My Heritage paljonko suomiprosenttinne?
Eli paljonko löytyy suomalaisuutta ja pitääkö se paikkansa kohdallanne?
Itse olen 60%, vaikka tietääkseni olen yllä ihan 100% suomalainen. Loput menee kohdallani sekalaisesti ympäri eurooppaa.
Kommentit (24)
Eihän suomalaiset ole mikään alkuperäiskansa vaan tullut tänne muualta, kuten toki alkuperäiskansatkin on tulleet jostain muualta yleensä, vain ne jotka ovat pysyneet ihmisen alkukodon tuntumassa on 100% sieltä.
Tänne on alunperin porukkaa tullut idästä ja etelästä, eli niiden geenejä meillä on kaikilla.
Kaipa porukka tajuaa että kaikki noi näytteet menee johonkin amerikkalaisiin dna-kantoihin eikä teillä ole mitään sananvaltaa siihen missä se tieto on tai miten sitä käytetään tulevaisuudessa koska ette ole amerikkalaisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ymmärrä perimästä ja historiasta mitään, voi tulla shokkina, että on 100% suomalaisen sijaan muitakin kansalaisuuksia omassa DNA:ssa. Esimerkiksi 1700-luvulla tulvi paljon nykyisen Saksan alueelta kauppiaita ym väestöä Suomeen asumaan. Kauppiaat ovat olleet tuolloin liikkuvaista sorttia, joten ei pidä ihmetellä, jos tämä näkyy jälkeläisten DNA:ssa.
tai suomenruotsaöaiset joista monet kuvittelee olevansa ruotsalaisia... mutta kun totuus onkin toisena tai kolmanteja syntyneitä ranskiksia, skotteja, saksalaisia jne jotka meni sotimaan ruotsin armeijassa ja saivat palkaksi maata irtäruotsissa. Sitten jotain paikallisia upseerijälkeläisten tyttäriä tai okunen koulutettu ja siten valtakunnan kieltä puhuvan tytär ja yhteinen kieli on nimenomaan armeijan kieli ja sivistyskieli jolla saattoi kouluttautua ja siten olla muuta kuin maaorja.
Mitä ihmettä höpiset? Minulla on prosentit n.60 suomalainen ja 40 skandinaavi. Toisen vanhemman puolen suku suomenruotsalaisia. Yllätys oli että miehen prosentit n. 65 suomalainen ja 35 skandinaavi vaikka ihan umpisuomalaisia ovat.
Siis oletko oikeasti noin yksinkertainen, vai näytteletkö?
Ihminen saa puolet perimästään isältä, puolet äidiltä. Tämä testi testaa JUURI SINUN Dna:si, ei siis minkään ison ryhmän. Jos sinun ikiomasta perimästä puolet on muuta kuin suomalaista, olet silloin saanut sen puolikkaan vanhemmiltasi, et miltään ihmisryhmältä :D Olet voinut saada sen 50% kokonaan isältäsi, tai vaikka osan isältästi ja osan äidiltäsi.
Nämä etniset pitoisuudet laimenee aika nopeasti sukupolvelta toiselle, esim omassa tuttavapiirissä isällä oli vielä 8% venäläisyyttä, mutta tytär olikin jo 99% suomalainen. Mitä isompi prosentti, sen lähempää tämä perimä sinuun tulee. Parin prosentin tulokset menee jo niin pitkälle, ettei niistä voi vetää mitään johtopäätöksiä.