Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nänni on kutiseva, kuiva ja erittää jotain nestettä. APUA!

Vierailija
17.02.2019 |

Niin, otsikossa se jo tulikin. Vajaan viikon verran kestänyt ja toinen nänni on normaali. Mun rinnat on niin kyhmyräiset etten osaa sanoa, onko niissä tapahtunut muutoksia. Pari vuotta sitten kävin tuon kyhmyräisyyden takia lääkärissä ja ei löytynyt mitään poikkeavaa, maitorauhaset on vaan niin kummallisen muotoiset tms että se johtuu siitä. Mutta parissa vuodessa tietysti ehtii tapahtua paljon ja nyt pelottaa kauheasti että mitä jos se onkin syöpä? Mulla on ollut myös parina edellisenä yönä voimakasta särkyä alaselässä ja jaloissa, ei varmaan liity tähän mutta kunhan mainitsen..Ja olen 25-vuotias.

Soitan huomenna terveyskeskukseen.

Onko teillä ollut vastaavaa?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo asia kannattaa tarkistaa.  Olet onneksi vielä nuori, niin epätodennäköisempää että olisi jotakin vakavampaa kyseessä. Onko teillä suvussa rintasyöpää? Kävitkö ultrassa vai mammografiassa, onko sinulla siis mastopaattiset rinnat?

Särkeekö rintaa? Onko sulla kuumetta? Voisiko olla jokin tulehdus? Oletko imettänyt?

Vierailija
2/21 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla kuivaa välilläl toisessa nännipihassa pieni alue ja se kutisee. Nännistä painaessa mulla on esikoisen jälkeen tullut "maitoa", eli muutama tippa sellaista kellertävämpää rasvaista esimaitoa mitä lie..  vaikka lapsi on jo 4 v ja lopetin imetyksen hänen ollessa 8 kk.. en kyllä ole lääkärissä käynyt..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo asia kannattaa tarkistaa.  Olet onneksi vielä nuori, niin epätodennäköisempää että olisi jotakin vakavampaa kyseessä. Onko teillä suvussa rintasyöpää? Kävitkö ultrassa vai mammografiassa, onko sinulla siis mastopaattiset rinnat?

Särkeekö rintaa? Onko sulla kuumetta? Voisiko olla jokin tulehdus? Oletko imettänyt?

Äidin puolella on ollut rintasyöpää. Luulin että mulla ois se mastopatia tmv ja niin luuli kaksi lääkäriäkin, kunnes katsottiin ultralla eikä siellä sitten ollutkaan kyhmyjä. Maitorauhanen oli vaan niin oudon muotoinen tai jotain että se vaikuttaa tunnusteltaessa kyhmyräiseltä vaikkei se olekaan. Tai niin mä sen ymmärsin. Ilmeisesti aika harvinaista tällainen.

Ei särje rintaa. Välillä ne on aika arat, mutta riippuu kai kuukautiskierron vaiheesta. Ei ole kuumetta enkä ole imettänyt. 

Vierailija
4/21 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äidin puolella on ollut rintasyöpää. Luulin että mulla ois se mastopatia tmv ja niin luuli kaksi lääkäriäkin, kunnes katsottiin ultralla eikä siellä sitten ollutkaan kyhmyjä. Maitorauhanen oli vaan niin oudon muotoinen tai jotain että se vaikuttaa tunnusteltaessa kyhmyräiseltä vaikkei se olekaan. Tai niin mä sen ymmärsin. Ilmeisesti aika harvinaista tällainen.

Ei särje rintaa. Välillä ne on aika arat, mutta riippuu kai kuukautiskierron vaiheesta. Ei ole kuumetta enkä ole imettänyt. 

Ok, ehkä erite voi johtua tuosta erilaisesta maitorauhasesta.. Ehdottomasti kuitenkin lääkäriin.

Millaista se erite on? Voisiko olla märkivää kudosnestettä ihottuman takia? Eli iho rikki ja sen takia kesii.. Vai tuleeko se erite ihan sieltä maitotiehyeistä? 

Vierailija
5/21 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, ehkä erite voi johtua tuosta erilaisesta maitorauhasesta.. Ehdottomasti kuitenkin lääkäriin.

Millaista se erite on? Voisiko olla märkivää kudosnestettä ihottuman takia? Eli iho rikki ja sen takia kesii.. Vai tuleeko se erite ihan sieltä maitotiehyeistä? 

Nyt kun katsoin tarkemmin niin näyttää mädältä. Ja näyttää siltä että sitä tulisi siitä nännin alaosasta eli ei maitotiehyeestä. 

-ap

Vierailija
6/21 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti pitää tarkistuttaa. Etenkin kun vain toinen rinta. Itse kiiruhdin aikoinani tutkimuksiin, kun molemmat nännini ykskaks ärtyivät ja vuosivat visvaa tms. Kävi ilmi että olikin atopiani mikä poikkeuksellisesti risoi nännejä. Myös jokin pesuaine millä rintsikoita pesin. Älä murehdi liikaa, mutta ota yhteys lääkäriin.

Vierailija
7/21 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla märkärupi?

Vierailija
8/21 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta kudosnesteestä voi olla kyse, jos iho on rikki. Minulla kudosneste kuivuessaan liimaa rinnan kiinni rintaliiveihin, jolloin sen irti repäiseminen on kivuliasta.

Vierailija
9/21 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on nännipihassa eikä itse nännin päässä, niin todennäköisesti vaan jotain ihottumaa.

Vierailija
10/21 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on atooppinen iho ja nännit saa välillä myös osuutensa siitä. Tällöin niitä kutittaa ja kun raavin, niin aukeavat ja ne vuotaa sellaista kellertävää nestettä. Kortisonivoide auttaa kutinaan ja iho pääsee parantumaan.

Vierailija
11/21 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut muutaman kerran samanlaista. Olen vain puristanut sitten kunnolla ja mätää on tullut enemmänkin, ihan kuin finni olisi ollut nännissä ihottuman alla. Päälle olen pesun jälkeen laittanut sibicortia ja nänni on parantunut. 

Vierailija
12/21 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi atopikko jolla aivan samanlaista vaivaa ollut aikoinaan. Meni lyhyellä kortisoni -kuurilla ohi.

Vierailija
13/21 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä taas hei. Kiitos kaikille vastauksista. Kuten moni muukin täällä, sain tuohon vaivaan ohjeeksi käyttää kortisonivoidetta muutaman päivän ajan. Kutina hellitti ja nänni näytti parantuneelta, mutta pari päivää voiteen lopettamisesta huomasin, että edelleen kutiaa. Aloitin uudelleen sen voiteen käytön ja käytin noin viikon verran. Taas vaikutti parantuneelta eikä kutissut ollenkaan. Nyt on mennyt neljä päivää siitä, kun lopetin voiteen käytön ja kutina vaan jatkuu! Ei tosin yhtä pahasti kuin ennen, päivällä se ei juurikaan häiritse mutta yöllä tekisi mieli raapia ja varmaan raavinkin unissani kun nänni on taas kuivunut. Kutina ei ole jatkuvaa, vaan sellaista että välillä aina kutisee pahasti ja sitten taas loppuu. Mitähän tämä oikein on, pitäisikö vielä olla yhteydessä lääkäriin vai yrittää vaan sietää sitä? 

Kai mulla muutenkin on atooppinen iho, nyt talvella tuntuu että vähän joka paikkaa kutisee ja kasvoissakin on ollut paha ihottuma.. Mutta vähän nyt jännittää että jos tässä onkin kyse jostain vakavammasta :(

Vierailija
14/21 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kuvauksessa, voi olla syöpä. 

Vierailija
15/21 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh nyt on lääkärille aika varattuna, mutta maanantaihin asti pitää odottaa. Ugh. 

- ap

Vierailija
16/21 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin viipymättä.

Vierailija
17/21 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh nyt on lääkärille aika varattuna, mutta maanantaihin asti pitää odottaa. Ugh. 

- ap

Hienoa että sait ajan! 👍

Vierailija
18/21 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaa sitä, se rauhoittuu. Olen itse 60 v., vasenta nänniäni olen rasvannut 45 v. Välillä kortisonivoiteella, välillä ihan perusvoiteella. Älä lopeta rasvausta koskaan. Siitä se taas innostuu, kuivuudesta.

Vierailija
19/21 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä aloittajan tilanne on? Mikä oli syynä tälle? Itselläni on vähän samanlaista ja pelkään, että kyseessä on jotain vakavampaa. Lääkäri määräsi voidetta viikoksi ja jos ei auta, niin uudelleen lääkäriin ja koepalan ottoon.

Vierailija
20/21 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme