Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olihan se niin että parsakaalista syödään vaan varret

Aloitteleva vege
15.02.2019 |

Ja kukinto-osa roskiin? Leikkasin kukinnot pois ja heitin roskiin. Teinkö oikein?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä lienee provo, mutta itse asiassa ne molemmat voi syödä. Useimmat syö pelkäsätän ne kukinnot, mutta jos sen varren pilkkoo vaikka tikuiksi niin kypsentyy siinä samassa ajassa kuin kukinnotkin ja on ihan yhtä hyvää.

Vierailija
2/17 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä lienee provo, mutta itse asiassa ne molemmat voi syödä. Useimmat syö pelkäsätän ne kukinnot, mutta jos sen varren pilkkoo vaikka tikuiksi niin kypsentyy siinä samassa ajassa kuin kukinnotkin ja on ihan yhtä hyvää.

Taidat itse olla provo. Kukinnoissa on syötävää korkeintaan yhdelle pienelle lintuselle. Parsa on kallista ja sairasta. Ei maistu millekään ja seuraavana aamuna kusi haisee kuoleelle ihmiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parsa ja parsakaali ovat eri kasvit...

Vierailija
4/17 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat itse olla provo. Kukinnoissa on syötävää korkeintaan yhdelle pienelle lintuselle. Parsa on kallista ja sairasta. Ei maistu millekään ja seuraavana aamuna kusi haisee kuoleelle ihmiselle.

Sinä puhut parsasta, mutta tässä kysyttiin parsakaalista, joka on täysin eri kasvis. Siinä on tukeva, lyhyehkö varsi ja laaja kukinto-osa.

Vierailija
5/17 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin teit. Parsakaali syödään kokonaan.

Vierailija
6/17 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parsa ja parsakaali ovat eri kasvit...

Niin mitä sitten, kyllä mä vihannekset erotan. ap

Vierailija
7/17 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aloittajalla mennyt parsa ja parsakaali sekaisin, tai sitten  luulee kyse olevan sama

Vierailija
8/17 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä leikkaan aina varren palasiksi ja laitan kattilaan kokonaan veden alle, ne kukinto-osat saavat olla vedenpinnan yläpuolellakin kun kypsyvät niin helposti höyryssäkin.

Vierailija
9/17 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas,taitaa jollakin nyt mennä parsa ja parsakaali sekaisin .Parsaon se pitkulainen ,josta syödään ainakin ne varret ja parsakaali se pörhäkkä ,jossa pääasia on ne kukinnot,mytta varsiosankin voi syödä sopivasti keitettynä. Googlailkaa!

Vierailija
10/17 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No aloittajalla mennyt parsa ja parsakaali sekaisin, tai sitten  luulee kyse olevan sama

Eikä ole, en ole tuo 2. vastaaja. ap

Vierailija
11/17 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

THL:n nykyohjeen mukaan siitä on terveellisintä syödä vain juuret.

Vierailija
12/17 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jahas,taitaa jollakin nyt mennä parsa ja parsakaali sekaisin .Parsaon se pitkulainen ,josta syödään ainakin ne varret ja parsakaali se pörhäkkä ,jossa pääasia on ne kukinnot,mytta varsiosankin voi syödä sopivasti keitettynä. Googlailkaa!

Apua, älä rääkkää meitä!

t: välimerkit

Vierailija
13/17 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ja porkkanastakin syödään vain se vihreä naattiosa. Ne oranssit kovat osat menevät meillä biojätteeseen. Vai onko joku keksinyt jonkun nerokkaan reseptin niiden hyödyntämiseen? Tuskin ovat minkään makuisia.

Vierailija
14/17 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maissista kannattaa heittää pois ne keltaiset pallukat ja syödä se makoisa keskiosa. Parsakaalin kukat voi laittaa maljakkoon ja varret grillata pikaisesti.

Vierailija
15/17 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, ja porkkanastakin syödään vain se vihreä naattiosa. Ne oranssit kovat osat menevät meillä biojätteeseen. Vai onko joku keksinyt jonkun nerokkaan reseptin niiden hyödyntämiseen? Tuskin ovat minkään makuisia.

:-)

Naateista voi tehdä oikeastikin vaikka mitä. Esim. porkkanan naateista saa tosi hyvää pestoa. Täällä lisää ohjeita naattien hyödyntämiseen:

https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000000950622.html

Vierailija
16/17 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parsakaali on todettu hyvin epäterveelliseksi, mutta menettelee paksun pihvin eräänä seuralaisena, viini on tietenkin must.

Vierailija
17/17 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parsakaali on todettu hyvin epäterveelliseksi, mutta menettelee paksun pihvin eräänä seuralaisena, viini on tietenkin must.

Viini on vaarallista maksalle ja terveydelle. Pihvi ei tarvitse seuralaisekseen menkkaverta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä