Oletko päässyt eroon miliumeista
Nyt alkaa mennä hermot. Miliumit silmien ympärillä, nuo sitkeät kiusankappaleet. Toiset sanoo että silmänympärykset tarvitsevat enemmän kosteutusta, jotta niitä ei tule. Ja sitten sanotaan myös että juuri rasva ne aiheuttaa. Kukaan kosmetologikaan ei osaa auttaa. Vinkkejä, apua? Tuntuu että ne vaan lisääntyy mitä enemmän ikää tulee.
Kommentit (21)
Puhkaise varovasti neulalla mutta älä purista mitään ulos. Osa niistä kuivuu ja irtoaa itsekseen parissa viikossa ja osa jää ennalleen. Sitten toistat saman käsittelyn jonkun ajan päästä ja taas tarpeen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ongelmaa, mutten kyllä lutraakaan rasvojen kanssa...
Ehkäpä se johtuu juurikin siitä, että ne huokoset on tupattu tukkoon kaikenmaailman rasvoilla.
Itse kosteutan suihkun jälkeen kostealle iholle suoraan PIENEN MÄÄRÄN kosteusvoidetta. Naaman putsaan meikeistä liinoilla, ja sen jälkeen en taaskaan erikseen lutraa rasvan kanssa. Kerran viikossa kuorinta ja sen jälkeen vain tehotipat.
Ei ole milliumin milliumia.
Ne naamanputsausliinat on ihan superhyviä. Miselli vettä laitan vähän vielä siihen liinaan ja yhteen kulmaan silmämeikin putsausaineen.
Siinä se.
Niin, mikä oli pointti.
Rasva ja kosteus ihossa on eri asia. Itse pääsin eroon koreakosmetiikan aloituksen jälkeen. Syynä varmaan aha/bha-pitoiset ja kosteuttavat hoitotuotteet.
Vierailija kirjoitti:
Puhkaise varovasti neulalla mutta älä purista mitään ulos. Osa niistä kuivuu ja irtoaa itsekseen parissa viikossa ja osa jää ennalleen. Sitten toistat saman käsittelyn jonkun ajan päästä ja taas tarpeen mukaan.
Lähinnä mietin että kuinka näitä voi estää / ennaltaehkäistä kun niitä saattaa tulla kymmeniä silmien ympärille, osa niin pieniä/matalia että ei saa edes puhkaistus mutta esteettinen haitta on suuri, ja ne palaavat aina
Vierailija kirjoitti:
Onpa hieno neuvo.
Anna kuivaa itsekseen.
Kyllä se kosmetologi poistaa ne eikä jätä kuivumaan.
Ennaltaehkäisy olis kyllä parempi kuin ruveta repimään niitä jatkuvasti auki...
Vierailija kirjoitti:
Rasva ja kosteus ihossa on eri asia. Itse pääsin eroon koreakosmetiikan aloituksen jälkeen. Syynä varmaan aha/bha-pitoiset ja kosteuttavat hoitotuotteet.
Onko näissä siis öljyttömiä kosteustuotteita ?
Olin toissa kesänä Joensuussa pari viikkoa ja noin viikon jälkeen huomasin miliumien kadonneen. Aamulla katsoin peiliin hampaita pestessä ja ihmettelin miten näytän jotenkin paremmalta kuin ennen, lopuksi hoksasin valkoisten pallojen kadonneen silmien alapuolelta. Kaikki käyttämäni kosmetiikka oli samaa, ruoka oli samaa, join yhtä vähän kuin ennenkin... Melko pian kotiin Vantaalle palattuani miliumitkin palasivat. Epäilen siis syyksi vettä (iholle päätyvää, en juotua).
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä mietin että kuinka näitä voi estää / ennaltaehkäistä kun niitä saattaa tulla kymmeniä silmien ympärille, osa niin pieniä/matalia että ei saa edes puhkaistus mutta esteettinen haitta on suuri, ja ne palaavat aina
Painat neulalla kohtisuoraan miliumin päältä hyvin varovasti niin että neulan terävä kärki uppoaa sen pinnan läpi. Ei tarvitse sen enempää lävistää sitä. Silmien lähellä pitää ehkä vetää ihoa vähän sivulle ettei silmät ole vaarassa. Kerran vahingossa puhkaisin jonkun ihonalaisen verisuonen ja siitä tuli verenpurkauma ihon alle, mutta se onneksi parani itsekseen parissa viikossa.
Olen huomannut että tällä menetelmällä poistettujen tilalle ei niin helposti kasvakaan uutta miliumia verrattuna puristamalla poistettuihin.
+45v iässä niitä alkoi mulle jonkin verran tulemaan, ärsyttäviä kyllä ovat, puristan ne pois, kun ovat kypsiä. Veikkaan perinnölliseksi, sillä isälläni on myös näitä ollut, nuorena ei hänelläkään.
Ne lähtee hapolla itsekseen, ihan jo viikon käsittelyllä.
Kokeile esim. the ordinaryn mantelihappoa, tai vaikka cosrx white head happoa.
Älä purista niitä!
Vierailija kirjoitti:
Olin toissa kesänä Joensuussa pari viikkoa ja noin viikon jälkeen huomasin miliumien kadonneen. Aamulla katsoin peiliin hampaita pestessä ja ihmettelin miten näytän jotenkin paremmalta kuin ennen, lopuksi hoksasin valkoisten pallojen kadonneen silmien alapuolelta. Kaikki käyttämäni kosmetiikka oli samaa, ruoka oli samaa, join yhtä vähän kuin ennenkin... Melko pian kotiin Vantaalle palattuani miliumitkin palasivat. Epäilen siis syyksi vettä (iholle päätyvää, en juotua).
Oon asunu eri puolilla Suomea ja ulkomaillakin useamman vuoden mutta aina ollut tämä sama ongelma.
Yhden miliumin olen silmäkulmasta kaivanut neulalla ulos.
Pieni jälki jäi, joka parani melko nopeasti. Se ei koskaan palannut.
Mä olen myös tehnyt noiden ilmaantuessa vain niin, että olen rikkonut neulalla ihon pinnan, ja plupsauttanut ulos. Ei ole tullut samaan kohtaan koskaan enää uutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon asunu eri puolilla Suomea ja ulkomaillakin useamman vuoden mutta aina ollut tämä sama ongelma.
Näitäkin varmaan tulee ihmisille eri syistä. Tuo on tosiaan ainoa kokemus joka minulla on näistä eroon pääsemisestä. Happoja en tosin ole kokeillut ja se on nyt mietinnässä, ihoni on melko herkkä ja oikutteleva, siksi en ole uskaltanut vielä kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitäkin varmaan tulee ihmisille eri syistä. Tuo on tosiaan ainoa kokemus joka minulla on näistä eroon pääsemisestä. Happoja en tosin ole kokeillut ja se on nyt mietinnässä, ihoni on melko herkkä ja oikutteleva, siksi en ole uskaltanut vielä kokeilla.
Jos sun iho ei kestä happoja, niin kannattaa laittaa jotain kevyttäkin happoa esim. 5% mandelic acid vain paikallisesti sen miliumin päälle.
Yleisesti ottaen jatkuva hapoilla kuoriminen pitää ne kyllä poissa, ja esim. bha pitää mustapäätkin poissa nenästä ja pienentää pitkällä käytöllä ihohuokosia myös, jos mustapäät on ehtineet laajentaa ne.
Mullakin on niitä ollut aina. Siihen kuulu aikoja, kun olen meikannut joka päivä, käyttänyt runsaasti eri ihonhoitotuotteita ja käyttänyt vain paria ihonhoitotuotetta. Nykyään pesen vain vedellä, ja joskus harvoin laitan rasvaa. Miliumien määrä on aina vakio. Olen kyllä asunut aina Uudellamaalla, joten voisko tosiaan se vesi vaikuttaa?
Luin varmaan Iltalehdestä jutun noista. Itse pistänyt neulalla rikki ja kieputtanut pallon ulos. Ne ovat siis jotain kovettunutta keratiinia kai. Suositeltiin apteekista injektioneulaa, jolla tökitään niitä.
Ja että joku kosmetologi osaisi käsitellä ne.
Itsellä ei ole tullut takaisin. Juuri silmien läheisyydessä oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko näissä siis öljyttömiä kosteustuotteita ?
On, jos sellaisia haluaa
Siis johtuuko nää liian kuivasta ihosta?
Ei ole ongelmaa, mutten kyllä lutraakaan rasvojen kanssa...
Ehkäpä se johtuu juurikin siitä, että ne huokoset on tupattu tukkoon kaikenmaailman rasvoilla.
Itse kosteutan suihkun jälkeen kostealle iholle suoraan PIENEN MÄÄRÄN kosteusvoidetta. Naaman putsaan meikeistä liinoilla, ja sen jälkeen en taaskaan erikseen lutraa rasvan kanssa. Kerran viikossa kuorinta ja sen jälkeen vain tehotipat.
Ei ole milliumin milliumia.
Ne naamanputsausliinat on ihan superhyviä. Miselli vettä laitan vähän vielä siihen liinaan ja yhteen kulmaan silmämeikin putsausaineen.
Siinä se.