Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada 12-vuotias laihtumaan ennen yläkouluun siirtymistä?

Vierailija
15.02.2019 |

Tyttö painaa 62 kg ja on 159 cm pitkä. Pelkään että tulee kiusatukdi painonsa takia. Nyt huvät neuvot tarpeen!

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kellään muulla meidän perheessä ei ole ylipainoa. Pojat (10 ja 9 vuotta) ovat hyvinkin hoikkia. Minä olen 171 cm ja painan 62 kg eli saman kuin tyttäreni!

Ruoka on ihan tavallista, kanaa ja kalaa, kasviksia, salaatteja ja keittoja. Karkkia tms vain lauantaina ja jos on synttärit, joulu tms.

Tyttö on kyllä syöppö, toisin kuin me muut. Koko ajan puputtaa ja mussuttaa jotain. Tarjoamme porkkanaa ja kurkkua, lanttuakin tms, mutta tytölle maistuisi paremmin pullat, leipä ja makeat. Meillä ei ole yleensä herkkuja kotona mutta tyttö ostaa jädeä ja nameja omilla rahoillaa tai pummaa muilta joilla on, kylässä jos on namia tarjolla hän parkkeeraa siihen viereen mussuttamaan.

Ravintolassa ahmii ison pihvin ja ranskikset, pizzan tai hakee monta kertaa buffetista. Enää käydään vain salaatilla ettei tule kiusausta.

Ollaan puhuttu asiasta tytön ja koko perheen kanssa monta kertaa. Meille ei voi ostaa herkkuja tai käydä mäkkärillä kun tää yksi ei ymmärrä rajojaan.

Ap

Varmaan tosi mukavaa, kun koko perheen voimin palaveroidaan yhden ylipainosta, varmasti on tytöllä rakastettu ja hyväksytty olo...

Jos on läski niin on läski, mitä sitä kaunistelee. Siihen pitääkin puuttua, varsinkin tuossa iässä kun asialle ehkä SAATTAISI olla vielä jotain tehtävissä. Ja AP:han sanoi, että tyttö ei ymmärrä rajojaan vaan söisi vaikka hevoslauman jos luvan antaisi. Kumpi sitten on parempi, antaa tytön lihoa kaikessa rauhassa muodottomaksi rasvakasaksi vai lempeästi ja vanhemman rakkaudella hieman puuttua asiaan, mene ja tiedä.

Vierailija
22/22 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuossa 10-15 kg liikaa vähintään, bmi kun huitelee 27:ssä!

Mistä tuon revit? ainakin bmi-laskurilla pikaisesti katsottuna on normaali paino, ja BMI siten 18.5 - 24.99 välissä? Onko alle 15v tms. erilaiset arvot vai?

Itse olen toki aikuinen, 26v mutta mun mitat on täysin samat ja olen ihan normaalipainoinen ja se näköinenkin (lääkärinkin toteamana). Toki olen myös rintava ja leveälanteinen (12v:llä ehkä paino kertyy erilailla), mutta muuten ihan normaali. Ja terve kaikin puolin. [/quote

Lapsilla ja telineillä eri taulukot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi