Sulaakohan nyt lumet?
Huomenna voi näköjään olla jopa 5 astetta lämmintä! Sulaakohan jo lumet? Mitä veikkaatte?
Kommentit (11)
Toivottavasti ei. Saisi tulla vielä lisää.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Ihan tarpeeksi on jo tälle talvelle ollut. Itse asiassa lunta ei tarvittaisi koko talvena 20 cm enempää. Se riittää jo ihan kaikkiin talvitouhuihin oikein hyvin.
No kyllähän niistä osa väistämättä sulaa. Mutta ei kannata kevään tulolla vielä liikaa riemuita, eiköhän maaliskuussa viimeistään tule taas kylmempi jakso kuten yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Ihan tarpeeksi on jo tälle talvelle ollut. Itse asiassa lunta ei tarvittaisi koko talvena 20 cm enempää. Se riittää jo ihan kaikkiin talvitouhuihin oikein hyvin.
Eihän 20 cm riitä mihinkään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän 20 cm riitä mihinkään!
Voi, sehän peittää maan, tekee maisemasta talvisen näköisen ja riittää mm. hiihtämiseen oikein hyvin. Eli on aivan tarpeeksi mm. kaikkiin noihin ja paljon muuhunkin. Sen sijaan se ei ole liian paljon siihen, että mm. tiet on tukossa lumesta ja liikkuminen vaikeutuu, lumenkaatopaikat täyttyvät, tarvitsisi jatkuvasti tehdä lumitöitä, katot joutuisivat kovalle kuormitukselle jne. Eli lunta ei talvella tarvitsisi todellakaan olla 20 cm enempää. Kaikkein parasta olisi vielä se, että ne sataisivat kerralla talven aikana, niin lumityötkin tarvitsisi silloin tehdä vain yhden kerran.
Ei varmaan kaikki sula. Mutta saadaan hyvät hankikannot, kun suojasäät painavat hankea kasaan ja sitten pikkupakkaset jäädyttävät sen liukkaaksi ja rapsakkaaksi. Parhaimmat talvisäät ovatkin vasta kevättalvella, ainakin minulle.
Liukasta tuolla ainakin on, kun on lämpöasteita, kostea ilma ja jalkakäytävillä paksu lumikerros.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Ei varmaan kaikki ja vielä ehtii tulla uuttakin
Suuri Sulattaja vie ne mennessään.