Mä olen kuulemma älykäs - enkä ole yhtään kiinnostunut "syvällisistä" keskusteluista
Omasta mielestäni ole vain matemaattisesti lahjakas ja herkkävaistoinen, en varsinaisesti älykäs. Jonkin verran on myös loogista päättelykykyä.
En pidä keskusteluista ylipäätään. Juttelen mieluummin ihan niitä näitä ja pinnallisia asioita, joskus. Tykkään kyllä käydä taidenäyttelyissä, teatterissa jne, mutta ei minua kiinnosta niistä keskustella. Kerran eräs omasta mielestään älykkö olisi halunnut puhua kanssani lasten neurologista ongelmista. Kun suvussa on niitä, niin hänen kirjasta lukemansa jutut lähinn ärsyttivät. Mieluummin juttelen aiheesta niiden tavisten kanssa, joita asia koskettaa itseään. Heillä on asiasta kuitenkin enemmän tietoa.
Kommentit (13)
Minä olen älykäs ja yksi sisaruksistani on aivan poikkeuksellisen älykäs, mutta sitä ei totisesti ole huomannut meidän keskinäisestä touhustamme koskaan. Penskoina teimme juuri yhtä älyttömiä temppuja kuin muutkin, eikä kenellekään varmasti tule mieleen nytkään ajatella, että nuo keski-ikäiset sisaruksetpa vaikuttavatkin älykkäiltä. Toinen meistä pystyy säkenöimään, toinenkin osaa olla syvällinen, mutta yleensä kumpaakaan ei huvita. :)
No ehkä sä olet älykäs ja pinnallinen, onhan noita. Jotkut tykkää keskusteluista ihmisten kanssa, jotku eivät. Ei siinä sen kummempaa. Sinun kannattaisi, ap, käydä läpi ajatuksen kanssa lastentarhan opetukset - jotka on tiivistettynä 'meitä on monelaisia'.
Saatat olla älykäs eli pystyt päättelemään asioita ja etsimään loogisia selityksiä ja kuviota asioille. Se ei tarkoita, että olisit kiinnostunut esimerkiksi filosofian pohdiskelusta tai lasten neurologisista ongelmista. Varmaan käytät älyäsi silloin, kun siitä on sinulle elämässäsi hyötyä. Samalla lailla kait jollain voi olla virheetön nuottikorva, mutta ei koe, että haluaisi opetella mitään instrumenttia.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen älykäs ja yksi sisaruksistani on aivan poikkeuksellisen älykäs, mutta sitä ei totisesti ole huomannut meidän keskinäisestä touhustamme koskaan. Penskoina teimme juuri yhtä älyttömiä temppuja kuin muutkin, eikä kenellekään varmasti tule mieleen nytkään ajatella, että nuo keski-ikäiset sisaruksetpa vaikuttavatkin älykkäiltä. Toinen meistä pystyy säkenöimään, toinenkin osaa olla syvällinen, mutta yleensä kumpaakaan ei huvita. :)
Älykkäät ihmiset eivät aina edes tee itselleen järkeviä elämänvalintoja!
Olen ihan samanlainen. Olen tunnettu nopeasti päättelykyvystä. Töissä minua kehutaan hyvin älykkääksi, koska ratkaisen nopeasti ongelmakohtia.
En kuitenkaan tunne itseäni älykkääksi, koska olen sosiaalisesti ei niin älykäs.
Ei voi olla älykäs jos ei ole syvällinen. Asioita ei voi edes ymmärtää ilman syvällistä pohdintaa ja tutkimista.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan samanlainen. Olen tunnettu nopeasti päättelykyvystä. Töissä minua kehutaan hyvin älykkääksi, koska ratkaisen nopeasti ongelmakohtia.
En kuitenkaan tunne itseäni älykkääksi, koska olen sosiaalisesti ei niin älykäs.
Uskotko, että pystyisitkö kehittymään sosiaalisesti älykkääksi, jos paneutuisit siihen? Onko syynä sosiaaliselle kyvyttömyydelle introvertti luonne vai joku muu?
Jos olet älykkäämpi kuin useimmat, niin monet eivät kai ole sinulle kovin antoisaa seuraa. Vai tykkäätkö olla älyllisesti heikompienkin seurassa?
Vierailija kirjoitti:
No kerroppa älykkö, mitä tarkoittaa toksinen maskuliinisuus?
Miksi kysyt asioita, joita pystyy kuka tahansa googlella selvittämään?
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla älykäs jos ei ole syvällinen. Asioita ei voi edes ymmärtää ilman syvällistä pohdintaa ja tutkimista.
Millä perusteella syvällinen pohdinta tai tutkiminen vaatii keskustelua? Näin kysyy ap.
Kirjoitin aika selkeästi, että minua pidetään älykkäänä, mutta en omasta mielestäni ole. Aika moni kuitenkin tulkitsi tämän toisin, miksi? Minulla on todella heikko yleistietokin asioista, jotka eivät itseäni kiinnosta.
Niiin se pitäääkin ollla etttä sama kuiin joku nukahtaaa esim television äääneen josta puuheesta ei saa selllcää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskotko, että pystyisitkö kehittymään sosiaalisesti älykkääksi, jos paneutuisit siihen? Onko syynä sosiaaliselle kyvyttömyydelle introvertti luonne vai joku muu?
Jos olet älykkäämpi kuin useimmat, niin monet eivät kai ole sinulle kovin antoisaa seuraa. Vai tykkäätkö olla älyllisesti heikompienkin seurassa?
Olen totaalisesti introvertti. Ja minua sanottu erikoiseksi tyypiksi töissä tarkoittaen olen huono sosiaalisissa taidoissa, mutta mulla kuitenkin leikkaa töiden puolesta.
Haluatko jonkun mitalin erikoisuudestasi?