se on Pia joka fiksuna vaimona sai Matinkin näkemään asioiden oikean laidan.

Merilä irtisanoutui Seiskasta jo 2015, joten ei voinutkaan kirjoittaa juttuja Matista Seiskaan enää sen jälkeen.

Sai potkut sen jälkeen kun Matti herkesi antamasta haastatteluja, oli hyödytön.

Merilä alkoi kirjoittaa Hymyyn lähdettyään Seiskasta, ja Matti antoi hänelle haastatteluja Hymyyn.

Noita mainitsemiasi haastatteluja olisi hauska nähdä, kun lue Hymyä enkä googlettamalla löytänyt yhtään.

https://hymy.fi/uutiset/nain-hymy-uudistui-matti-nykanen-teki-hypyn-hym…

https://hymy.fi/uutiset/isa-kuoli-nyt-puhuu-matti-nykanen/

Eihän tuossa ekassa ole haastateltu Mattio ollenkaan eikä juttu edes ole Matista :DDD

Eikä ole Mattia haastateltu toiseenkaan muutaman rivin juttuun, jossa kerrotaan Matin isän kuolemasta. Ihan on Merilä itekseen satuillut tuonkin pätkän.

-Että tämmöisiä Matti Nykäsen antamia haastatteluja sitten. Hah

Vierailija
385/411 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuushan tulikin tuolla jo aiemmin julki, Matti Nykänen lakkasi antamasta Merilälle haastatteluja, sen verran alkoi järki palailla päähän. Merilä sai hyödyttömänä kenkää Seiskasta. Itse alkoi maineensa pelastamiseksi satuilla loppuunpalamisestaan ja halustaan suojella Mattia ja vaihtaa työpaikkaa. Hän ei ole ollenkaan sellainen ihminen että luopuisi kultavasikastaan mistään hinnasta. Noita sääöittäviä parin lauseen diipadaapajuttuja ilman henkilön omia kommentteja nyt pystyy kirjoittamaan ihan kenestä vaan. Ihan kuka vaan.

Vierailija
386/411 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun maksoi valtio Nykäsen hautajaiset

ja hyvä kun oli saattoväki kunnioittanut perheen toivetta ja jäänyt reitin varrelle Mattia muistamaan, saivat rauhallisen juhlan kappeliin.

Vierailija
387/411 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matti istuu ikuisesti Laajavuoren mäkitornilla, valmiina hyppyyn, odottaen vihreää valoa. <3

Samalla hän toimii muiden mäkikotkien suojelusenkelinä, jotta hypyt sujuu turvallisesti.

Lepää rauhassa Matti!

Vierailija
388/411 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matti istuu ikuisesti Laajavuoren mäkitornilla, valmiina hyppyyn, odottaen vihreää valoa. <3

Samalla hän toimii muiden mäkikotkien suojelusenkelinä, jotta hypyt sujuu turvallisesti.

Lepää rauhassa Matti!

Kauniisti sanottu! Matilla olisi ollut paljon annettavaa valmennuspuolellakin, puhumattakaan huoltajan hommista. "Pikkuisen" paremmalla itsetunnolla varustetu aikalainen on käynyt pätmässä useammankin maan mäkijohdossa vaikkei kovin kummoinen hyppääjä ollut itse ikinä,

Vierailija
389/411 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykäähän laittamassa ahkerasti kynttilää vaan muistomerkille, poidetään siellä tulia yllä ja kukkasia aina.

Vierailija
390/411 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä juttu, se on vähintä, mitä noilla urheilusaavutuksilla voi saada.

Hyvä Matti! Hyvä Suomi!

Matin pois  nukkuminen tuntuu edelleen ihan uskomattomalta, jotenkin se vaan ei mene jakeluun. Mutta jos sen saisi sisäistettyä ja jotain sen jälkeen sanottua niin se olisi kyllä just tämä: Hyvä Matti! Hyvä Suomi!

Vierailija
391/411 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä juttu, se on vähintä, mitä noilla urheilusaavutuksilla voi saada.

Hyvä Matti! Hyvä Suomi!

Matin pois  nukkuminen tuntuu edelleen ihan uskomattomalta, jotenkin se vaan ei mene jakeluun. Mutta jos sen saisi sisäistettyä ja jotain sen jälkeen sanottua niin se olisi kyllä just tämä: Hyvä Matti! Hyvä Suomi!

Samat fiilikset. Jotenkin hänen kuolema pysäytti. Kun katselee kaikkia haastatteluja ja ohjelmia viime vuosilta, näkee miten Matti oli vihdoin sinut itsensä kanssa. Ympärillä olevista ihmisistä oli valikoitunut jyvät akanoista. Vihdoin ne parhaimmat ympärillä, eikä enää siipeilijöitä.

Matille olisin suonut vielä vuosikymmeniä lisää eloa. Mutta niin elämä on arvaamatonta. Tulee mieleen muistoteksti vaarini kuolinilmoituksesta:

”Emme nähneet

kun silmäsi suljit,

emme jäähyväisiä

lausua voineet.

On lähdön hetki salainen,

vain Luoja yksin tietää sen.”

Vierailija
392/411 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lepää rauhassa Matti!

Kauniisti sanottu! Matilla olisi ollut paljon annettavaa valmennuspuolellakin, puhumattakaan huoltajan hommista. "Pikkuisen" paremmalla itsetunnolla varustetu aikalainen on käynyt pätmässä useammankin maan mäkijohdossa vaikkei kovin kummoinen hyppääjä ollut itse ikinä,

Niinpä. Matti oli kyllä aivan uskomaton. Ajatelkaa nyt Calgaryakin! Koko potti kotiin, 3 olympiakultaa. Huikea urheilu-ura. Onneksi palkittiin Elämänura-palkinnolla vuoden 2013 urheilugaalassa. Sen hän todellakin ansaitsi.

Vierailija
393/411 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matti oli mun ensimmäinen ihastus. Ymmärsin sen nyt, kun tässä on kuollut viime aikoina näyttelijöitä ja muusikoita, joita ystävättäret on kehuneet ensi-ihastuksikseen tai jopa rakkauksikseen.  Mä ihastuin Mattiin, hentoon, hauraaseen, ihanaan nuorukaiseen, joka oli yhdessä hetkessä niin vahva ja voittamaton ja toisessa hetkessä arka ja ujo. Kauniskasvoinen kerubi, pehmeä-ääninen hauras ja hento, samalla niin ylivoimainen ja itsevarma.

Mulla on yksi valokuva, mustavalkokuva, johon sain nimmarinkin. Kauhtunut ja rispaantunut, mutta rakas ja tärkeä. Masa, kiitos, kiitos kun olit ja eheytit kansaa, kiitos kun loit yhteenkuuluvuutta ja yhteishenkeä.

Olet aina sydämessäni! 

Vierailija
394/411 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lepää rauhassa Matti!

Niinpä. Matti oli kyllä aivan uskomaton. Ajatelkaa nyt Calgaryakin! Koko potti kotiin, 3 olympiakultaa. Huikea urheilu-ura. Onneksi palkittiin Elämänura-palkinnolla vuoden 2013 urheilugaalassa. Sen hän todellakin ansaitsi.

Onneksi sai nauttia edes tästä palkinnosta vielä eläessään!

Vierailija
395/411 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

❤️

Vierailija
396/411 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuunnelkaa biisi:

Yksi totuus - Suomi ft. Matti Nykänen

Vierailija
397/411 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Suomi,

minkä takia näitä huippulahjakkuuksia ei osata tukea millään lailla,

miksi siellä on aina joukko herajohtajia, jotka menee kaiken eli urheilijoiden edelle????

Vierailija
398/411 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matti Nykänen!!!!!!!!!

Matti Nykäsen ei todellakaan pitäisi nyt olla kuollut

ja kun on niin ihan varmasti on valtion syytä maksaa viulut.

Kaikki kunnia otetaan ja omitaan kyllä ja niillä leuhotetaan,

mutta mitään vastuuta ei tunneta mistään.

Häpeä Suomen valtio, että näin vähän legendallesi annoit.299

Vierailija
399/411 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.ruutu.fi/video/2874127

”Kausi 1. Jakso 2/10. Sankarin paluu. Ville Haapasalo vie mäkilegenda Matti Nykäsen Sarajevon olympiamaisemiin. Matin tunteet nousevat pintaan mäkimontussa, jossa hän ei ole käynyt yli 30 vuoteen. Nostalgiaa huokuvien muistojen lisäksi Matti kertoo suhteestaan musiikkiin, mediaan sekä perheeseen. Kotimainen matkailuohjelma.”

Vierailija
400/411 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.ruutu.fi/video/2874127

”Kausi 1. Jakso 2/10. Sankarin paluu. Ville Haapasalo vie mäkilegenda Matti Nykäsen Sarajevon olympiamaisemiin. Matin tunteet nousevat pintaan mäkimontussa, jossa hän ei ole käynyt yli 30 vuoteen. Nostalgiaa huokuvien muistojen lisäksi Matti kertoo suhteestaan musiikkiin, mediaan sekä perheeseen. Kotimainen matkailuohjelma.”

Tää on yksi parhaista Nykäs -ohjelmista. Matti oli niin aidosti onnellinen ja innoissaan. Oli jopa yllättynyt, kun paikalliset tunnistivat ja halusivat samaan kuvaan, Matti ei vissiin koskaan tajunnut, kuinka kova nimi oli maailmalla. Ohjelman lopussa Matti kertoo hieman viime aikojen apeista olotiloistaan ja kiittää Haapasaloa: tällaisia reissuja meikäläinen tarvitsee lisää. Pidettiin hauskaa, muisteltiin menneitä, ei riekuttu ympäripäissään ja tekaistu kohulööppejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä