Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelottava koiralenkki äsken

Vierailija
14.02.2019 |

Myyrmäessä. Kävin normaalin iltalenkin koiran kanssa ja huomasin vasta muutaman metrin päässä tumman miehen jolla valkoinen iso koira, oliskohan bulldog. Olivat lumihangessa pyörätien vieressä. Koira alkoi rähisemään ja riuhtomaan ja mies piti kaksin käsin kiinni hihnasta ja kaatuikin. Mä karjaisin tosi kovaa että pidä kiinni se koira. Onneksi on nastakengät että pääsin kävelemään aika nopeasti pois. Tosi pelottava tilanne. Se koira ei usko yhtään mitään ja mies on tosi hintelä, pienikokoinen. Oon nähnyt nämä ennenkin ja joka kerta tuo koira käyttäytyy aggressiivisesti eikä mies tunnu saavan siihen mitään rotia. Sydän hakkaa vieläkin. Koirani on kunnossa 👍🏼

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän entisellä asuinalueella ulkoili erittäin koira-aggressiivinen rottweiler, ja taluttajaa kiirehti sitomaan sen puuhun tai tolppaan kiinni aina kun tuli koira vastaan. Siinä se sitten tempoili ja raivosi. Monesti kyllä mietitytti, että mitähän jos noihin joskus törmää äkillisesti eikä lähellä ole puita tai tolppia. Onneksi muutimme pois.

Vierailija
22/31 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän oli oikein hankeen asti väistänyt sinua ja koiraasi! Ja sinä vaan jaksat ruikuttaa, että meinasi pelottaa? Onhan noita huonosti käyttäytyviä koiria kaiken kokoisina. Opettele katsomaan kengän kärkiäsi edemmäksi ja ennakoimaan tilanteita, niin ei tule tuollaisia 'yllätyksiä'.

Miten tollasia tilanteita ennakoidaan? Käännytään eri suuntaan heti kun näkee jossain kaukanakin toisen koiran?

No, kun opit tunnistamaan vaikeat koirat, niin väistät vähintään toiseen raunaan katua/kävelytietä ja valmistaudut tuohon rähäkkään. Oikein vaikea koiran tai ahtaan paikan kohdalla kannattaa sitten jo vaihtaa suuntaa. Ei kaikkia tilanteita elämässä voi olettaa 'jonkun muun' hoitavan sinun puolestasi.

Kyllä minä oletan, että se "joku muu" on sen hyökkäystä yrittävän koiran omistaja. Ei pitäisi olla mun ongelma että jotkut ääliöt ottaa koiria joita eivät hallitse, ja näitä joutuu sitten kaikki muut varomaan ja väistämään. Pitäisi olla toisin päin.

Koiramaailmassa vallitsee vahvemman oikeus, joten heikompi väistää tai pakenee.  Herkälle tasa-arvoa hakevalle luonteelle sopisi paremmin jokin kissarotu.

Juu, villieläinten maailmassa vallitseekin ehkä jokin vahvemman oikeus, mutta tämä ei kyllä millään muotoa päde omistajiensa kanssa kaduilla liikkuviin lemmikki-/työkoiriin. Omistajan on hallittava lenkittämänsä koira. Jos koira hyökkää toisen koiran tai ihmisen kimppuun, hyökkäävän koiran omistaja on tästä vastuussa. Ihan sanomattakin selvää, ettei tällaisia tilanteita saisi edes alkujaan syntyä.

Pointti olikin siinä, että onko omistaja valinnut itselleen sopivan maailman, sillä sen suhteen ei liene epäselvyyttä, etteikö hallintakyky tai hyökkäystilanne ole juuri koiramaailman järjestykseen kuuluvia kuin myös yhtälailla mainitut pakeneminen ja väistäminen, tai tosiasiat kiistettäessä niiden sijasta peitelty uhittelu ja syyttely. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkikoirat eivät elä jatkuvassa reviirinvaltaustilassa vaan sosiaalistettu ja kasvatettu koira pystyy kestämään vaihtuvat ärsykkeet ympärillään sekä hyväksymään sen, että samoja katuja dallailee toisetkin koirat. 

Vierailija
24/31 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko käyny tuol ulkona? Ihan hullun liukasta. Just aamulenkillä joku noin 45v nainen kaatui/liukastui, kun sellanen pieni valkoinen "cesar-koira" veti penkkaan haistelemaan jotain pissalätäkköä. Koirat vetää melko hulluiksi, kun on juoksut. Hihnassa ei nyt muutenkaan sovi moikkailla ketään. Fiksut koiranomistajat antavat aina tilaa ohituksiin ja osaavat lukea koirien kieltä. Älä ainakaan kävele suoraa linjaa kohti, se on uhkaavaa. Isompi koira saattaa nähdä söpöt karvapallerot vain aamupalana.

Vierailija
25/31 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin n. 6kg koira räksyttää helposti vastaan tuleville koirille, varsinkin jos ne tulevat lähelle. Tuskin tuota kukaan pitää suurena uhkana, mutta huonoa käytöstähän se todellakin on, ja kovasti sitä pyritään kokoajan kitkemään pois. Itse luulen sen pelkäävän toisia koiria, joihin se ei pääse itse tutustumaan omaan tahtiaan.

Vierailija
26/31 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on taas näitä "minä ja minun koirani" ihmisiä. Eivät ymmärrä koirien saatika oman koiransa päälle mitään ja sitten vielä kehtaavat haukkua muiden koirat ja niiden omistajat.

AiSSSSAAAATANA miten ärsyttävä asenne. 

Kuule, jokainen ottaa sellaisen koiran, jonka kanssa pärjää, ja jonka pystyy kouluttamaan yhteiskuntakelpoiseksi, eikö niin? Ei tarvitse ottaa mitään peniksenjatke- koiraa paikkaamaan huonoa itsetuntoa, jos sen kanssa ei sitten pärjää.

Vituttaa niiiiiiin paljon ISOJEN koirien omistajat, jotka kuvittelee, että koska niiden koira on vahvempi, sillä on enemmän oikeuksia. Onneksi jo yhden sellaisen olen saanut lopetettavaksi ja jokainen, joka käyttäytyy uhkaavasti/aiheuttaa vahinkoa jollekin mun läheiselle, päätyy samaan. Ihan sama miten paljon sitten itkettää pikku omistaja-rassua.

Vierailija
27/31 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran kasvattaminen ei vaadi erityisen korkeaa äo:ta. Tyhmempikin sen osaa mutta tahtoa pitää olla.

Vierailija
28/31 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas oli eilen työpäivän jälkeen paskakasa portin nurkalla, joten ei paljoa kiinnosta koiranomistajien ongelmat.

Koirien pa*kan ja ku*ilumen jättämisestä pitäisi lyödä sakot. Omistaja pitäköön mukanaan muovipussia ja lapiota. Samalla koirille voisi lätkäistä veron jolla kustannettaisiin siivoaminen niiltä osin kun kiellot eivät toimi. Kohta on taas se aika vuodesta kun lumet alkaa sulaa ja tuulen mukana kantama koiran paska narskuu hampaissa.

Vierailija
29/31 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on taas näitä "minä ja minun koirani" ihmisiä. Eivät ymmärrä koirien saatika oman koiransa päälle mitään ja sitten vielä kehtaavat haukkua muiden koirat ja niiden omistajat.

Kuule, jokainen ottaa sellaisen koiran, jonka kanssa pärjää, ja jonka pystyy kouluttamaan yhteiskuntakelpoiseksi, eikö niin? Ei tarvitse ottaa mitään peniksenjatke- koiraa paikkaamaan huonoa itsetuntoa, jos sen kanssa ei sitten pärjää.

Vituttaa niiiiiiin paljon ISOJEN koirien omistajat, jotka kuvittelee, että koska niiden koira on vahvempi, sillä on enemmän oikeuksia. Onneksi jo yhden sellaisen olen saanut lopetettavaksi ja jokainen, joka käyttäytyy uhkaavasti/aiheuttaa vahinkoa jollekin mun läheiselle, päätyy samaan. Ihan sama miten paljon sitten itkettää pikku omistaja-rassua.

Vertailuksi tähän sun puoleen, mulla on 30kg leikkaamaton uros, alkukantaista rotua vielä. Viisi kertaa 2 vuodessa kimppuumme on päässyt alle 6 kilonen turrikka. Kolmella kertaa nämä fifit ovat purreet samalla myös minua. Ollaan aina saatu asia kohteliaasti hoidettua omistajien kanssa. Tämä mun iso koira kuumottaa nykyään kaikkia pieniä rakkeja juuri näiden tapahtumien takia. Näyttää saalistavan, mutta oikeasti se on epävarma mitä se pikkunen meinaa tehdä. Yleensähän ne aina haukkuu/räksyttää/parhaillaan kuulostaa tukehtuvansa. Ihmettelen miten pienet koirat pääsevät niin monesta kuin koira veräjästä...

Niin ja meillä on myös pieniä koirakavereita, leikkivät ja nukkuvat yhdessä.

Vierailija
30/31 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se jokainen koiranomistaja ole kuvitellut hallitsevansa tulevan koiransa hyvin? Tuskin kukaan ajatteli, että tästäpä tuleekin aivan sekopää riehuja? Ei noista etukäteen tiedä, millainen luonne sieltä pentuiän jälkeen kuoriutuu. Ja edelleen, noita huonosti käyttäytyviä koiria löytyy jokaisesta kokoluokasta.

Vierailija
31/31 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Olen aikaisemmin valinnut eri reitin kun olen nähnyt tämän koiran, mutta nyt tilanne "tuli vähän puun takaa" kun näin vasta kun oltiin lähellä. Tosi liukas kohta ja alamäki. Sitä huutoani mietin, en edes tajunnut, että huusin, tilanne oli niin hurja, että se vaan tuli. Halusin vain että mies pitää kunnolla kiinni. Toisessa kädessään oli tupakka. No nyt yritän olla tarkkaavaisempi. Mun Fifi on kylläkin käppänä, kaukana Fifistä, partasutisuu 😊