Raudan puutettako?
Miten te huomasitte raudan puutteen? Siis aloitte epäillä sitä, ennenkuin kävitte verikokeessa.
Mä ollut aina liikunnallinen ja pirteä. Nyt monta kuukautta jo veto pois. Lumitöitä tehnyt ja sen jälkeen hirveä väsymys, pitää ottaa nokoset. Painokin noussut, kun ei liikunta jaksa kiinnostaa.
Töitä pitänyt vähentää, kun ei vaan jaksa...eikä kiinnostakaan.
Kuukautiset hyvin niukat, ei johdu niistä.
Kommentit (3)
Kun hb oli 70 ja varastorauta 5 olin kirjaimellisesti märkä rätti.
En jaksanut liikkua kuin esim. sohvalta keittiöön, silloin alkoi korvissa soida ja jalat mennä alta. Väsymys armoton, ei ruokahalua, kynnet mureni ja haurastui. Päänsärky. Huimaus. Ja mitä muuta en edes muista enää.
Muuten verikokeet täysin normaalit, vain tuo rauta oli todella alakantissa. Tutkittiin ja syöpähän se oli, kasvain söi rautavarastoja! Pääsin hoitoon ja sain rautatabletit, ei annettu infuusiona. Nyt olen kuin toinen ihminen, sairaus hyvässä tilassa ja energia taas palannut.
Väsymykseen voi olla monta syytä, ja jos se on häiritsevää kannattaa tutkituttaa iso verenkuva, ei pelkkä rauta.
Vierailija kirjoitti:
Kun hb oli 70 ja varastorauta 5 olin kirjaimellisesti märkä rätti.
En jaksanut liikkua kuin esim. sohvalta keittiöön, silloin alkoi korvissa soida ja jalat mennä alta. Väsymys armoton, ei ruokahalua, kynnet mureni ja haurastui. Päänsärky. Huimaus. Ja mitä muuta en edes muista enää.
Muuten verikokeet täysin normaalit, vain tuo rauta oli todella alakantissa. Tutkittiin ja syöpähän se oli, kasvain söi rautavarastoja! Pääsin hoitoon ja sain rautatabletit, ei annettu infuusiona. Nyt olen kuin toinen ihminen, sairaus hyvässä tilassa ja energia taas palannut.
Väsymykseen voi olla monta syytä, ja jos se on häiritsevää kannattaa tutkituttaa iso verenkuva, ei pelkkä rauta.
Mikä syöpä se oli ja miten se löytyi?
Entisellä miehellä oli lyijyn puutetta.