Teinen vanhemmat - miten te jaksatte?
Mulla rupeaa voimat loppumaan, murrosikää on nyt podettu neljättä vuotta. Ja taas tuli p***aa niskaan, olin panostanut yhteen juttuun teinin omasta pyynnöstä ja lopputulos oli t a a s, että äiti on p***a, kaverit per**stä ja koko juttu ihan anuksesta. Olen näitten vuosien aikana vanhentunut ja rumentunut rutkasti kun tätä negatiivista juttua tulee koko ajan.
Meillä keskustellaan, vietetään aikaa yhdessä, leivotaan ja tehdään ruokaa. Matkustellaan. Hankitaan vermeet ja puhelimet mutta kohtuudella ja yhteisymmärryksessä. Ja ymmärrän kyllä murrosikää ja mielialan kuohahteluja mutta kun loppua ei näy. Loppuuko tämä ikinä?!?
Kommentit (23)
Se että haukkuu paskaksi ei ole murrosiän piikkiin menevää enää, kyllä käytöstavat pitää olla.
En tiedä, kai se viimeistään sitten loppuu, kun muuttavat omilleen, en tiedä...sorry, ei ollut apuja tästä äidistä.
T. 15v (kohta 16v) ja 17v (tänävuonna maagiset 18v täyteen) äiti.
Mulla on ihana teinipoika. Keittelee mulle kahvia, osaa tehdä ruokaa, hoitaa mun koneen virussuojauksen...
Samassa veneessä ollaan ap. Tähän veneeseen mahtuu vielä muistisairautta potevat ikääntyneet vanhemmat, jotka tarvitsevat apuasi kuin viisivuotiaat ja oma, erittäin haastava työ. Joskus tuntuu, että otan lopputilin kaikesta. Olen vanhentunut ja muuttunut äkäiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Se että haukkuu paskaksi ei ole murrosiän piikkiin menevää enää, kyllä käytöstavat pitää olla.
Ap selventää; teini ei käytä noita sanoja joita käytin tekstissäni mutta antaa ymmärtää rivien välissä että asia on näin. Hän on verbaalisesti lahjakas joten osaa ilmaista hyvinkin kaunopuheisesti kuinka äiti on huono - tässäkin asiassa.
Hyvin raskasta on välillä.
T kahden teinin äiti
Vierailija kirjoitti:
Samassa veneessä ollaan ap. Tähän veneeseen mahtuu vielä muistisairautta potevat ikääntyneet vanhemmat, jotka tarvitsevat apuasi kuin viisivuotiaat ja oma, erittäin haastava työ. Joskus tuntuu, että otan lopputilin kaikesta. Olen vanhentunut ja muuttunut äkäiseksi.
Kiitos viestistäsi, samoin itsekin olen ajatellut totaalista irtiottoa. Minullakin on ”rasitteena” vanhat vanhemmat, tosin ei vielä muistisairautta. Voimia sinulle kuin minullekin !
Ps. Tuolle yhdelle vielä - teini on erittäin hyväkäytöksinen... kodin ulkopuolella. Koulu sujuu hyvin ja harrastukset ovat mieluisia ja kokee niissä onnistumisia. Vapaa-aikaa on riittävästi ja kavereita on. Mutta äidin niskaan kaadetaan koko maailmantuska ja epävarmuudet raadollisesti.
Vierailija kirjoitti:
T kahden teinin äiti
En tiedä. Työpäivä matkoineen 10-11h päivästä riippuen. Vanha äiti, osittain avustettava. Nuorten kuskaamista harrastuksiin.
Pyykit, ruuat, tiskit ja siivoukset ym. Pakollinen.
Äkäinen ja aina väsynyt olen arkisin. Viikonloppuihin kasaantuu paljon kotityötä jota pakosti rästiintyy viikolta.
T. 3 teinin äiti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos viestistäsi, samoin itsekin olen ajatellut totaalista irtiottoa. Minullakin on ”rasitteena” vanhat vanhemmat, tosin ei vielä muistisairautta. Voimia sinulle kuin minullekin !
Ps. Tuolle yhdelle vielä - teini on erittäin hyväkäytöksinen... kodin ulkopuolella. Koulu sujuu hyvin ja harrastukset ovat mieluisia ja kokee niissä onnistumisia. Vapaa-aikaa on riittävästi ja kavereita on. Mutta äidin niskaan kaadetaan koko maailmantuska ja epävarmuudet raadollisesti.
Jahas, ei ole tarkoitus tulla kilpailemaan, mutta ajattele silti, lisää tuohon sun tapaukseen huonokäytöksinen teini, jolla koulu ei todellakaan suju, mt-ongelmat täysillä mukana, teinillä ei irl-kavereita, kun niin pahasti kiusattu, pelaisi kaiken vapaa-aikansa, ja jopa kouluaikansa jne... Ja kyllä, mun niskaan kaatuu kaikki, ja pienetkin hermostumiset tuodaan minulle julki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T kahden teinin äiti
En tiedä. Työpäivä matkoineen 10-11h päivästä riippuen. Vanha äiti, osittain avustettava. Nuorten kuskaamista harrastuksiin.
Pyykit, ruuat, tiskit ja siivoukset ym. Pakollinen.Äkäinen ja aina väsynyt olen arkisin. Viikonloppuihin kasaantuu paljon kotityötä jota pakosti rästiintyy viikolta.
T. 3 teinin äiti
Ahaa. Tää olikin kilpailu.
T kahden teinin äiti
Loppuu. Lupaan. Meillä on add-nuori, ikävuodet 12-16 raskaita ja 15-16 aivan hirveitä. Loppujen lopuksi laantui yhtä äkkiä kuin tulikin, ja jostakin sieltä myrskyistä kuoriutui noin 17 vuoden kohdalla aurinkoinen ja elämäänsä tyytyväinen nuori, joka on kyllä ihan erilainen kuin se umpipuupäinen ja arvaamaton teiniperkele johon ei saanut kontaktia. Vähän ollaan reissussa rähjäännytty, mutta nykyään onnellisempia kuin koskaan, nyt tiedän miksi ;).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T kahden teinin äiti
Pyykit, ruuat, tiskit ja siivoukset ym. Pakollinen.Äkäinen ja aina väsynyt olen arkisin. Viikonloppuihin kasaantuu paljon kotityötä jota pakosti rästiintyy viikolta.
T. 3 teinin äiti
T kahden teinin äiti
Jos alat kilpailemaan lapsiluvulla niin siitä vaan. Kerroin elämästäni niinkuin se on.
T. Se kolmen teinin mutsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T kahden teinin äiti
T. 3 teinin äiti
T kahden teinin äiti
Jos alat kilpailemaan lapsiluvulla niin siitä vaan. Kerroin elämästäni niinkuin se on.
Ei täällä saa kertoa kun joku jo vetää porot nokkaan😂
Hyvin jaksan. Pieniä haasteita vain. Pojat 18v, 16v ja 13 v.
Lentäisi ulos minun kodista jos ei ole kunnioitusta minua kohtaan. Minähän se maksan vaatteet, ruuan, elektroniikan, kaikki.
Ihan ok, tai en jaksa stressata. Viettää kyllä paljon aikaa tietokoneella, eikä tee mitään kotitöitä muuta kuin pyydettäessä ja hyvin nihkeästi sittenkin. Oma huoneensa täysi kaaos. Mutta olkoon, kun ei mitään isoja ongelmia ole.
Voimia teille teinien äidit <3 Voin vakuuttaa, että jo 10 vuoden päästä muistelette lämmöllä sitä aikaa, jolloin elämässä oli elämän makua, energiaa, väriä, ääntä ja voimakkaita tunteita.
Vierailija kirjoitti:
Voimia teille teinien äidit <3 Voin vakuuttaa, että jo 10 vuoden päästä muistelette lämmöllä sitä aikaa, jolloin elämässä oli elämän makua, energiaa, väriä, ääntä ja voimakkaita tunteita.
Ja jatkuva huoli..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T kahden teinin äiti
T. 3 teinin äiti
T kahden teinin äiti
Minähän en alkanut kilpailla yhtään millään. Sinä aloit. Hyvin lapsellista.
T. Kahden teinin äiti
En tiedä. 17-vuotiaani on välillä mulle turhaan kamalan kiukkuinen.