Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voiko keski-ikäisenä sairastua psyykkisesti

Vierailija
15.02.2019 |

Olen tullut siihen tulokseen että minulla voi olla syklomania.

Saatan verbaalisti olla ilkeä kelle vaan.Todella ilkeä. Lisäksi tulee pitkä itkukohtaus.

olen asiakaspalvelutyössä.

Olen 50 vuotias ja hädissäni

Voiko tämän parantaa lääkkeellä?

Häpeän ja pelkään itseäni

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuisiko vaihdevuosista?

Eihän tuossa oo mitään uutta että myyjät on ilkeitä?

Vierailija
2/27 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko mittauttanu kilpirauhasarvot?

Onko kuukautiset loppuneet?

Potkuthan tuosta tulee..häpeäisit aikuinen ihminen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeä vanha akka

News flash..et oo ainoo

Joko äijäs on löytänyt uuden ..nuoren kauniin ja mukavan?

Vierailija
4/27 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo on ilkeä vaikka ei ole vielä neljääkymmentäkään, tuo on käsittääkseni normaalia.

Vierailija
5/27 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta..booringggg

Vierailija
6/27 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi. Mene lääkäriin jos vähänkään tuntuu siltä!

Vierailija
7/27 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika surulllista. Ite ainaliin ajattelen viimeeeistän keskiänkynnykselllä voisi ehkä vähän jopaa nauttiakin elämästä.

Vierailija
8/27 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin mielialalääkityksen vajaat kaksi kuukautta sitten ja nyt voin iloisena todeta että kyllä kannatti. Terveyskeskuksen lääkäri oli mahtava tapaus. Kertoi kysymättäkin etten ole tulossa hulluksi ja nämä nykyajan äitien masennukset johtuvat pääosin siitä kun ei ole sitä isoa perhettä ja sukua enää tukemassa äitejä niin hyvinä kuin huonoina aikoina. Ennenhän oli tosi laaja tukiverkosto ja auttavat mummut ja tädit ja sedät samassa pihapiirissä. Vanhempien ei tarvinnut kantaa yksin vastuuta kasvatuksesta ja oli hyvän kokemuksen omaavat aina valmiina auttamaan.

Suosittelen kaikille masennuksesta, paniikkihäiriöistä, ahdistuksesta, epätodellisesta olosta kärsiville äideille käyntiä oman terveysaseman lääkärillä. Sieltä saa lähetteen tarvittaessa mielenterveystoimistoon ja mahdollisesti reseptin väliaikaiseen lääkitykseen, joka on ainakin aluksi todettu olevan korvaamaton apu tässä toipumisessa. Lääkityksessä ei ole mitään hävettää, päinvastoin. Se on parasta mitä voit tehdä itsesi ja lastesi hyväksi. Minä olen elävä esimerkki siitä että masennuksesta voi parantua. Tiedän, että vielä menee kuukausia kunnes voin sanoa olevani täysin terve.

Tiedän tunteen kun jokainen sekunttisattuu ja paljon... :hug:

Vierailija
9/27 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä varasin tänään ajan lääkärille ja menen sinne piakkoin.mulla tuli ekan kerran ahdistus kuvioon jo 7vuotta takaperin ja se on välillä pitkään poissa kunnes taas tulee tosi inhottavana olona yhtäkkii taas pintaan.lähinnä mulla se on jonkunasteista paniikkihäiriötä (ehkä) koska suurin ongelma mulla on se että joudun tarkkailemaan omaa hengittämistä ihan liian kanssa etten vaan ala sitte hyperventiloida.pahinta on usein illalla eli en pysty alkaa nukkumaan kun tuntuu ettei hengitys kulje ja sit on vähän paniikki päällä että entäs jos nyt nukahdan niin heräänkö enää koskaan?! :( viimeksi eilen illalla valvoin yli kaksi tuntia ja aamulla olo on sitte tosi väsynyt.

olen tähän asti koittanut vaan kestää mutta nyt täällä palstalla on ollut niin paljon asiaa aiheesta että ekan kerran tuli itelle jo sellainen olo että jos lääkettä on kerran saatavissa nii nyt tämä mamma menee lääkärille ja pyytää sitä lääkettä. =) toiveet on suuret että jopa minä voin elää täysin normaaliakin elämää ilman näitä ahdistuksia.kolme kertaa olen ollut terapiassakin mutta ei se tätä oloa poista joskin helpottaa hetkellisesti.

pahinta tässä on melkein se että kun ahdistaa niin ei jaksa keskittyä lapsiinkaan täysipainoisesti kun oma ahdistus hermostuttaa.eli hermot on tosi tiukalla ja tulee äyskittyä lapsille sitä omaa huonoa oloa. :ashamed: syyttömiähän ne ovat. :ashamed:

monesti kapinoin että miksi muut osaa hengittää normaalisti ja mulle se on niin vaikeeta.mistä tää oikein johtuu???sitä tuskin saan koskaan tietää... :/ mitään kovin ihmeellistä ei elämäntilanteissa ainakaa ole jotka olis tän silloin aikanaan ekan kerran aiheuttanut.nyt niistä ei sitte pääse eroon.

voi että kuinka toivon että saisin oikean lääkityksen.se on tällä hetkellä toiveista suurin =)

ehkä se minunkin elämä tästä vielä kirkastuu?!

voimia kaikille samassa tilanteessa oleville ja hakekaa apua aikasemmin kuin minä nyt teen.

Vierailija
10/27 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Se on kirjattu lakiin. Yli 25v. Suomen kansalainen ei voi, eikä saa, sairastua psyykkisesti.

Vierailija
11/27 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista..mutta kaipaisin vertaistukea.ap

Vierailija
12/27 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, totta kai voi. Mutta tuo voi olla sinulla myös vaihdevuosista johtuvaa. Kaikilla vaihdevuodet eivät toki noin oirehdi, mutta joillain kyllä. Sinuna juttelisin nyt gynekologin kanssa ja harkitsisin hormonikorvaushoitoa.

N52

Vierailija
13/27 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan varmasti voi, vai meinasitko että joku tietty ikäryhmä on jotenkin immuuni sairauksille?

Se, onko sinulla joku psyykkinen sairaus, on sitten jo aivan eri juttu.

Ja se, onko sinulla juuri tuo syklomania, on vieläkin isompi kysymysmerkki. Veikkaisin, ettei ole.

Mutta jos tilanne huolestuttaa, niin menepä keskustelemaan asiasta lääkärin tai jonkun muun asiantuntijan kanssa, sen sijaan että kyselisit täällä palstoilla asiantuntemattomilta.

Vierailija
14/27 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuosi-ikä on yksi tyypillinen ikä mielen sairauksien laukeamiselle. Kannattaa mennä lääkäriin ja jutella. Moniin asioihin löytyy oikeaa apua.

Vierailija
15/27 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan huutaa vastaan tulijalle että se on läski sika

kohtauksen aikana en hallitse käytöstäni, vaan päänisisällä kiehuu raivo.

En käy fyysisesti käsiksi.

Lopuksi tulee tunnin itku..jonka jälkeen ihmettelen tapatunutta.ap

Vierailija
16/27 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdevuosi-ikä on yksi tyypillinen ikä mielen sairauksien laukeamiselle. Kannattaa mennä lääkäriin ja jutella. Moniin asioihin löytyy oikeaa apua.

ÖÖÖh löytyy apu siihen ettäv..ttuilen ventovieraille?

Hulluhan semmoinen on.ap

Vierailija
17/27 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatan huutaa vastaan tulijalle että se on läski sika

kohtauksen aikana en hallitse käytöstäni, vaan päänisisällä kiehuu raivo.

En käy fyysisesti käsiksi.

Lopuksi tulee tunnin itku..jonka jälkeen ihmettelen tapatunutta.ap

oot ihan täys seko..auttoiko?

Vierailija
18/27 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ÖÖÖh löytyy apu siihen ettäv..ttuilen ventovieraille?

Hulluhan semmoinen on.ap

Hulluuteenkin löytyy apua.

Vierailija
19/27 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen loppui myötätunto minua kohtaan.ap

Vierailija
20/27 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu saa olla mutta ilkeä ei.

Eikö sinulle opetettu kotona käytöstapoja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi