Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

hotels.com yms varaussivustot

Vierailija
15.02.2019 |

Mulle selvisi vasta että nää hotels.com yms varaussivustot ottaa leijonan osan hotellien asiakkaiden maksuista. Sivusto voi viedä jopa 20% hinnasta itselleen. Itse olen päättänyt, että vaikka löytäisin itselleni sopivan hotellin tuota kautta, niin jatkossa olen suoraan yhteydessä hotelliin ja varaan huoneen sieltä. Varsinkin jos kyse on yhtään pienemmästä hotellista.

Tunnen itseni varsin valistuneeksi kuluttajaksi :)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa! Airbnb.

Vierailija
2/9 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut jo aikoja sitten, että suoraan hotellin omilta sivuilta varaamalla saa huoneen paljon halvemmalla.

Hotels.comia käytän vain eri hotellivaihtoehtojen kartoittamiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa! Airbnb.

Luuletko ettei airbnb ota itselleen välistä palkkiota 😂?

Vierailija
4/9 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut jo aikoja sitten, että suoraan hotellin omilta sivuilta varaamalla saa huoneen paljon halvemmalla.

Hotels.comia käytän vain eri hotellivaihtoehtojen kartoittamiseen.

Ei välttämättä. Noilla palveluilla on ehtoja, joiden mukaan hotelli ei saa tarjota huoneita halvemmalla muualla. Näin ollen hotelli voi joutua tarjoamaan kaikille muillekin kanta-asiakashintaansa. Ja tuosta vielä viedään varauspalkkio päältä. Kannattaa kysyä vaikka sähköpostille, että mikä olisi päivän hinta jos nyt varaan.

Vierailija
5/9 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa! Airbnb.

Luuletko ettei airbnb ota itselleen välistä palkkiota 😂?

Tiedän, että ottaa, mutta se muu raha menee (jos menee) sillä vuokranantajalle, eikä koroillaaneläjälle.

Vierailija
6/9 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten hyvä, mutta usein noitten sivustojen hinnat edullisimpia mitä suoraan hotellin omilta sivuilta, mikä omasta mielestä vähän outoo..

Vierailija
7/9 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huoneita on eritasoisia samassa hintaluokassa, niin hotellin omilta sivuilta varaajaa suositaan aina. Joten aina mieluummin sieltä, ellei hinnassa ole jonkun tarjouksen vuoksi selvää eroa. Samalla tukee hotelliyrittäjää isommalla osuudella.

Vierailija
8/9 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos huoneita on eritasoisia samassa hintaluokassa, niin hotellin omilta sivuilta varaajaa suositaan aina. Joten aina mieluummin sieltä, ellei hinnassa ole jonkun tarjouksen vuoksi selvää eroa. Samalla tukee hotelliyrittäjää isommalla osuudella.

Juuri näin. Ja jos näkee vielä sen verran vaivaa, että kysyy suoraan hotellista että millähän hinnalla tämmöisen huoneen saisi tähän ja tähän aikaan, niin hinta saattaa muuttua... Ei ehkä toimi isompien ketjujen kanssa kun varaaminen on siellä automatisoitu muuten, mutta pienissä hotelleissa voi tullakin positiivisia yllätyksiä. Lisäksi voi olla niin että hotels.com näyttää hotellin olevan täyteen varattu, mutta kyse on siitä että se on täyteen varattu heillä näkyvien hintojen ja huoneiden osalta.

Vierailija
9/9 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoista kiristystähän se on näiden järjestelmien homma. Jos hotelli ei hyppää heidän mukaansa, niin hotelli ei saa näkyvyyttä hakutuloksissa edes Googlen kautta. Vain jos tiedät mitä hotellia haet, sen löydät, mutta jos haet hotelli + paikkakunta, niin joku hotelli ei näy ollenkaan, jos ei ole näiden sivustojen orja.