Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahasti velkaantunut

Epätoivoinen tollo
14.02.2019 |

Olen pahasti velkaantunut.
En oikein edes tiedä mistä kaikki alkoi, mutta tilanne paheni, kun lähdin pitkä aikaisesta työstäni. Uusi työ oli provisiopalkkainen (luvattiin takuupalkka, mutta siinä olikin mahdottomat edellytykset). Jäin työttömäksi. Sain työn, joka oli jälkeen provisiopalkkainen. En tienannut kuussa montaa satasta ja irtisanouduin. Olin taas työttömänä. Nyt olen palkkatyössä.

Tämän kaiken takia olen pahasti velkaantunut. Joutunut kulutusluotto ja pikavippi kierteeseen. Velkaa on yhteensä n 50 000€

Mitään ei ole vielä ulosotossa, mutta uuden työn palkka ei millään riitä kaikkien kk erien maksamiseen. Olen yrittänyt hakea yhdistelmä lainaa, mutta sitä ei ole minulle myönnetty.

En ole uskaltanut kertoa kenellekään. Mitä teen? Olen epätoivoinen.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa mitään tiettyä vuosimäärää, joka pitää odottaa ennen velkajärjestelyn saamista. Fakta, jonka voi tarkistaa julkisista oikeudenpäätöksistä.

Paremmat mahdollisuudet on saada jos on edes yrittänyt maksaa jotain .

Ok, minun tilanteessa hän sanoi että odota että kaikki ovat 3 v vanhoja. Onko sitten kenties kokemusperäistä että millä ovat aina menneet läpi minun tyylisissä tapauksissa.

Ja on siis maksettu kaikki niin että eivät ole ulosotossa mutta muistaakseni kuulosti siltä että vaikka olisikin niin neuvo mulle oli että oota ettö kaikki ovat 3 v vanhoja.

Vierailija
62/65 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa mitään tiettyä vuosimäärää, joka pitää odottaa ennen velkajärjestelyn saamista. Fakta, jonka voi tarkistaa julkisista oikeudenpäätöksistä.

Ok, minun tilanteessa hän sanoi että odota että kaikki ovat 3 v vanhoja. Onko sitten kenties kokemusperäistä että millä ovat aina menneet läpi minun tyylisissä tapauksissa.

Vaikea sanoa kun ei sinun tyyliä tiedä. Jos velkaantuminen liittyy sairastumiseen tai muuhun henkilökohtaiseen katastrofiin, velkajärjestelyn voi saada nopeammin. Jos on otettu velkaa juomiseen, pelaamiseen tai ovat rikosperusteisia , voi mennä 10 vuotta ennen kuin saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa kun ei sinun tyyliä tiedä. Jos velkaantuminen liittyy sairastumiseen tai muuhun henkilökohtaiseen katastrofiin, velkajärjestelyn voi saada nopeammin. Jos on otettu velkaa juomiseen, pelaamiseen tai ovat rikosperusteisia , voi mennä 10 vuotta ennen kuin saa.

Mulla tilanne noista ulkona, eli ei sairastumista, katastrofeja, juomista, pelaamista tai rikosperusteisia. Onkohan velkaneuvoja kysynyt nuo asiat vuosi sitten. Soitin vain tänä syksynä ja hän muistutti että odota että kaikki on 3 v vanhoja. Ehkä selostin hänelle vuosi sitten asiat ja hän poimi sieltä noita ainakin että ei sairastumista eikä katastrofia.

Vierailija
64/65 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tartut äkkiä itseäsi niskasta ja kerrot miehellesi. Kun velkojen viivästyskorot alkaa juosta, niin hyvin äkkiä 50 tonnia on 75 tonnia ja maksukykysi riittää enää korkojen lyhennykseen.

Vierailija
65/65 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkapuhelin.fi ja erään kaupungin velkaneuvoja kertoivat korkojen kohtuullistamisesta riitauttamisella tai muulla. Toinen velkaneuvoja vuotta aiemmin ei kertonut. En tiedä onko uusi asia. Jos kotivakuutuksessa on oikeusturva, se kai korvaisi riitautuskuluja kun lakimies siitä tiedusteli. Riitautuksen voi tehdä lakimiehen avulla, velkapuhelin.fi esim.

Todelliselle vuosikorolle on kohtuullinen raja. Esim. Bluefinance, Suomilimiitti, Ferratum ja monet muut on todennäköisesti kuulemma kohtuuttomia. Lakimies sanoi 20 % koron olleen jonkinlainen raja. Ja jatkuvalla luotolla 120 %. " Meidän jutuissa yli 100 prosenttia on riittänyt", sanoi lakimies.

Esim. näin joissain: "Vaadimme että yhteensä nostot - kaikki maksut = oikea velkamäärä eli 2000 e nostoja - 1800 maksuja = 200 euroa eikä vaadittu esim. noin 2500 euroa." lakimieheltä. Kannattaa tarkistaa. Todellinen vuosikorko kuulemma kiinnostaa, sanoi velkaneuvoja. Se on ollut joissakin esim. 200 tai 250 %, jotka on huomattavasti liikaa. Efektiivinen korko saattaa lukea pienenäkin.

Voi itse tehdä kohtuullistamiseen tähtäävän reitin lähtien liikkeelle sivusta josta tiedot lähetetään, sinne kirjotetaan oman sopimuksen korot , KKV:n sivut(Kilpailu- ja kuluttajavirasto). Lakimiehen mukaan lakimiehen kautta menee vielä paremmin läpi, jos ymmärsin oikein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä