Palkankorotuspyynnöt kuulostaa aivan absurdille.
En voi käsittää, että voi vain marssia pomon luo ja pyytää lisää liksaa LOL!!
Palkka nousee sen mitä kvtes sanoo ja siinä se, itselläni kaikki kvtessin korotukset eli 2kpl on jo liksassa ja tällä n.2300€/kk bruttoliksalla olisi mentävä vielä seur 25v.
Että jooo.
Kommentit (6)
Tämä riippuu alasta. Jos olet sosiaalialalla tai kiinteistöhuollossa tuskin ylimääräistä korotusta saat vaikka kuinka kitiset.
Toisaalta jos olet esimerkiksi taloushallinnon alalla ja suoritat itsenäistä opiskelua, opettelet lainsäädäntöä ja ohjelmistoja keskivertoa ahkerammin niin varmasti palkka nousee. Itse olen kirjanpitäjä ja minulla on erityisosaamista jo jonkin verran sekä työkokemusta 5 vuotta takana jonka aikana palkka on noussut vähän päälle tonnin. Teen vapaa-ajalla opintoja ja olen avarakatseinen kaikelle uudelle. Työkaveri joka ollut alalla minua kymmenen vuotta pidempään tienaa sen TES:in minimin eli tonnin vähemmän kuin minä. Hän ei opiskele mitään itsenäisesti ja kammoaa sekä taistelee kynsinhampain vastaan kaikkea uutta. Joka asiassa häntä täytyy ohjata sillä mitään oma-aloitteisuutta ei löydy. Mielestäni tuollaiselle ei voi maksaakaan kuin sen TES:in minimin sillä hän itsekin tekee vain minimimäärän töitä palkkansa eteen.
Jos ei edes pyydä, niin harvoin saa.
Noinhan se menee julkisella puolella. Yksityisellä puolella on ihan eri asia. Siellä työntekijä pystyy omalla tuottavuudella vaikuttamaan palkkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Noinhan se menee julkisella puolella. Yksityisellä puolella on ihan eri asia. Siellä työntekijä pystyy omalla tuottavuudella vaikuttamaan palkkaansa.
No riippuu täysin siitä miten pihi pomo on ja kuinka härskisti haluaa hyötyä tunnollisesta työntekijästään vailla omantunnon tuskia että pitäisi palkitakin jotenkin. Näitähän pomoja piisaa, koska johtajaksi ei pääse ilman tiettyjä huonompia luonteenpiirteitä.
Niin yksityisellä puolella hieman eri tilanne kuin kunta. Meillä yksikön johtaja arvioi vuosittain ihan pyytämättä kaikkien työntekijöiden palkkoja (että ovat linjassaan) ja kyselee lähiesimiehiltä henkilön suoriutumisesta. Jos tarvetta on, palkankorotuksen saa pyytämättäkin, toki pyynnönkin voi esittää. Oma palkka on noussut n. 500 e/kk muutamassa vuodessa.
minä pyydän vuosittain. palkkani onkin noussut 339% vuosien varrella.