Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annatko miehesi tehdä kotona myös vaativimpia kotitöitä vai mitkä on vaativimpia mitä olet uskaltanut antaa hänen kokeilla?

Vierailija
15.02.2019 |

.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo tehnyt vaikka mitä...rempannut talon katosta sokkeliin, kotitöitä nekin. Varmaan takan perustukset on olleet ne vaativimmat. Pintamateriaaleja sen ei voi antaa itsenäisesti valita, ei minkäänlaista värisilmää.

Vuosittaisista hommista sellaisia joita en itse halua edes kokeilla: 7m korkudessa rännien putsaus tai polttopuiden pätkiminen moottorisahalla (ei varmaan kovinkaan vaaativaa, mutta tappavan tylsää ja herpaantuminen vaarallista).

Yleensä kun puhutaan kotitöistä, tarkoitetaan PÄIVITTÄISIÄ töitä kotona.

Päivittäisiä? Okei. Meillä ei kukaan tee yhtään mitään kotitöitä. Hammaspesu tuskin on kotityö....

Ok. Tsemppiä.

No onko olemassa yhtäkään kotityötä joka olisi aivan välttämätön hoitaa päivittäin, siis ihan joka päivä?

Vierailija
22/43 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ovat vaativia kotitöitä? 

Heikkolahjainenkin selviää käsittääkseni kaikista. Meillä tekee viitsimisensä mukaan jo 10-vuotias kotitöitä ruuanlaittoa myöten. 

Vaikea kuvitella sellaista, josta aikuinen normaali mies ei selviäisi. 

Mutta kai sinä vitsailet ja voi tulla hauska ketju :)

Pyykinlajittelussa on helppo tehdä virheitä jotka tuleva kalliiksi (arvokas villapaita väärässä koneellisessa).

Sinullapa viksu mies..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo tehnyt vaikka mitä...rempannut talon katosta sokkeliin, kotitöitä nekin. Varmaan takan perustukset on olleet ne vaativimmat. Pintamateriaaleja sen ei voi antaa itsenäisesti valita, ei minkäänlaista värisilmää.

Vuosittaisista hommista sellaisia joita en itse halua edes kokeilla: 7m korkudessa rännien putsaus tai polttopuiden pätkiminen moottorisahalla (ei varmaan kovinkaan vaaativaa, mutta tappavan tylsää ja herpaantuminen vaarallista).

Päivittäisiä? Okei. Meillä ei kukaan tee yhtään mitään kotitöitä. Hammaspesu tuskin on kotityö....

Ok. Tsemppiä.

Teilläkö imuroidaan, pestään lattiat, pestään vessa, pyyhitään pölyt, vaihdetaan lakanat, pestään vaatteita jne. joka ikinen päivä? Huhhuh. Itselläni ehkä ainoa (lähes) joka päiväinen kotityö on keittiön pöydän pyyhintä.

Vierailija
24/43 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ex-vaimoni pesi kerran koneellisen kauluspaitojani ja muita vaatteitani.  Ei huomannut, että yhden rintataskussa oli nippu papereitani ja toisen taskussa oli mustekynä.  Olin iloinen, kun kymmenkunta paitaa oli saanut uuden värisävyn.

Vierailija
25/43 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Tsemppiä.

No onko olemassa yhtäkään kotityötä joka olisi aivan välttämätön hoitaa päivittäin, siis ihan joka päivä?

Joka päivä teen jotakin kotitöitä. Rempat, rännien tyhjäykset, polttopuut ym. hoidetaan yleensä urakalla yhdessä silloin kun tarve vaatii. Rännit tyhjätään esim. kerran vuodessa.

Vierailija
26/43 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei anna minun viikata lakanoita koska minun tekemät lakanaviikat on niin rumia. Tiskikonettakaan en saa täyttää koska sillon sinne jää puolet tyhjää. Kyllä mullekin silti koko ajan hommia löytyy. Sellasiakin missä oon hyvä. Eikä mun oo koskaan tarvinnu onneks päteä millään emännöintitaidoilla.

Vierailija
27/43 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Tsemppiä.

Teilläkö imuroidaan, pestään lattiat, pestään vessa, pyyhitään pölyt, vaihdetaan lakanat, pestään vaatteita jne. joka ikinen päivä? Huhhuh. Itselläni ehkä ainoa (lähes) joka päiväinen kotityö on keittiön pöydän pyyhintä.

Joka päivä laitan ruoan kun tulen töistä ja laitan keittiön kuntoon. Se on mielestäni ihan minimi lapsiperheessä. Ja kyllä sitä muutakin kertyy niin, että jokaiselle päivälle riittää tekemistä. Kyllä meille tulisi äkkiä kaaos jos pyyhkisin vain keittiön pöydän joka päivä.

Vierailija
28/43 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ex-vaimoni pesi kerran koneellisen kauluspaitojani ja muita vaatteitani.  Ei huomannut, että yhden rintataskussa oli nippu papereitani ja toisen taskussa oli mustekynä.  Olin iloinen, kun kymmenkunta paitaa oli saanut uuden värisävyn.

Kannattaisi itse tyhjentää ne taskut ennen kuin laittaa vaatteet likaisen pyykin koriin.

Meillä mies oppi kun kännykkä kävi läpi 40 asteen pesuohjelman linkouksineen.

Vierailija
29/43 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei anna minun viikata lakanoita koska minun tekemät lakanaviikat on niin rumia. Tiskikonettakaan en saa täyttää koska sillon sinne jää puolet tyhjää. Kyllä mullekin silti koko ajan hommia löytyy. Sellasiakin missä oon hyvä. Eikä mun oo koskaan tarvinnu onneks päteä millään emännöintitaidoilla.

Muakaan ei yhtään haittaisi, etten saisi tehdä jotain kotitöitä. Mielihyvin luovuttaisin puolet miehelle. Mutta kun se ei huoli. Minäkään en halua päteä emännöintitaidoilla (eipä niitä paljon edes ole!), mutta jonkun on vain pakko hoitaa tietyt asiat kotona.

Vierailija
30/43 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies ei oikeasti suoriudu kauppareissusta niin, että kotiin päätyisi jotain mistä voi laittaa ruokaa. Hän saattaa tuoda kassillisen pistaaseja, homejuustoja, salmiakkia ja vissyä.

Vierailija
31/43 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Tsemppiä.

Ihme saivartelua. 

Minusta ihan selvä, että päivittäisellä tarkoitetaan tässä tavanomaisia periaatteessa jokapäiväisiä töitä. Vaikka niitä ei ihan joka päivä tekisikään edes lapsiperheessä. '

Eli ruokaa, paikkojen pintapuolista siistimistä, pyykinpesu, astioiden pesu, koiran ulkoilutus, kissan ruokinta jne. 

Vierailija
32/43 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäkeharin kanssa sä oot yhessä...

Vierailija
33/43 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä opin käyttämään astianpesukonetta, mutta en vielä osaa pyykkiä pestä. Mieheni hoitaa sen homman. Samoin ruoanlaiton. Perunat osaan laittaa kiehumaan, mutta en oikein tiedä koska ne ovat valmiita.

Vierailija
34/43 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa taas vitsin varjolla tehty miesvihaketju.

Tai enpä tiedä mitä mamman poikia olette suoraan äidin helmoista miehiksenne poimineet, mutta kotona ei ole yhtään sellaista tehtävää, josta normaaliälyinen aikuinen ihminen ei suoriutuisi, oli sitten mies tai nainen.

Vierailija
35/43 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatimimmat mitä antanut tehdä on vessan, jääkaapin ja uunin pesu. Kyllä se siellä niitä väkersikin tuntitolkulka. Sääliksi kävi niin paljon että teen edelleen itse. Hoitakoon se imuroinnin ja lattioiden pesun.

Vierailija
36/43 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset! Älkää antako miesten toilailuillaan pilata mitään kotona, vaan siivotkaa, peskää ja hoitakaa itse koko talous, niin lopussa kiitos seisoo. Jättäkää miehille ne autotalli- ja pelihommat, sen ne osaa kyllä!

Vierailija
37/43 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset! Älkää antako miesten toilailuillaan pilata mitään kotona, vaan siivotkaa, peskää ja hoitakaa itse koko talous, niin lopussa kiitos seisoo. Jättäkää miehille ne autotalli- ja pelihommat, sen ne osaa kyllä!

Noilla specseillä meillä mennään ja kaikki hyvin tyytyväisiä :)

Vierailija
38/43 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Tsemppiä.

Joka päivä laitan ruoan kun tulen töistä ja laitan keittiön kuntoon. Se on mielestäni ihan minimi lapsiperheessä. Ja kyllä sitä muutakin kertyy niin, että jokaiselle päivälle riittää tekemistä. Kyllä meille tulisi äkkiä kaaos jos pyyhkisin vain keittiön pöydän joka päivä.

Mutta sinä päivänä kun vain putsaat rännit, kannat puut liiteriin ja vaihdat ikkunoihin tiivisteet et ole tehnyt yhtään mitään, koska nämä työt tehdään vain kerran vuodessa?

Täytyypä alkaa motkottaa miehelle että se ei ikinä tee yhtään mitään...

Vierailija
39/43 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se tekee kaikki kotityöt, niin vaativat kuin vähemmän vaativat, kun en ole kotona. Tällä erää olen 6 viikkoa muilla mailla vierahilla. Ikinä ei ole tarvinnut reissulta palata epäsiistin kotiin.

Vierailija
40/43 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi mikä aloitus 😅

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme