Voisitko pariutua ja perustaa perheen diabeetikon kanssa?
Sain diagnoosin diabeteksesta ja en ole vielä kertonut miehelle koska mies on työmatkalla. Mies on sanonut ettei voisi koskaan seurustella sairaan naisen kanssa tai perustaa perhettä. Masennuin diagnoosista ja suunnittelimme miehen kanssa häitä mutta erohan tässä tulee kun en pysty synnyttämään tervettä lasta. :( Elämä on h*lvetin epäreilua joten terveet nauttikaa vielä kun voitte. En käsitä miksi sairastuin kun sukuni on terve eikä tähän perkele vie ole parannuskeinoa. :(
Kommentit (31)
Mun puoliso pariutui ja perusti perheen. Sairastuin 19-vuotiaana 1.tyypin diabetekseen. Terve tyttö syntyi keväällä rv 39 + 3, 49cm 3300g. Järjettömän työn se verensokerin hallinta vaati.
Enpä olisi tajunnut edes epäröidä.
M30
Tietysti voisin. Diabeteshan on tavallinen ja yleinen tauti, mutta vaatii hyvän hoidon. Ei se ole este perheen perustamisellekaan, mutta varmasti vaatii tarkempaa seurantaa raskauden aikana. Eiköhän mies halua olla sinun tukenasi. Jos ei halua, niin sellaisen kanssa ei kannata tuhlata aikaansa.
Sun äijäs tässä nyt on sairas jos joku. Mies ei voisi seurustella sairaan naisen kanssa? Luetteliko hän kaikki sairaudet, jotka eväävät pääsyn hänen puolisokseen?
Vierailija kirjoitti:
Onhan tää provo, onhan.
Minut diagnosoinut lääkäri ei provoillut joten en minäkään provoile. Sairaalasta suosittelivat terapiaa tarvittaessa ja tutustumista toisiin diabeetikoihin mutta en tunne yhtäkään sairasta vaikka diabetes on todella yleinen sairaus. :(
Vierailija kirjoitti:
Sun äijäs tässä nyt on sairas jos joku. Mies ei voisi seurustella sairaan naisen kanssa? Luetteliko hän kaikki sairaudet, jotka eväävät pääsyn hänen puolisokseen?
Mies sanoi jyrkästi ettei koskaan seurustele vakavasti sairaan naisen kanssa, koska sairaudesta on pelkästään haittaa. Miehen mielestä sairasta naista voi panna mutta muuhun sairas naikkonen ei kelpaa. :(
siis sairastuitko 1 tyypin diabetekseen vai 2 tyypin diabetekseen?
Vierailija kirjoitti:
1 tyypin diabetekseen
Olen perustanut perheen diabeetikon kanssa ja meillä on onnellinen perhe-elämä. Jos diabetestä hoitaa hyvin niin voi elää ihan normaalia elämää.
Vierailija kirjoitti:
Jos ap olisi todellinen, hän olisi jo avauksessaan kertonut sen.
Ykkönen vai kakkonen?
Meillä perheessä molemnat. Joku saa tyttärestä upean älykkään vaimon sairaudesta huolimatta. Hoituu huomaamatta eikä esim kotoinen ruokavalio ole muuttunut miksikään sillä olemme aina syöneet hyvää kotiruokaa.
Mies sai sukurasitteena ja nuoruusajan huonoilla ruokavalinnoilla 2. db:n ennen meidän tapaamistamme. Tämä on vielä vähemmän ongelma sillä tästä voi parantua. Paino alas ja höttöhiilarit limut yms pois, mies onnistui 4 kuukaudessa pudottamaan 17 kiloa. Lääkkeitä ei ole sen jälkeen tarvittu
Mulla on ollu lapsesta asti diabetes ja kyllähän se melko raskas sairaus on . Olen sairastanut myös aknen ja koin sen paljon pahemmaksi 😂 Miehiä ei ole ikinä näkynyt. Sitä en osaa sanoa onko sairaus syynä mutta moni tuntemani diabeetikko seurustelee.
N22
Voisin, jos en muuta saisi. Miesdiabeetikko ei ole ehkä yhtä iso riski lapselle. Naisdiabeetikon (tai muunkaan vakavaa sairautta sairastavan) kanssa en mielelläni lisääntyisi, jos vaihtoehtona on terve. Jokainen varmasti haluaa lapsestaan mahdollisimman terveen.
Jos muuta ei olisi tarjolla. Mielummin valitsisin terveen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tää provo, onhan.
Minut diagnosoinut lääkäri ei provoillut joten en minäkään provoile. Sairaalasta suosittelivat terapiaa tarvittaessa ja tutustumista toisiin diabeetikoihin mutta en tunne yhtäkään sairasta vaikka diabetes on todella yleinen sairaus. :(
Terapiaa? Siis vertaistuen ymmärrän, mutta mihin tuossa sitä terapiaa tarvitaan?
Ymmärtäisin nuppinikkarin tarpeen ehkä paremmin jos sairaus johtaa kuolemaan tai oireet on vaikeita ja näkyviä.
Mä taas olen perheeni jo perustanut aikaa sitten, nuorena ja terveenä, sen jälkeen molemmat sairastuivat. Itse keräilen sisätauteja, mies hengityselin- ja tulesongelmia. Lapsi on nuori aikuinen ja tutkitusti toistaiseksi terve. Terveiden maailma on kyllä ihan toisenlainen, en nykyiselläni lähtisi enää sellaisen matkaan, jos jäisin yksin.
Kyllä pystyt synnyttämään terveen lapsen. tsemppiä! Ei ole vielä parannuskeinoa, mutta kaikki muu on parantunut diabeteksen hoidossa ja mistä sitä tulevaisuudesta tietää?